21. English matters - magazyn dla uczących się angielskiego

Tytuł: English matters
Liczba stron: 40
Status: dwumiesięcznik
Cena magazynu: 9,50 zł
Ocena: 10/10







Jak wiecie poszukiwałam jakiegoś dobrego czasopisma dzięki, któremu mogłabym rozwinąć moje umiejętności językowe. W mojej stosunkowo małej miejscowości ów czasopismo znalazłam ale nie było dostępne, udałam się więc do Empiku i tam było takich gazet co nie miara. Zdecydowałam się jednak na "English matters" i uważam to za bardzo dobrą decyzję. Pierwszą widoczną zaletą jest to, iż miesięcznik jest wydrukowany na bardzo dobrym jakościowo papierze, a kolorowe zdjęcia są bardzo wyraziste i dokładne. Po otworzeniu zauważymy spis treści, dowiadując się, iż gazeta zawiera 11 tematów w tym 6 można odsłuchać w formie mp3 po wpisaniu odpowiedniego kodu oczywiście znajdującego się przy danym tekście. Tematy są zróżnicowane między innymi są to: podróże, kultura i życie ludzi. W każdym artykule są podkreślone trudniejsze wyrazy i wyjaśnione pod spodem. Dużą zaletą jest to, że na każdej stronie znajdują się wyrazy odpowiadające wyrazom na tej stronie, chodzi mi o to, że w przypadku 4 stronicowego artykułu nie trzeba wyrazów szukać na pierwszej czy ostatniej stronie bo każda ma przypisane swoje co bardzo ułatwia czytanie. Wiele artykułów zawiera dużo ciekawostek, nie miałam na przykład pojęcia, że w Azji korepetytorzy to gwiazdy największych formatów, możecie też zapoznać się z początkiem powstania sławnych jeansów Levi strauss & co. 
Dla mnie osobiście artykuły są łatwe i zrozumiałe w każdym calu. Wyrazy, które mogłyby sprawić kłopot są wyjaśnione. Cieszę, się że gazetę nabyłam bo mogę z nią rozwinąć moją wiedzę. Jeśli komuś to pomoże to angielski w liceum kontynuowałam na poziome średnio zaawansowanym a maturę z tego przedmiotu zdałam na 96% więc język dosyć znam. Dobrym sposobem na naukę angielskiego jest oglądanie seriali z polskimi lub angielskimi napisami. Ja tak robię od lat z dobrym skutkiem ;D
tu znajdziecie stronę Magazynu. English matters wydaje również magazyny extra, w takim możecie poczytać tylko o danej tematyce np. o filmie czy kuchni.
Myślę, że wiele osób znajdzie coś dla siebie w tym czasopiśmie, jest on przeznaczony dla osób uczących się angielskiego.

W poprzednim poście pytałam was czy macie jakiś dostęp do filmu "Czerwień rubinu". Otóż jest on dostępny w świetnej wersji na chomikuj i znalazłam do niego angielskie napisy więc spokojnie jest do obejrzenia :) Jeśli ktoś jest zainteresowany piszcie mogę Wam podesłać napisy ;)

10 komentarze

  1. a ja to z angielskim chyba całe życie na bakier.. Matura rozszerzona mi nie poszła tak jak chciałam i jakoś straciłam motywację...
    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj bez przesady, nie zniechęcaj się tak łatwo :)

      Usuń
  2. Ja jestem zainteresowana polskimi napisami. Mogłabyś przesłać na emaila? Byłabym ogromnie wdzięczna :-)
    scarlett13@onet.eu
    A czasopismo bardzo, by mi się przydało!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście wysłałam ale napisy są angielskie tak jak wspomniałam wyżej ;)

      Usuń
  3. Może kiedyś się skuszę, zniechęca mnie trochę cena za tak małą ilość stron.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też trochę cena zniechęciła, ale koniec końców cieszę, się że gazetę kupiłam bo naprawdę warto :)

      Usuń
  4. Fajnie brzmi. Chyba się skuszę, bo też ciągle staram się doskonalić moje zdolności językowe:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny sposób na naukę języka. Sama kiedyś czytałam to czasopismo i faktycznie poszerzyło mój zasób słownictwa, do tego teksty były naprawdę ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam kilka numerów tego magazynu i uważam, że jest on bardzo ciekawy i pomocny :) Z pewnością jeszcze nie raz go zakupię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo spodobał mi się ten magazyn i myślę, że zacznę go zbierać regularnie.

    OdpowiedzUsuń