O krok za daleko - Abbi Glines



Tytuł: O krok za daleko
Autorka: Abbi Glines
Narracja: pierwszoosobowa
Tom: I
Liczba stron: 299
Wydawnictwo: Pascal

Każdy chce być szczęśliwy. Mieć szczęśliwą rodzinę, szczęśliwe życie. Być zadowolonym każdego dnia. Szczęście jednak skrupulatnie omija Blair. Kiedy miała czternaście lat w wypadku samochodowym zginęła jej siostra bliźniaczka. Jej ojciec, który ów wypadek spowodował opuszcza rodzinę. Mijają dwa lata. Bohaterka ma już lat szesnaście i właśnie dowiaduje się, że jej mama ma raka. Trzy lata później umiera. Blair sama organizuje pogrzeb, sprzedaje cały majątek i chwilę później zostaje praktycznie bez pieniędzy i dachu nad głową. Chcąc nie chcąc musi o pomoc prosić swojego ojca, którego nienawidzi za to, że skrzywdził ją i mamę. Pakuje się do starego pikapa i wyrusza w ośmiogodzinną podróż z Alabamy do gorącego miasta nad oceanem. Trafia do ogromnej willi i bogatego światka rozpieszczonych nastolatków. Poznaje Rusha bardzo przystojnego i niebezpiecznego chłopaka, który od początku jest do niej niechętnie nastawiony.

Abbi Glines napisała cudowną książkę. Kiedy zaczęłam czytać to przepadałam na kilka godzin ! Jestem absolutnie zachwycona. Owszem jest to romans, ale jaki. Blair to dziewczyna, która jest bardzo samotna, przeżyła w swoim życiu więcej niż nie jeden dorosły. Jednak nie poddaje się. Brnie do przodu. Rush zgadza się by u niego zamieszkała. Dziewczyna z przymrużeniem oka patrzy na jego wyskoki, nie komentując ich bojąc się utraty dachu nad głową. Dostaje pracę w klubie golfowym i zaczyna odkładać pieniądze na własne mieszkanie. Tak została wplątana w życie bogatych dzieciaków, które głównie imprezują. Po pewnym czasie Blair zaczyna czuć coś do Rusha, on zresztą też zakochuje się w przyrodniej siostrze. Nie może jednak zdradzić jej pewnej tajemnicy, która dotyczy jego młodszej siostry Nan.

To właśnie przez tą tajemnicę czułam dreszczyk emocji. Abbi Glines doskonale to potrafi, grać na emocjach czytelnika. Nie mogłam się oderwać od jej książki. Wykreowała świetnych bohaterów. Z miejsca polubiłam Blair. Rush przeżył ogromną przemianę. Zmienił się pod wpływem głównej bohaterki.

Jest to niewątpliwie historia na jeden raz. Ale długo pozostaje w pamięci. Nie jest to tylko niewinna historia dla nastolatek. Ma ona lekkie zabarwienie erotyczne. Blair jest niedoświadczona i delikatna, takie dziewczyny właśnie podobają się Rushowi, który zrobi wszystko by zobaczyć ją w swoim łóżku.

Dzięki pierwszoosobowej narracji mogliśmy poznać uczucia jakie targały główną bohaterką. Pragnęła miłości, której nie zaznała od ojca ani od swojego byłego chłopaka. Zakochała się w Rushu, którego ja praktycznie znienawidziłam po tym kiedy wyszło na jaw jaką tajemnicę ukrywał. Zakończenie jest wstrząsające. Niestety, nie można przerwać czytania, bo Abbi Glines zrobiła jakoś tak, że trzeba się dowiedzieć co dalej.

Ocena: 9/10





-----------------
Przeczytam tyle ile mam wzrostu 14 + 2,2 = 16,2 / 170 cm 

27 komentarze

  1. Nigdy wcześniej o tej książce nie słyszałam. Ale po Twojej recenzji aż chce się ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią przeczytam, uwielbiam takie historie romantyczne ^^ A tym bardziej motywuje mnie, żeby zapoznać smak doświadczeń głównej bohaterki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach od dawna i z przyjemnością po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest książka dla mnie :) - już ja sobie zapisałam na listę "Chcę przeczytać"
    pozdrawiam
    http://babskieczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. "Przychodzę z rewizytą" :) Nijak mam się do takich historii, ale czasem warto przeczytać coś zupełnie innego.
    monweg.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią czasem dobrze przeczytać taki 'odmóżdżacz' :D

      Usuń
  6. Nie słyszałam o tej książce wcześniej, ale już gdzieś widziałam tą okładkę. Jeśli ją gdzieś spotkam to pewnie po nią sięgnę, bo bardzo zachęciłaś mnie tą recenzją :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę ciekawa ta książka. Z chęcią, bym przeczytała. Dobra recenzja.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Również uważam, że Abbi Glines napisała cudowną książkę i nie mogę się doczekać, kiedy poznam jej trzeci tom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj skończyłam drugi i wzięłam się za trzeci w oryginale nie mogę czekać za tłumaczeniem :D

      Usuń
  9. Ja też zakochałam się w tej historii i czułam dokładnie to samo co Ty. Nie zgodzę się jednak ze stwierdzeniem, że jest to historia na jeden raz. Ja lekturę obu tomów mam za sobą od niedawna, a już planuję do nich powrócić. Podobnie tez jak ty zaczęłam czytać trzeci tom w oryginale, ale kiedy dowiedziałam się, że w tym roku Pascal wyda trzeci tom, przestałam i postanowiłam poczekać na tłumaczenie.
    Z ciekawostek dodam tez, że autorka jest właśnie w trakcie pisania tej historii z perspektywy Rush'a!
    Aha, jeszcze jedno - nie wiem jak mogłaś go znienawidzić za cokolwiek. Ja nadal pozostaję mu wierna, nawet pomimo tajemnicy jaką ukrywał :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem widziałam ciekawe co może jeszcze ciekawego wymyślić na temat Rusha :D
      Owszem w drugiej części nawet postarał się walczyć o Blair trochę u mnie za to zapunktował ;d

      Usuń
  10. Ostatnio coraz częściej natykam się na pozytywne recenzje książek Abbi Glines. Podobno najciekawsza jest ,,O krok za daleko".

    OdpowiedzUsuń
  11. Coraz więcej pozytywnych recenzji o tej powieści... Raczej po nią sięgnę :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasami takie książki są potrzebne, by po prostu się zrelaksować :) Śliczna okładka, ujęła mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Możliwe, że kiedyś przeczytam tę książkę dla tego nieprzewidywanego zakończenia, choć nie lubię grania na emocjach.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojejciu, ale fajna recenzja! Bardzo mi się podoba :) Czuję się bardzo zachęcona! Chętnie przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka która jak się zacznie czytać, nie można przerwać, zapowiada się ciekawie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale mnie zachęciłaś! Piękna okładka, świetna recenzja, fabuła wciągająca, a do tego o miłości, czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie mogę się doczekać, kiedy po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę poznać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawie zapowiadająca się książka :) Koniecznie muszę się za nią rozejrzeć

    OdpowiedzUsuń
  20. Ależ mnie zaciekawiłaś:P Dodaję do poszukiwanych:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię zakończenia, które szokują :) jeżeli gdzieś na nią trafię to z chęcią przeczytam

    OdpowiedzUsuń