Kuchnia. Przepisy z serca domu - Nigella Lawson


Tytuł: Kuchnia. Przepisy z serca domu
Autorka: Nigella Lawson
Narracja: pierwszoosobowa
Liczba stron: 512
Wydawnictwo: Filo
Cena: 89,99


Obszerna, pouczająca i wciągająca "Kuchnia" proponuje amatorom gotowania
i jedzenia krzepiące, apetyczne dania z kulinarnej przeszłości, ale w nowoczesnym ujęciu. Ekspresowe, proste i egzotyczne potrawy na pracowity dzień, celebrowane w spokoju przysmaki na weekend i na specjalną okazję, a także ciasta i ciasteczka w stylu "domowej bogini". "Kuchnia" przedstawia praktyczny niezbędnik Nigelli (co ważne, również wykaz rzeczy zbędnych), zawierający spis kuchennych sprzętów i magicznych składników. "Kuchnia: przepisy z serca domu", Nigelli Lawson to 190 przepisów, w tym ponad 60 ekspresowych do przygotowania maksymalnie w 30 minut, gotowanych w rytm serca.

Jako brutalistka znajduję niezwykłą przyjemność w jedzeniu świńskich nóżek, golonki oraz całego zastępu chrzęstnych przysmaków, którymi gardzi supermarket. Nie cieszą mnie nędzne, choć będące  w przewadze chude ochłapy dla miłośników cienkiego piwa.

Moi drodzy kto nie zna Nigelli ? Obfitej w kształty pani domu, która kocha gotować ? O to zbiór jej 190 przepisów, rewelacyjnych przepisów. Szczerze mówiąc trochę obawiam się, że nie znajdę składników do potraw, które są potrzebne, jak się okazało nie potrzebnie. Praktycznie wszystko mogę znaleźć u siebie w mieście. 

Księga ta jest moim zdaniem idealna dla miłośników czytania, gotowania i jedzenia. Albowiem Nigella ma niesamowity talent do pisania. Przy przepisach jest dużo opowiadań od autorki, które dotyczą samego gotowania, jak i ciekawych anegdot, czy zwyczajów autorki.


Książka podzielona jest na dwa rozdziały: Kuchenne rozterki a to dodatkowe podzielone na podrozdziały między innymi znajdziemy tam: Co podać na podwieczorek?, Pośpiesz się umieram z głodu!  Część druga zatytułowana jest Kuchnia krzepi. Etapy gotowania oddzielone są serduszkami, a na każdej stronie znajdziemy cudowne zdjęcia. Na końcu jest indeks wszystkich przepisów oraz osobny indeks przepisów szybkich do wykonania. 

Ja jestem zachwycona! Książka jest pięknie wydana, świetnie prezentuje się na półce ;) Zdjęcia są cudowne, przepisy udają się. Jak najbardziej polecam, warta swojej ceny.

Ocena: 10/10


21 komentarze

  1. Uwielbiam Nigellę Lawson! Oprócz tego, że świetnie gotuje, to jest dla mnie wzorem kobiecości :-)
    Marzę o jakiejś książce kucharskiej jej autorstwa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się rewelacyjna babka ;) Chciałabym mieć kolekcję wszystkich jej książek :)

      Usuń
  2. Ooo to nie dla mnie . W kuchni mogę jedynie rozpętać armagedon ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiam się czy miałaś może styczność z innymi książkami Nigelli? Planuję zakup którejś z nich i nie wiem co się opłaca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie tylko z tą, inne spotkałam tylko w Empiku także nie wiem co Ci polecić, ale może wejdź na stronę wydawnictwa (filo.com.pl) tam jest spis i opis wszystkich książek Nigelli, ale też innych autorek, które piszą o gotowaniu ;)

      Usuń
  4. Ostatnimi czasy to pani Nigella gościła na pudelku ;)) ale skoro książkę oceniłaś tak wysoko i jesteś zachwycona to pewnie rzeczywiście jest warta uwagi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ? A co ona tam robiła? nie zaglądam na takie strony więc nie wiem ;)

      Usuń
  5. Za rok biorę ślub, więc przydałoby mi się podszkolić kulinarne umiejętności, których w sumie nie ma, abyśmy z mężem nie pomarli z głodu. ;-) Chociaż nie ukrywam, że cena tej pozycji przeraża...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem ale warto :) Gratuluje ! Możesz na początku zainwestować w tańsze pozycje tego typu ale zaglądać na blogi o pieczeniu niektóre są świetne ^^

      Usuń
  6. Wątpię bym się skusiła na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Eh... trochę nie rozumiem jak można recenzować książki kucharskie... Przeczytałaś każdy przepis i wykorzystałaś go w praktyce? Bo tak to ciężko mi stwierdzić czy kupię, jeśli przepisy nie są łatwe, bądź po prostu nie wychodzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ można! :) Wypróbowałam około połowy i ja jestem zadowolona, ale dla mnie książki kucharskie to nie tylko przepisy, ale też piękne zdjęcia i opowieści autorek/ów. Czasem czytanie takich książek wciąga mnie bardziej niż tych "zwykłych" i to polecam ;)

      Usuń
  8. Kocham tę kobietę, uważam że jest niebywale seksowna, prawdziwa kobieta o kobiecych kształtach i to jak się porusza (nie zrozum mnie źle - mam męża i dziecko:). Jej programy są wspaniałe. Cudna książka, ale cena tragiczna:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że nie rozumiem źle bez przesady ;D, tez uważa że to prawdziwa kobieta z krwi i kości a programy ma fenomenalne. Cena ceną warto moim zdaniem zainwestować bo to inwestycja na lata, i przy tym uciecha dla oka ;)

      Usuń
  9. Nie lubię gotować, piec itp, dlatego otwarcie napiszę, że nie skuszę się na tę książkę kucharską. Ponadto, jak dla mnie cena też jest nieco wygórowana.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety kuchnia to nie moja mocna strona. Ale na prezent książka idealna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Akurat gastronomia to nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cena wbiła mnie w fotel...Czasami lubię coś upichcić, ale częściej korzystam z blogów, albo stron kulinarnych ;) Ale taka profesjonalna książka też by się przydała, ale najpierw muszę ją obejrzeć, czy rzeczywiście warta tej ceny ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie, że wstawiłaś fotki :) Przyjemne ilustracje! Tylko kurczę szkoda, że cena taka wielka...

    OdpowiedzUsuń
  14. Sporo ta książka kosztuje, ale zauważyłam, że dużo jest w niej przepisów, i chyba się opłaca. Lubiłam oglądać programy Nigelli Lawson w telewizji i chętnie kupiłabym którąś z jej książek. Lubię również jeść, więc zaglądanie do wszelakich książek kucharskich (w szczególności tych, w których znajduje się wiele zdjęć) to dla mnie przyjemność. :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cena powalająca, ale skoro książka jest jej warta... Jak będę w księgarni to sobie przejrzę te przepisy, może coś mnie zainspiruje :P

    OdpowiedzUsuń