Szósta klepka, Kłamczucha - Małgorzata Musierowicz

Tytuł: Szósta klepka
Autorka: Małgorzata Musierowicz
Narracja: trzecioosobowa
Liczba stron: 188
Tom: 1
Wydawnictwo: Akapit Press
Ocena: 9/10 [wybitna]

Pierwszy tom z cyklu sławnej Jeżycjady. Główną bohaterką jest nastoletnia Celestyna Żak zamieszkała w Poznaniu. W jej życiu nie brakuje problemów. Starsza siostra nic nie robi w domu, Cesia musi jej koleżance odstąpić swoje łóżko. Jej koleżanka Danusia ma fatalne oceny a nasza bohaterka postanawia jej pomóc je poprawić. Również na horyzoncie pojawia się pierwsza miłość. Czy Jerzy Hajduk okaże się jej wybrańcem?

Książki z tego cyklu są w mojej opinii naprawdę dla każdego. Mi skutecznie poprawiają humor. Cesia to dziewczyna, która ma duże kompleksy. W końcu jej starsza siostra ma piękne i romantyczne imię Julia. Nie to co ona. Kuzyn Bobcio podpalił balkon, ale do domu Żaków chętnie się wraca. Każdy czytelnik odnajdzie tam wspaniałą rodzinną atmosferę. Mój ulubiony cytat z tej książki:

- Mamo - spytała Cesia, patrząc na nią z czułością - Czy ty lubisz pieniądze?
- Ja? - zdziwiła się mama. - A bo co ?
- Nie. Po prostu, nagle mnie zainteresowało, jaki masz do nich stosunek.
- Hm. - zastanowiła się mam - Powiedziałabym, że taki, jak do kogoś, za kim tęsknie, a to mnie wyraźnie unika.

Celestyna mimo swoich własnych młodzieńczych problemów, ma duże ambicje. Chce zostać lekarzem. Dobrze się uczy i sama jest bardzo uczynna. Jej historia niby zwykła ale cudowna w swej codzienności ;)



Tytuł: Kłamczucha
Autor: Małgorzata Musierowicz
Narracja: trzecioosobowa
Liczba stron: 220
Tom: 2
Wydawnictwo: Akapit Press
Ocena: 9/10 [wybitna]

Główna bohaterka, Aniela Kowalik mieszka nad morzem. I to właśnie w Łebie spotyka swoją pierwszą wielką miłość Pawełka. Niestety kiedy ma się odbyć ich ostatnie spotkanie ojciec zamyka ją w domu. Anielka postanawia więc porzucić marzenia o aktorstwie, a zająć się poligrafią. Szkoła, która zajmuje się tą dziedziną jest właśnie w Poznaniu czyli tam gdzie mieszka jej ukochany. Dziewczyna wprowadza się do domu swojej dalekiej rodziny.

Kolejna zabawna historia z cyklu Jeżycjady. Anielka aby zdobyć względy swego ukochanego co rusz kłamie. Jest więc tytułową kłamczuchą. Wszystko i tak wychodzi na jaw, a przysłowie, że kłamstwo ma krótkie nogi sprawdza się tu w stu procentach. Mimo nowej bohaterki spotykamy i tych starych poznanych w poprzedniej części.

Znów czyta się szybko i przyjemnie. A książka jest bardzo pouczająca.

Wielkie historie miłosne mogą nie mieć końca. Ale co muszą mieć nieodzowne to początek.

Na cykl Jeżycjady składają się:
1.Szósta klepka
2. Kłamczucha
3. Kwiat kalafiora
4. Ida sierpniowa
5. Opium w rosole
6. Brulion Bebe B.
7. Noelka
8. Pulpecja
9. Dziecko piątku
10. Nutria i Nerwus
11. Córka Robrojka
12. Imieniny
13. Tygrys i Róża
14. Kalamburka
15. Język Trolli
16. Żaba
17. Czarna polewka
18.: Sprężyna
19. McDusia
20. Wnuczka do orzechów – w przygotowaniu

* Chciałam się Wam pochwalić :D Otóż autorka książki Lekcje Mademe Chcic Jennifer L. Scott poszukiwała różnych okładek swojej książki. Podesłałam jej swoją i o to jestem :D filmik-klik "moja" okładka w minucie 1:12 ;)
okładka opublikowana w recenzji

21 komentarze

  1. Osobiście wręcz uwielbiam książki pani Musierowicz, a "Szósta klepka" jest jedną z moich ulubionych książek autorki ♥ Za to, tak jak Arabella, córka Robrojka, niezbyt przepadam za Anielą, głównie za jej stosunek do Roberta, którego, oczywiście, wręcz ubóstwiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, no tak, zapomniałam o Jurku - on też jest bardzo fajny, podoba mi się to, że w przyszłości będzie dyrektorem szkoły, o ile dobrze pamiętam. Uważam, że on i Cesia to piękna para :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wątpię bym się skusiła na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dziwię się wysokim ocenom. Książki Musierowicz są ponadczasowe. W ramach akcji ,,Nadrabiam Jeżycjadę w czasie wakacji" czytam już ,,Język Trolli". Niektóre z poprzednich części podobały mi się bardziej, inne mniej, ale i tak jestem zadowolona, że czytam coś tak wartościowego. :)
    Gratulacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jakoś nie mogę się przekonać do książek Musierowicz. No cóż, może muszę spróbować jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama nie wiem czemu, ale za Musierowicz nie przepadam. W gimnazjum i podstawówce stanowiła moje lektury i nie przypadły mi do gustu poprzez swoją..prostotę?

    OdpowiedzUsuń
  7. UWIELBIAM! Przede mną "Brulion Bebe" :) Jednak i tak chyba "Szósta klepka" pozostanie moją ulubioną częścią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co tu dużo pisać, Jeżycjada to klasyka i tyle, którą ja na szczęście poznałam ;)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Niedawno czytałam pierwszą część Jeżycjady, teraz przede mną druga. Już nie mogę się doczekać! Uwielbiam sposób pisania p. Musierowicz:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ,,Szóstą klepkę" czytałam ładnych parę lat temu, ale wspominam te książkę jako naprawdę świetną zabawę. Niewiele polskich pisarek/pisarzy umie kreować tak ciekawych bohaterów jak Musierowicz.

    OdpowiedzUsuń
  11. Obiecałam sobie, że jeszcze powrócę do Jeżycjady, bo czytałam ją kilka lat temu. "Szósta klepka" jest jedną z moich ulubionych części serii :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja czytałam tylko "Czarną polewkę" i nie wiem czemu, ale jakoś mi ta seria nie przypadła do gustu :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie lubię tej autorki jakoś :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam ogromny sentyment do tej autorki, przypomina mi moje pierwsze kroczki w czytaniu. Uwielbiam 'Kłamczuche'

    OdpowiedzUsuń
  15. czytałam dużo książek z tej serii, ale niestety nie wszystkie, choć moze kiedyś to nadrobię :)
    http://qltura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Książki Musierowicz, uwielbiam za to że życie codzienne opisuje w magiczny sposób. Nawet taka wyniosła Aniela, zasługuje u niej na przyjaźni:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczerze mówiąc nigdy nie przepadałam za "Jeżycjadą" i nie mam pojęcia co większość osób w niej widzi :) No ale cóż. Gusta są różne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. A mój ulubiony cytat (nie pamiętam dokładnie, jak to było :p):
    "Kim jestem? - Jestem zlepkiem ogromnej ilości atomów, mających w sobie niezliczone możliwości". Oczywiście, jest to wypowiedź Jerzego (♥.♥) na ankiecie.

    OdpowiedzUsuń