Harry Potter i Kamień Filozoficzny - J.K.Rowling

Tytuł: Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Autorka: Joanne Kathleen Rowling
Liczba stron: 327
Narracja: trzecioosobowa
Seria: Tom I
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ocena: 10/10


Pamiętam jak broniłam się nogami i rękami krzycząc, że nigdy przenigdy nie przeczytam tej książki! Że Potter jest dla dzieci, że to nudy, że to wszyscy znają, że to przeżytek. Moja koleżanka z liceum, która jest fanką całej serii powiedziała mi, że mam przeczytać i koniec. Jak mi się nie spodoba to trudno ale nic nie tracę. Poszłam więc do biblioteki na dział dziecięcy i wypożyczyłam Pottera, zaczęłam czytać i ... TRACH - na drugi dzień biegłam po kolejną część. Ja ta która wyrzekała się, że nigdy nie przeczyta tej książki zakochałam się w niej.

Myślę, że fabuła jest znana wszystkim. Nawet jeśli ktoś jej nie czytał nie wierzę, że nie obejrzał filmu, który praktycznie 10 razy na rok leci w telewizji.  Pokrótce książka opowiada o chłopcu, który jest wychowywany przez ciotkę i wujka, którzy go szczerze nie cierpią, a do tego znęca się nad nim kuzyn rówieśnik. Harry Potter jest jednak posłusznym i bardzo mądrym dzieckiem. Jednak pewnego dnia krótko przed swoimi urodzinami chłopiec zaczyna dostawać listy, które przynoszą sowy ... Okazuje się, że Harry ma udać się do szkoły czarodziejstwa. Nie miał on pojęcia, że jego rodzice byli czarodziejami zostali
zamordowani przez tajemniczego czarodzieja Voldemorta i że jest znany w całym świecie czarodziejów bo on jedyny przeżył atak mordercy. Harry opuszcza dom swojego wujostwa i wraz z olbrzymem gajowym Hagridem rusza do Hogwartu.

No cóż tu dużo mówić książka jest naprawdę cudowna. Styl autorki jest nieziemski. Po prostu cudowny. Masz ochotę czytać i czytać i znowu i znowu. Tak w kółko. Bohaterowie również są wspaniali. Każdy z nich jest inny. Hermiona, Ron i Harry tworzą paczkę najlepszych przyjaciół. Ich wrogowie szczególnie Malfoy i profesor Severus Snape. Wszyscy są tak wyraziści, wyobraźnia autorki jest niezmierzona. Jest tu mnóstwo tajemnic, sekretów i dobrej zabawy.

Ta część to początek ich przygód. Harry dopiero poznał rudzielca Rona i mugola Hermionę, której rodzice są ludźmi. Już na początku musi rozwikłać tajemnicę kamienia filozoficznego i dowiedzieć się czegoś o swoich rodzicach. Nie będę Wam dużo opowiadać bo jeśli nie czytaliście to koniecznie musicie nadrobić straty. Harry Potter w moim środowisku był znany kiedy chodziłam do podstawówki i gimnazjum wówczas nie chciałam mieć z nim nic wspólnego. Dziś kiedy mam 18 lat odkrywam go z wielką radością. Jeśli to Was nie przekonuje to seria o młodym czarodzieju ma rekomendacje samego Kinga i wielu znamienitych gazet jak Time czy Polityka. Jeśli więc chcecie spędzić wieczór ze świetnymi bohaterami i jeszcze lepszymi przygodami koniecznie sięgnijcie po tą książkę !!


* Ja niestety dotarłam tylko do 5 części Harrego, jednak nie wierzę w swoje szczęście. Właśnie ubiłam targu i dostanę z wymiany wszystkie części! Nagromadziło mi się trochę książek, czekam jeszcze za przesyłkami. Musi dotrzeć do mnie 11 książek, kiedy to nastąpi zaprezentuje Wam mój najnowszy stos.  ;)


45 komentarze

  1. Lektura mojego dzieciństwa, która towarzyszy mi aż do dzisiaj. Czytana X razy nie tylko po polsku :)
    http://qltura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się zmusiłam do pierwszych trzech rozdziałów. NIGDY!

