Szeptem Becca Fitzpatrick

Tytuł: Szeptem
Autorka: Becca Fitzpatrick
Liczba stron: 328
Narracja: pierwszoosobowa
Seria: Tom I
Wydawnictwo: Otwarte
Ocena: 9/10


Ze zrecenzowaniem tej książki miałam duży problem, ponieważ co bym nie napisała w ogóle mi nie pasowało i od razu usuwałam poszczególne zdania. Tą książkę lubię bardzo bardzo bardzo. Czytałam ją trzy razy i sama jestem szczęśliwą posiadaczką wszystkich tomów. Temat tej historii jest trochę inny, ponieważ rozprawia ona o upadłych aniołach. Nie o wampirach, wilkołakach i nie o końcu świata. Zaczyna się całkiem niepozornie (prolog trochę skojarzył mi się z Miastem Kości) poznajemy historię pewnego człowieka do końca nie wiedząc kim jest i o co chodzi. Następnie zgrabnie przesuwamy się dalej by zapoznać się z główną bohaterką Norą Grey. Jest to przeciętna szesnastolatka, która przyjaźni się z nieprzeciętną Vee Sky, moją ulubioną bohaterką drugoplanową. Historia rozpoczyna się na lekcji biologi. Okazuję bowiem, że Vee ma się przesiąść do innej ławki a Norze będzie towarzyszył przystojny i tajemniczy nowy uczeń Patch. No i zaczynają się kłopoty.

Pierwsze co jest dla mnie wielkim plusem to to, że zarówna Patch jak i Nora są bardzo pyskaci i ich rozmowy niejednokrotnie wychodziły bardzo komiczne. Historia jest bardzo barwna, mamy przystojnego tajemniczego i ładną odważną dziewczynę. Cóż więc mogło z tego wyjść jak nie rewelacja ? ;) W trakcie czytania dowiadujemy się, że tata Nory został zamordowany, wiec ona z mamą muszę sobie poradzić z utrzymaniem starego domu na obrzeżach. Dziewczyna często zostaje sama w domu, ponieważ jej mama często wyjeżdża w delegacje by zarobić na utrzymanie swoje i córki. Nora zatem nie ma problemu by wyjść z domu w środku nocy. Patch często ją niepokoi więc postanawia z Vee rozpocząć śledztwo by dowiedzieć się kim jest ten nieznajomy. Wszystko to wpakuje je w niebezpieczeństwo.

Do końca książki nie wiemy tak naprawdę kim jest Patch, kto grozi Norze etc. Bardzo podobał mi się styl autorki, ponieważ unikała ona zbędnych opisów a skupiała się na dialogach, dzięki czemu książkę czyta się szybko i z ciekawością co będzie dalej. Myślę, że warto zapoznać się z tą historią. Spędzicie z nią tylko chwilę ale za to na długo zostanie w Waszych głowach.

20 komentarze

  1. Bardzo mi się podobała ta seria, po prostu świetna
    :)
    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka bardzo mnie wciągnęła, przeczytałam ją w jeden dzień i podobała mi się, choć widziałam wiele podobieństw do Zmierzchu. Relacja między Patchem a Norą rzeczywiście jest nietuzinkowa, ale w drugiej części irytowały mnie te ich nieporozumienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja się na tej książce zawiodłam, chociaż drugi i trzeci tom były według mnie lepsze. Ostatni czwarty miałam nawet wypożyczony z biblioteki, ale jakoś nie mogłam się za tą książkę zabrać, więc oddałam nieprzeczytaną. Cóż, może jeszcze kiedyś spróbuję dokończyć tę serię. ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na razie mam za sobą trzy części serii i muszę przyznać, że nawet ją polubiłam. Może nie jest to jakieś arcydzieło, ale bardzo przyjemna książka na wieczór :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach całą serię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie, nie, nie. Takie książki nie są dla mnie ;p Już z miejsca wiem, że ta seria nie przypadłaby mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę się zebrać żeby przeczytać ją jeszcze raz ;)
    "Ale cicho sza… Są tajemnice, o których mówi się tylko szeptem" <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama nie wiem czy ją przeczytać. Znaczy się - na pewno mi to nie zaszkodzi, ale nie jestem pewna czy mi się spodoba i czy nie lepiej poświęcić ten czas na coś innego? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz książki niecierpiące zwłoki to przeczytaj te a potem "Szeptem" może Ci się spodoba :)

      Usuń
    2. Problem w tym, że tych książek jest dużo i cały czas dochodzą kolejne xD Jednak skoro tak polecasz "Szeptem" to może kiedyś wyskubie trochę czasu i się sama przekonam ;)
      O, jaka farciara ;p miałaś maturę w tym roku? ;>

      Usuń
    3. Części są 4 i więcej już nie będzie ;)
      Tak, w piątek mam wyniki i trzęsę się jak osika na samą myśl. Boję się, że coś poszło nie tak. Ustne poszły mi dobrze ale zobaczymy jak pisemne ... mam nadzieję, że wszystko zdałam tak jak chciałam ;)

      Usuń
  9. Moja siostra uwielbia tą serię:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurcze aż mam ochotę napisać "Jak trwoga to do Pacha!"Ale do tego jeszcze dojdziesz.. wszak to słowa z dalszej części.
    Ach chyba sobie poczytam.. to dobra seria na dół i nie chce mi się xD :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam tą część serii, też czytałam ją kilka razy, ja natomiast nie posiadam, moja koleżanka tak, może kiedyś ją nabędę, bo to jedyna z serii, która naprawdę mnie oczarowała. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama nie wiem, duzo recenzji tej ksiazki czytałam, ale jakos nic mnie do tej pozycji nie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja osobiście książką jestem zachwycona :) Polecam Ci drugą część, tam dzieje się jeszcze więcej i autorka przez cały czas trzyma w napięciu :)


    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka mi się spodobała, mimo małych mankamentów. Może nie aż tak bardzo jak Tobie, ale musze przyznać, że druga część bardziej mi się podoba (właśnie ją kączę).

    OdpowiedzUsuń