Muszę mieć #2

Opis:
W życiu trzydziestokilkuletniej Amerykanki Brett Bohlinger wszystko jest ułożone. Ma dobrą pracę w wielkiej fi rmie, jej partnerem jest przystojny i ambitny prawnik, a po śmierci matki ma odziedziczyć pakiet większościowy spółki wraz ze stanowiskiem dyrektora generalnego. Odczytanie testamentu ujawnia jednak, że matka precyzyjnie zaplanowała dla niej zupełnie nową drogę życiową. No, może nie całkiem nową, bo zgodną z listą postanowień, które sama Brett spisała kiedyś, jako dorastająca dziewczynka. Lista opowiada o tym, jak Brett mimowolnie odnajduje siebie i powraca do marzeń i aspiracji z czasu, kiedy jeszcze „nie znała życia”.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


W wiejskiej angielskiej posiadłości, w swingujących latach 60. szesnastoletnia Laurel wymyka się z rodzinnego pikniku urodzinowego i chowa w domku na drzewie, by snuć samotnie marzenia o przyszłości. Nagle widzi nieznajomego, który zbliża się do domu i rozmawia z jej matką. Wkrótce zostaje świadkiem strasznej zbrodni, która położy się cieniem na całym jej życiu. Odtąd zawsze będzie zadawać sobie pytanie, kim tak naprawdę jest jej piękna, niezwykła matka, kim była w przeszłości. Pięćdziesiąt lat później Laurel jest wybitną aktorką mieszkającą w Londynie. Spotyka się ze swym rodzeństwem w domu rodzinnym, by świętować dziewięćdziesiąte urodziny matki. Niespodziewanie powraca przeszłość, a Laurel wie, że to ostatnia szansa na odkrycie zagrzebanych w niej sekretów. Zaczyna skomplikowane śledztwo, które po nitce wspomnień Dorothy oraz innych związanych z nią osób doprowadzi w końcu do kłębka tajemnicy…

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Don Vito Corleone jest Ojcem Chrzestnym jednej z sześciu nowojorskich rodzin mafijnych. Tyran i szantażysta (słynne powiedzenie „mam dla Ciebie propozycję nie do odrzucenia”), a zarazem człowiek honoru, sprawuje rządy żelazną ręką. Jego decyzje mają charakter ostateczny. Wśród swoich wrogów wzbudza respekt i strach, wśród przyjaciół – zasłużony, choć nie całkiem bezinteresowny szacunek. Kiedy odmawia uczestnictwa w nowym, intratnym interesie, handlu narkotykami, wchodzi w ostry, krwawy konflikt z Cosą Nostrą. Honor rodziny może uratować tylko najmłodszy, ukochany syn Vita Michael, bohater wojenny. Czy okaże się godnym następcą Ojca Chrzestnego?




---------------------------------------------------------------------------------------------------------



Przejmujące losy. Wzruszające historie. Niewiarygodne przypadki. Miłość, która chce zwyciężyć śmierć. Czasem się to udaje, często nie. Autor dotarł do niezwykłych relacji powstańców.

I tak, wśród wielu książek o Powstaniu Warszawskim, powstała wyjątkowa. 63 dni walki i 63 nocy, kiedy czułość do drugiej osoby pozwalała zapomnieć na chwilę o koszmarze wojny






---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Julia Evarts i jej pięcioletnia córka Gracie znajdują na ganku zaskakujący prezent: kawałki chleba przyjaźni amiszów i liścik: „Mam nadzieję, że będzie smakowało”. Do prezentu dołączone są przepis na chleb oraz zachęta, by podzielić się nim z przyjaciółmi. Po namowach córki Julia wręcza torebki chlebowego zakwasu Hannah de Brisay, wiolonczelistce, której kariera i małżeństwo gwałtownie się skończyły, i Madeline Davis, która niedawno otworzyła w Avalon salon herbaciany. Właśnie w salonie herbacianym Madeline między kobietami rodzi się przyjaźń, która na zawsze zmieni ich życie...






O to krótka lista książek, które koniecznie muszę mieć na swojej półce.