    OdpowiedzUsuń
  3. Harr'ego planuję przeczytać w wakacje, wreszcie zobaczę czym wszyscy się tak zachwycają :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też kiedyś broniłam się, że nigdy 'Harrego Pottera” nie przeczytam, ale gdy jednak zaczęłam nie mogłam się ani na moment oderwać. :D Wspaniała seria, kocham ją z całego serca. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też Pottera przeczytałam dopiero będąc w liceum :D Ale bardzo mi się spodobał i ubolewam, że już skończyłam serię :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Pottera:) To najlepsza seria jaką miałam okazje przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja Harrego uwielbiam, to z nim spędziłam moje dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham, kocham, kocham tę serię chyba najmocniej ze wszystkich. Na początku też się zapierałam i nie chciałam jej przeczytać. Dobrze, że się przełamałam.

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mówię to samo ! ^^ Dobrze, że się przełamałam :)

      Usuń
  9. Ja dopiero teraz czytam Harrego, nie byłam na niego tak nastawiona jak reszta, nie czułam tego szału, teraz nadrabiam, miałam w każdym miesiącu czytać jedną, ale w tym się z tym nie uporałam, skończyłam właśnie na piątej ;)
    Stosika jestem niezmiernie ciekawa, 11 książek, będzie miło na nie popatrzeć ;)


    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książek będzie więcej niż 11 to druga dostawa ;) myślę, że coś koło 30 ^^

      Usuń
  10. Ja z tą serią mam miłe wspomnienia ;) Zazwyczaj książki wychodziły na początku roku więc przez jakiś czas dostawałam Harrego na urodziny ;)
    To dzięki tej serii nauczyłam się "łykać" książki ( 7 cześć w jeden dzień to jednak wyczyn ! ) ;]
    Hmm jako, że mam dłuższe wakacje to chyba sięgnę po niego znów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No rzeczywiście nie lada wyczyn ! :D
      ja też mam dłuższe wakacje więc się za niego zabieram ^^

      Usuń
  11. Ha, kolejna Potteromaniaczka:)
    W tej serii trudno się nie zakochać. Ja teraz jestem w fazie kolejnego czytania, a raczej słuchania, bo audiobook leci sobie w tle:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurczę, nie czytałam jeszcze HP (wstyd). W tym roku będą już chyba 3 wakacje z rzędu, w których mam tę serię w planach. Muszę przeczytać choć 1 część. Na dodatek 1, 2 i 4 mam w domu i ciągle mam wyrzuty sumienia, że tak stoją:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to rzeczywiście wstyd skoro masz je na półce ! :P Zabieraj się za niego ^^

      Usuń
  13. Moja ukochana seria:) "Potter" jest zawsze dobrym wyborem:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam Harrego Pottera. Masz absolutną racje, jak się za niego zabierze to nie można się oderwać. Ja póki co jestem na 4 części, bo też (głupiutka) długo się wstrzymywałam z czytaniem. A niedługo zaczyna się piątek z Harrym Potterem bodajże na TVN ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A propos twoich egzaminów - będę trzymała kciuki za jak najlepsze wyniki ;))

      Usuń
    2. Już się zaczął :D a ja znowu oglądałam mimo że ma wszystkie części filmu ;P Leci co drugi piątek ;D

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję ! :)

      Usuń
  15. Mam ogromną słabość do Pottera. Piąty tom przeczytałam w jeden dzień. Dzięki tej serii pokochałam tak naprawdę książki. Wiele jej zawdzięczam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Harry, kochany Harry.. Ostatnio zaopatrzyłam się w całą serię po promocyjnej cenie na allegro i jestem bardzo zadowolona z tego zakupu :). Jest to seria, której na pewno nigdy nie zapomnę i będę polecać swoim dzieciom :)

    OdpowiedzUsuń
  17. To jest seria którą po prostu trzeba przeczytać przed śmiercią ! Ale znam ten ból kiedy nie da się dalej ruszyć książki. Mam taki zastój z Grą o Tron, która również jest fenomenalna !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym bardzo chętnie przeszła dalej gdybym miała dostęp do tej książki ;)

      Usuń
  18. Harremu Potterowi zawdziezam wyjsice z mojej choroby psychicznej. jak widac, jest za co dziekowac, dlatego bede wielbic ta ksiazke do konca moich dni i o jeden dzien dluzej.

