W szponach mrozu - Richelle Mead

Tytuł: W szponach mrozu
Autorka: Richelle Mead
Narracja: pierwszoosobowa
Liczba stron: 325
Tom: 2
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia


Zuchwały atak strzyg na szanowaną rodzinę morojów wstrząsnął uczniami Akademii. Nadchodzi przerwa świąteczna i by zapomnieć o tragedii, wszyscy wyruszają do luksusowego kurortu narciarskiego. Rose jednak trudno myśleć o wakacjach. Do grona nauczycieli dołączyła legendarna strażniczka… jej matka. Na domiar złego Dymitr interesuje się inną kobietą, Mason nie ukrywa, że z chęcią zamieniłby przyjaźń na coś więcej, a tajemniczy i arogancki nieznajomy wpada na dziewczynę częściej, niżby sobie życzyła.

Pierwsza część Akademii Wampirów bardzo mi się podobała. Byłam zaskoczona, że można coś nowego i
przede wszystkim ciekawego wymyślić na ten temat. Niestety kolejna część nie była już tak świetna jak jej poprzedniczka. Rose nie może zagłuszyć swojej miłości do Dymitra, który jest jednak w stosunku do niej bardzo powściągliwy. Kolejny problem - matka, która oddała dziewczynę kiedy ta była malutka do innej rodziny, pojawia się w szkole i podbija Rose oko. Najważniejszy temat jednak to morderstwa członków królewskich rodzin. Są oni mordowani przez strzygi, największe potwory z wampirzych rodów. Aby uchronić swoje dzieci przed wielkim niebezpieczeństwem cała szkoła wyjeżdża do luksusowego kurortu w górach. Tam spędzają święta. Rose zaczyna flirtować z Masonem ale poznaje też przystojnego Adriana,  który jest bardzo przystojnym i rozrywkowym członkiem jednej z największych rodzin królewskich.

Po pierwsze główna bohaterka zaczęła mnie bardzo irytować. Dialogi i opisy były na bardzo niskim poziomie. Nie było tam jakieś zatrważającej akcji. Owszem przeczytałam szybko, ale zakończyłam bez łał. Myślę, że za jakiś czas sięgnę po kolejną część, ale na razie daję sobie spokój.


Ocena: 6/10 [dobra]





1. Akademia wampirów
2. W szponach mrozu 
3. Pocałunek cienia 
4. Przysięga krwi
5. W mocy ducha
6. Ostatnie poświęcenie 

10 komentarze

  1. Nie jestem za bardzo zainteresowana tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie ta seria nie pociąga wcale ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj seria nie dla mnie :)
    http://qltura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam całą serię w domu, bo niedawno kupiłam. Uwielbiam panią Mead, mam nadzieję, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na razie mam dość wampirów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Seria raczej nie dla mnie, mało czytam trylogi czy jakichkolwiek serii, no chyba, ze sa na prawde dobre

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie części są świetne! :) Uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałam całą serię, a do niektórych fragmentow później nawet powracałam kilkakrotnie ;)
    Mhmmm... Myśle, że powinnaś dac tej serii jeszcze szansę ;)
    Osobiście strasznie mi się podobała, chociaż rzeczywiście z tego co pamietam, miałam do niej chyba pewne obiekcje, ale jednak plusy zdecydowanie przewyższały wady ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam dawno, pamiętam, że zakochałam się w tej serii, ale jak sięgnęłam po nią drugi raz - utknęłam po pierwszym tomie...

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam pierwszej części i niestety znikome są szanse, że sięgnę po serię :/

    OdpowiedzUsuń