Spróbujmy jeszcze raz - Abbi Glines


Tytuł: Spróbujmy jeszcze raz
Autorka: Abbi Glines
Narracja: pierwszoosobowa
Tom: II
Liczba stron: 336
Wydawnictwo: Pascal

Blair jest w ciąży! Ale numer, z drugiej strony chciałoby się powiedzieć, że to żadna niespodzianka bo chyba dorosła kobieta wie skąd się biorą dzieci. Mimo wszystko dziewczyna jest zdruzgotana. Nie może uwierzyć, w to co się dzieje. Wyjechała z Florydy uciekła od Rusha. Chciała zacząć nowe życie w starym miejscu, ale przeszłość wraca ze zdwojoną siłą. Nie ma mieszkania ani perspektyw na lepsze życie. Pomocną dłoń wyciąga do niej przyjaciółka Beth. To dzięki niej Blair wraca do Rosemary i znów staje twarzą w twarz z miłością swojego życia.

Po szybkim przeczytaniu pierwszej części natychmiast zabrałam się za kolejną by dowiedzieć się co będzie dalej. Bardzo podobało mi się, że autorka nie przeciągała na siłę wątku ciąży Blair i nie obstawiała przy jej ukrywaniu. Nie ma chyba nic gorszego niż branie udziału w kłamstwach bohaterki, a jedyne co my możemy zrobić to biernie się przyglądać. Rush w końcu wziął się za siebie i zaczął walczyć o uczucia ukochanej. W tej części mamy narrację podzieloną między dwójkę głównych bohaterów, także nie tylko Blair ale i Rush otworzył przed nami swój umysł. Cóż wydawałoby się, że to całkiem przyjemna lektura, ale nie jest tak do końca. Abbi Glines wpadła na 'genialny' pomysł i zaczęła mnożyć sceny seksu jak szalona. Było ich z pewnością dwa razy więcej niż w poprzedniej części.

Nie wiem jak ocenić bohaterów, ponieważ Blair rozdarta między uczuciem do Rusha a świadomością, że nie będzie należała do jego świata bardzo ją przytłaczała. Nie przeszkodziło jej to jednak błagać przystojniaka o to, żeby się z nią przespał. Co prawda używała dużo bardziej wyrafinowanego słownictwa. Po kilku takich scenach na myśl przyszła mi ta piosenka:


Jak się okazało nie tylko Rush był erotomanem. Blair nawet w trakcie poważnych rozmów traciła głowę i oddawała się chłopakowi. Ordynarne słownictwo, które określała jako 'świntuszenie' po jakimś czasie było więcej niż nudne i do obrzydzenia. Miło było widzieć, że bohaterowie w końcu zaczynali znajdować wspólny język. Niestety odniosłam wrażenie, że głównie kierowali się pożądaniem, a miłość i ciąża po czterech miesiącach znajomości to tak przy okazji im się trafiła. 

Drugi tom moim zdaniem gorszy od poprzedniczki. Blair co rusz wyrzucająca Rusha i godząca się z nim w łóżku, sceny seksu które były bardzo dokładnie opisywane przez autorkę, trochę zmieniły mój punkt widzenia na tą książkę. Całe łóżkowe zamieszanie przysłoniło naprawdę ważne wydarzenia. Zakończenie nawet sympatyczne. Chętnie przeczytałabym trzecią część, ale patrząc na tendencję zwiększania się co część scen erotycznych jestem lekko zaniepokojona.

Ocena: 6/10

-------------
Przeczytam tyle ile ma wzrostu +2,6 cm czyli 18,8 cm

13 komentarze

  1. Twoja recenzja jest pierwszą opinią, która mówi, że lektura jest przeciętna. Mimo wszystko mam ogromną ochote na tę serię!;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niee, to raczej nie dla mnie. :) Podziękuję tej książce. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przesycenie erotyzmu w książkach często zamazuje rzeczywistą fabułę, co zawsze mnie razi w książkach "dla młodzieży"

    OdpowiedzUsuń
  4. O rany, a ja myślałam, że seria jest ambitniejsza... Mam wrażenie, że teraz jak się nie wie co pisać to wciska się do książki sceny erotyczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz już wiem, żeby omijać tą serię.

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam na półce pierwszą część i na razie zamierzam ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. To muszę sięgnąć po pierwszy tom by się przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie to ich świntuszenie w ogóle nie przeszkadzało i ja osobiście jestem zachwycona tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  9. To mnie zniechęciłaś! Nie wiedziałam, że tyle tam erotycznych scen, które napawają obrzydzeniem...

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę przeróżne opinie o tej serii. Jeśli znajdę czas to z ciekawości zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nim zdecyduję czy mam zamiar w ogóle sięgać po tę powieść, przede mną jeszcze część pierwsza :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak szukam opini na temat tej serii i chyba sie na nia skuszę. Co mi szkodzi ;)
    Tak co siak świetna recenzja. Ja dopiero zaczynam cos tam skrobać i oceniać jakbyś chciała to tu mam swoją pierwsza recenzje (http://artofreadingbooks.blogspot.com) nie jest jakaś fajna ale bede sie ćwiczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy mogę tę książkę od kogoś odkupić? Nie chcę pobierać z internetu, a zależy mi na niej! Nawet na allegro nie ma, ani w internetowych księgarniach :(

    OdpowiedzUsuń