    OdpowiedzUsuń
  19. Cześć. Zostałaś przeze mnie nominowana do Liebster Blog Award. Po więcej informacji zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Harry'ego uwielbiam. jestem z pokolenia, które z wypiekami na twarzy czekało na premierę kolejnych tomów i aż żal, że to już koniec. Rowling dla dorosłych zła nie jest, ale Potterowi nic nie dorówna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Trafnego wyboru" jeszcze nie czytałam ale podejrzewa, że nie będzie to aż tak dobra książka jak Harry

      Usuń
    2. Czekam na "Trafny wybór" w kolejce w bibliotece (mam na ebooku, ale wolę przeczytać w wersji papierowej) też słyszałam, że nie jest tak zachwycający jak HP. Przeczytałam na ebooku pierwsze kilkanaście stron i jakoś nie wcisnęło mnie w fotel, ani nie spadły mi kapcie z wrażenia, że się tak wyrażę ;)

      Usuń
    3. Czyli dobrze, że jej nie kupiłam ;p

      Usuń
  21. Seria mojego dzieciństwa. Uwielbiam Harrego i zamierzam zrobić sobie powtórkę w te wakacje:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mam wszystkie części HP i ostatnią nawet też po angielsku, ponieważ gdy wyszła byłam za granicą, i akurat skończyłam ją czytać przed tym jak pojawiło się polskie tłumaczenie :) Było to nie lada wyzwanie ,ale podołałam. Fajnie, że uzbierasz wszystkie części dzięki wymianom. Ja z reguł dostawałam je jako prezent od rodziców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. łał nie lada wyczyn przeczytać w oryginale ;)

      Usuń
  23. Wspaniała cała seria, lubiłam czarę ognia, czyli nr 4 oraz 6 i 7 - ach wszystkie były cudne! :D Jak mogłaś się wzbraniać przed odkryciem tego jakże nowego świata, który stoi przed nami otworem na wyciągnięcie ręki? hmmm? Będę miała 100 lat (o ile dożyję) i dalej będę Hogwartowską fanką! Twoja sowa też całkiem, całkiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie nie wiem ! To całkowicie niewybaczalne, ale teraz nadrabiam ! :D
      bardzo dziękuję ^^

      Usuń
  24. aaaaaa czytałam ją chyba z 10 lat temu w gimnazjum :) uwielbiałam tę serię :)) Chętnie bym sobie ją przypomniała :)

    OdpowiedzUsuń
  25. seria o Harrym Potterze jest moją ulubioną serią:)
    tej serii chyba nic nie przebije:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Rosłam razem z Potterem - pierwszą część przeczytałam w pierwszej klasie podstawówki, od Czary Ognia musiałam czekać na premiery... każdą część mogę cytować, filmy są nie do zniesienia niestety przy takiej znajomości lektury. Książki czytam cały czas od nowa, w różnej kolejności i w różnych miejscach-dostrzegając nowe prawdy i życiowe wskazówki. Ewenement.

    OdpowiedzUsuń
  27. Filmy o Harrym Potterze są całkiem niezłe. Kiedyś zabrałam się za książkę ale przerwałam po kilku rozdziałach.
    Co prawda Percy'ego Jacksona przeczytałam w całości, lecz sytuacja prezentuje się podobnie. Styl narracji jest zbyt infantylny. Właśnie na tym ta opowieść poległa.

    OdpowiedzUsuń