Również chciałam zapytać czy chcielibyście poczytać u mnie o moich ulubionych (i nieulubionych) ekranizacjach i serialach ? :)

26 komentarze

  1. Kilka świetnych książeczek widzę :)
    Nie wiem, wolę recenzje książek. Opinii na temat filmów prawie nigdy nie czytam, nie piszę. Ale jak ci to pasuje, to pisz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oo mam ojca chrzestnego na półce i czeka na przeczytanie, reszty niestety nie znam ;/
    http://qltura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Puzo też chciałabym mieć :) a ja chętnie bym poczytała, ale raczej o filmach, wieczory coraz dłuższe i szukam dobrych tytułów, może akurat coś mi podpasuje ): Natomiast seriale mnie nie interesują, ale jak napiszesz to i tak przeczytam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No, no... ja też wiele książek chciałabym mieć, ale chyba na razie nie mam na co liczyć :(

    OdpowiedzUsuń
  5. "Miłość w Powstaniu Warszawskim" - będę niecierpliwie czekać na recenzję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Puzo już mam, resztę też chętnie przeczytałabym:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja bym chciała mieć wszystkie książki świata, albo chociaż wszystkie polskie. Z tymi serialami to dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  8. 'Strażnik tajemnic' brzmi bardzo kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lista marzeń zapowiada się naprawdę ciekawie ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Książki nie z mojej tematyki, ale bardzo ciekawy pomysł na post. ;) Jeśli nie byłabyś przeciwna dodałam bym coś takiego kiedyś u siebie. Pomysł z filmami też mnie ciekawi, czekam na Twoje opnie, choć ostatnio mam mało czasu na oglądanie filmów, czy seriali. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. ''Strażnik Tajemnic'' brzmi ciekawie :)No a ''Ojca Chrzestnego'' to poprostu muszę kiedyś przeczytać!
    Zapraszam do siebie na nową notkę;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam wcześniej o "Strażniku tajemnic", ale opis bardzo mnie zaintrygował i także chciałabym przeczytać tę książkę;) A wpis o filmach i serialach z chęcią przeczytam, ponieważ jestem fanką seriali:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chcemy poczytać o Twoich ulubionych i nie:)
    Z książek chcę "Ojca chrzestnego".

    OdpowiedzUsuń
  14. Z twojej listy zaciekawiła mnie jedynie ,,Lista marzeń'.

    OdpowiedzUsuń
  15. O serialach i ekranizacjach nigdy dość, więc pisz śmiało:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Już znalazłam coś dla siebie. Drugą pozycję mam nawet na swojej liście do zakupienia :) widziałam zresztą kilka ciekawych zapowiedzi powieści historycznych na wrzesień i październik :)

    OdpowiedzUsuń
  17. "Miłość w Powstaniu Warszawskim" chciałabym przeczytać. :) Jeśli chodzi o ekranizacje i seriale u Ciebie na blogu to ja jestem na - nie, ale to Twój wybór, więc jak Ci tak odpowiada to pisz śmiało. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie zainteresował "Strażnik tajemnic". Myślę, że również będę na niego polować. A Tobie życzę zrealizowania wszystkich wymarzonych zakupów!

    Co do recenzji filmów, to też je od czasu do czasu podczytuję. Sama nawet kilka na blogu napisałam. Więc jeżeli tylko chcesz, to pisz je śmiało. :)

    P.S. Bardzo ładny nagłówek bloga.

    OdpowiedzUsuń
  19. Herbaciarnia Madeline ma jedną z moich ulubionych okładek ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. "Ojca Chrzestanego" również bym chętnie przeczytala:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Lista marzeń zdaje się być ciekawa. I oczywiście chciałoby się przeczytać taki klasyk jak Ojciec chrzestny. :)
    Ulubione seriale i ekranizacje - świetny pomysł. Z chęcią poczytałabym takie posty. ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. "Listę marzeń" także chciałabym mieć :)
    Do ostatniej książki mnie nie ciągnie, ale jadłam ten chleb, który jest opisany i był przepyszny :D

    Chętnie poczytałabym o filmach i serialach. Dlaczego nie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Interesujące pozycje przedstawiłaś.
    Pewnie, że chętnie poczytam o filmach i serialach:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Listę marzeń też muszę mieć :)

    OdpowiedzUsuń