24. Spętani przez bogów Josephine Angelini

Tytuł: Spętani przez bogów
Autorka: Josephine Angelini
Liczba stron: 400
Narracja: trzecioosobowa
Seria: Tom I
Wydawnictwo: Amber
Ocena: 9/10


Na rynku wydawniczym wśród mnóstwa książek fantastycznych o wampirach i wilkołakach ta niewątpliwie się wyróżnia, bo jej fabuła jest zamieszana w realia mityczne. Otóż historia ta opiera się na greckich mitach, z czym się jeszcze nigdy nie spotkałam, tym chętniej więc książę przeczytałam, ciekawa tego co autorka może nam zaproponować. Książkę czyta się jednym tchem bo styl młodej autorki jest naprawdę przystępny. Ale od początku.

Helena Hamilton wiadomo jak to bywa w tego typu książkach nie chce rzucać się w oczy bo jest inna. Jej inność polega na tym, że jest nieprzeciętnie wysoka. Ma oczywiście najlepszą przyjaciółkę itp. Schemat ten zaciera się jednak gdy po kilkunastu stronach książki główna bohaterka chce zabić chłopaka, który dopiero pojawił się na wyspie na której ona mieszka od urodzenia. Nieziemsko (jakże by inaczej ...) przystojnego Lucasa Delosa. Oczywiście poznajemy ich perypetie, które w ogóle mnie nie znudziły, a wręcz przeciwnie chciałam więcej. Okazuje się bowiem, że Helena wywodzi się z rodu greckich bogów, których dotychczas znała wyłącznie z "Iliady", książki którą musiała przeczytać na zajęcia w szkole. Lucas ma liczną rodzinę w poczet, której wchodzi jego szalona matka kucharka (o dziwo śmiertelniczka!), kuzynka Ariadna i kuzyn Jazon oraz Hektor. Bardzo podobał mi się wątek Kassandry siostry Lucasa, która okazała się być wyrocznią co powodowało, że nie mogła, a nawet nie miała prawa dojrzeć.
Bardzo duży plus muszę przyznać za wątek miłosny. Obawiałam się, że będzie to kolejna historia w stylu "Drżenia" ale na szczęście nie zawiodłam się. Książka naprawdę trzyma w napięciu, poznajemy różne tajemnice młodej bohaterki i jej rodziny.

Historia przedstawiona w tej książce wyróżnia się na tle innych historii z gatunku paranormal romance, których jest naprawdę sporo. Niebanalna historia miłosna oraz wszechobecna mitologia spowodowała, że książkę przeczytałam bardzo szybko. Również zakończenie idealnie uzupełniło całość. Jednym słowem polecam !

27 komentarze

  1. Przepiękna historia, ale okładka do kosza! :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się okładka z US (druga) jest prześliczna !

      Usuń
  2. Wypożyczyłam kiedyś z biblioteki, ale oddałam nieprzeczytaną, może kiedyś spróbuję jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w bibliotece niestety nie ma takich rarytasów ;(

      Usuń
  3. I takim oto sposobem kolejna książka ląduje na liście tych, które muszę przeczytać. Ahh.. Kiedy ja znajdę na to czas :)?

    word-is-infinite.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam mity greckie, więc myślę, że książka przypadnie mi do gustu. No i zachęciła mnie Twoja wysoka ocena:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę książkę powinnaś przeczytać bo jest warta uwagi :)

      Usuń
  5. Skuszę się jeśli znajdę w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam! Jedna z moich ulubionych serii :) A Spętani przez bogów jak na razie jest najlepszą częścią. Nie mogę się doczekać premiery ostatniego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie miałam okazji czytać 2 części ale mam ją w swoich zbiorach, mam nadzieję, że spodoba mi się tak samo jak pierwsza część :D

      Usuń
  7. Bardzo bym chciała przeczytać, ale musiałabym ją kupić, bo w bibliotece jej nie ma :( Mam nadzieję, że zdobędę ją jak najszybciej, bo bardzo mnie zainteresowała.

    Zapraszam: in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta powieść nalezy do moich ulubionych z serii paranormal romance :) Nie mogę się doczekać kiedy w moje ręce wpadnie druga część :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Opis mnie nie przekonuje. Padły złe słowa klucze "niezmiemsko przystojny", "romans" i inne. Jednak podobno nie wszystkie "paranormal romance" są złe i niedobre, więc może warto się skusić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na początku pomyślałam tak samo ale wybór tej książki był strzałem w 10 :D

      Usuń
  10. Mam tą książkę, jednak jakoś nie mogę się przełamać i zacząć czytać.
    Może niedługo;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś nie przekonuje mnie ta książka. Mimo wysokiej oceny i pozytywnej recenzji raczej po nią w przyszłości nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uhuha :) Ładna sówka w szablonie i świetna recenzja :P Co do samej książki, to kolejna która mnie nie zachwyci :P Ale wiem i rozmawialiśmy o tym. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :D Tak myślałam, nie dla Ciebie :P

      Usuń
  13. Zaciekawiła mnie ta seria i chętnie poznam jej pierwszy tom tym bardziej, że tak pozytywnie go zachwalasz.

    OdpowiedzUsuń
  14. Stoi na półce i czeka na swoją kolejkę :)
    Pozdrwiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Coraz częściej natykam się na książki, w których mowa jest o mitologii greckiej. Ten motyw jeszcze mi się nie znudził. Jednak ta książka jakoś mnie do siebie nie przekonuje. Przypuszczam, że nie przypadła by mi do gustu. Czytałam już na jej temat recenzje, w tym jedną niepochlebną, która zniechęciła mnie do tej serii. Odpuszczam.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam tę książkę! Chociaż druga część nie była już taka fajna... Czekam na ostatnią część. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ... to szkoda bo myślałam, że będzie tak samo świetna jak pierwsza, ale cóż jak na razie jestem dobrej myśli :D

      Usuń
  17. Chciałabym wymienić, ale niestety mam tylko wielgachny wydruk Kocham Nowy Jork - Isabelle Lafleche. Jak/o ile otrzymam pełną wersję to jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. tą książkę mam w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czeka na mnie we wnęce, muszę się przełamać i w końcu się za nią zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń