23. TOP 10


Dziś pragnę wam przedstawić moje TOP 10 całkiem prywatne. Trochę mi zajęło, żeby wam przedstawić tą listę, skrupulatnie spisałam moich ulubieńców (i skelajałam zdjęcia chyba z 1,5 godziny ;p) i o to jest :
CAŁKOWICIE SUBIEKTYWNI ULUBIEŃCY CLARY

Dzisiejsze TOP 10 tyczy się książek , ale w przygotowaniu mam także TOP filmowe. 
Wyodrębnione kategorie TOP 10 to:
1.KSIĄŻKI
2.BOHATEROWIE
3.BOHATERKI
4.AUTORZY I AUTORKI
5.WĄTKI MIŁOSNE

1.KSIĄŻKI (kolejność przypadkowa)

(od góry do dołu)
1. Dotyk Julii
2. Harry Potter i wiezień Azkabanu
3. Gwiazd naszych wina
4. Nawiedzony
5. Szeptem
6. Marina
7. Rebeliant
8. Miasto kości
9. Duma i uprzedzenie
10. Poradnik pozytywnego myślenia
2. BOHATEROWIE(kolejność przypadkowa oprócz Warnera ;p)
Jak widzicie bezkonkurencyjnie wygrywa "Miasto kości", jednak w tym rankingu numerem jeden bezceremonialnie jest dla mnie psychopata Warner, którego uwielbiam od kiedy tylko przeczytałam "Dotyk Julii".
3.BOHATERKI(kolejność przypadkowa)

4.AUTORKI I AUTORZY(kolejność przypadkowa)
(od góry do dołu)
1. Cassandra Clare
2.Meg Cabot
3.Tahereh Mafi
4. J.K.Rowling
5.Kerstin Gier
6.Małgorzata Musierowicz
7.Agatha Christie
8.Becca Fitzpatrick
9. Carlos Ruiz Zafon
10. Eric Emmanuel Schmitt

5. WĄTKI MIŁOSNE (kolejność przypadkowa)
1. Jace<--->Clary "Miasto Kości"
2. Gwen<---Gideon "Błękit szafiru"
3. Warner--->Julia "Dotyk Julii"
4. Helena<--->Lucas "Spętani przez bogów"
5. Agustus<--->Hazel "Gwiazd naszych wina"
6. Pat<--->Tiffany "Poradnik pozytywnego myślenia"
7. Patch<--->Nora "Szeptem"
8. Ron<--->Hermiona "Harry Potter"
9. Jessika<--->Lucjusz "Przyrzeczeni"
10. Ruda<--->Władek "Czas Honoru. Przed burzą"

Czy coś z moich "TOPÓW" jest Wam bliskie ? Może również lubicie te książki, te wątki i tych autorów? A jaka jest wasza ulubiona książka?

25 komentarze

  1. Ja również bardzo lubię "Harrego Pottera" ( nie tylko tą część ) oraz "Szeptem", a Patch ma w sobie to coś. Z autorami się zgadzam, mają talent. Uwielbiam wątek miłosny między Heleną a Lucasem, Patch'em i Norą, oraz Ronem i Hermioną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię inne części Pottera ale ta najbardziej zapadła mi w pamięć ;)

      Usuń
  2. Szeptem i Dary Anioła <3 Ale zdecydowanie bardziej lubię męskich głównych bohaterów tych serii, niż ich wybranki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha rozumiem :D męscy główni są zazwyczaj zawsze najlepsi :D
      mogłabyś mi podać link do Twojego bloga ?

      Usuń
  3. Dumę i uprzedzenie czytałam już tyle razy:) To jedna z moich ulubionych książek:)
    Co do serii o Harrym Potterze, to "Więzień Azkabanu" jest moją ulubioną częścią.
    Jeżeli chodzi o autorów to także uwielbiam Carlosa Ruiza Zafona, przeczytałam prawie wszystkie jego książki i każda mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej bliski jest mi Zafón i jego dzieła. Mój ostatni post jest poświęcony książce "Cień wiatru", którą uważam za magiczną i jedną z lepszych. Z drugiej strony trudno mi wybrać ulubiona powieść, każda ma specjalne miejsce w moim sercu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki (serie) "Harry Potter", "Dotyk Julii", "Gwiazd naszych wina", "Miasto kości" oraz "Duma i uprzedzenie" uwielbiam <33
    Co do szeptem to niezbyt mi się podobała. Ciekawy ranking, z wieloma z punktów mogłabym się z tobą zgodzić. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. A więc:
    Top 10 KSIĄŻKI: Bliskie memu sercu są "Gwiazd naszych wina", cały "Harry Potter", "Duma i uprzedzenie" no i oczywiście seria Darów Anioła;)
    BOHATEROWIE: Augustus (oczywista, oczywistość ;) i Jace (podobnie;)
    BOHATERKI: Emm no to z twojej topki nie ma nikogo do kogo pałam większym uwielbieniem.
    AUTORZY: J.K. Rowling, Małgorzata Musierowicz oraz Cassandra Clare.
    WĄTKI MIŁOSNE: Ron i Hermiona oraz Hazel i Augustus<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm no to ciekawa jestem (bardzo!^^) czy masz jakieś ulubione bohaterki, a co do naszego gustu książkowe to taka zbieżność mnie nie dziwi ;D

      Usuń
  7. Z HP najbardziej lubię ostatnią część. Uwielbiam "Dotyk Julii", "Szeptem". Mnie też najbardziej zauroczył Warner - nie jest taki "ciapowaty", jak ja to mówię.
    Jeśli chodzi o autorów, to zgadzam się w 100% ze wszystkimi, ale brakło mi R. Riordana, który na pewno by się u mnie pojawił.

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo ! chyba pierwsza osoba, którą poznałam, która uwielbia Warnera ! :D Ja uważam to samo, nie jest on taką ciapcią jak większość bohaterów (chociażby Adam), a Ricka jeszcze nigdy nic nie czytałam ;)

      Usuń
  8. O, jesteś pierwszą osobą, która lubi najbardziej 3 część Harrego, a nie inne:) Za to w moim wątku miłosnym pierwsze 2 miejsca zajmowaliby Lily i James Potterowie oraz Suze i Jesse z cyklu "Pośredniczka" Meg Cabot. Uwielbiam tego gościa. I Valentine? Serio?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to rzeczywiście coś nowego ;), ja tam za rodzicami Pottera jakoś szalenie nie przepadam. Suze i James też bardzo lubię :)
      No raczej, że Valenitne uwielbiam go po stokroć !! mam skłonności do lubienia psychopatów :D

      Usuń
  9. Z książek, które pokazałaś czytałam jedynie "Dary Anioła"(uwielbiam serię, postacie, wszystko), "Szeptem" i "Harrego Pottera", jednak z wytypowaniem się zgadzam. ;) Lucjusza z "Przyrzeczonych" polubiłam, świetny facet. Patcha lubię tylko z pierwszej części "Szeptem", potem według mnie, zmienił się negatywnie :( A i zapomniałabym uwielbiam Trylogię Czasu :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. zainspirowałaś mnie do przeczytania kilku tytułów, zwłaszcza będę polować na Dotyk Julii i Gwiazd naszych wina :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Marinę" muszę sobie niedługo odświeżyć, bo pamietam,że bardzo mi się podobała ta książka:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pamiętam, że jak byłam młodsza to byłam istną maniaczką książek Meg Cabot :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie jak ja ! Tyle, że mi to zostało do dzisiaj ;)

      Usuń
  13. Ha ha psychopata Warner :) Może ten bohater nie jest moim ulubionym, ale bardzo go lubię, przyznaję :) Duma i uprzedzenie i Harry Potter uwielbiam. Co do Szeptem może nie jest to moja ulubiona seria ale ujdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jace! Uwielbiam go ;) ma extra charakterek. Już nie mogę się doczekać filmu ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam Trylogię Czasu...uważam, że to jedna z lepszych takich książek dla młodzieży z naprawdę ciekawą historią i nie przesadzonym wątkiem młodzieżowym...od pół godziny nie mogę dodać się u Ciebie do obserwowanych...czyżby błąd google?? no nic na razie dodam Cię tylko do obserwowanych...

    OdpowiedzUsuń
  16. Osobiście we wszystkich kategoriach na 1 miejscu ustawiłabym Dary Anioła, ale każdy ma inny gust ;)

    OdpowiedzUsuń