Gotuj z Julią. Niezbędne przepisy i porady mistrzyni kuchni - Julia Child


Tytuł: Gotuj z Julią. Niezbędne przepisy i porady mistrzyni kuchni
Autorka: Julia Child
Narracja: pierwszoosbowa
Liczba stron: 248
Wydawnictwo: Literackie

Promujmy książki kulinarne! Na blogach jest o nich mało, mówi się o nich skromnie lub wcale. Dlaczego ja się pytam?! Powinno się o nich mówić dużo i wciąż. W pościgu za niedoścignionym niewielu ma czas na rozkoszowanie się czasem w kuchni i przygotowywaniem wspaniałych potrw, którymi zachwyci się cała rodzina, ukochany lub tylko my. Nie zniechęcajmy się kupując tanie pizze czy chipsy. Jeśli chcecie coś zmienić w swojej kuchni koniecznie sięgnijcie po książkę Juli Child, która jest elementarzem dla uczących się gotować, podstawowe i zarazem niezbędne informacje zgromadzone w jednej książce przez guru kucharzy! Nie możecie przepuścić takiej okazji!

Julia Child legenda programów kulinarnych. Absolwentka prestiżowej francuskiej szkoły dla kucharzy Le Cordon Bleu. Osoba, która o gotowaniu wiedziała chyba wszystko. Na wstępie tej książki pisze, że nie jest to uniwersalna książka kucharska, która odpowie na wszystkie pytania, ale na te najważniejsze na pewno je znajdzie. Mamy pewność, że potrawy z ów przepisów na pewno się udadzą, ponieważ autorka wspomina o tym, że wypróbowała je kilkanaście razy, aż dopracowała do perfekcji. 



Jak mamy podzieloną książkę? Na kilka rozdziałów takich jak: Zupy, warzywa, dania z jaj, ciasta i ciasteczka, a nawet wspomniane jest o sprzęcie kulinarnym. Znajdziemy też Indeks potraw, którego jestem absolutną fanką bo znajdziemy tam wszystko uporządkowane alfabetycznie. Jeśli jeszcze nie jesteście z gotowaniem za ban brat to bez obaw! Julia tłumaczy jak usmażyć idealną jajecznicę, czy frytki. Niejednokrotnie jest to tajemnicą dla zaawansowanych kuchcików. Oprócz podstawowych potraw z książką przygotujemy coś "ekstra". Dodatkowe Julia Child pisze lekko i mam w sobie coś takiego, że nawet bez zdjęć w wyobraźni widzimy jak będą wyglądać dane danie i czujemy ich smak. Pozycja obowiązkowa w każdej kuchni. Polecam!

Ocena: 9/10

Julia Child w akcji!


Za książkę dziękuję wydawnictwu Literackiemu

----------------------------

12 komentarze

  1. Jaka cudna okładka! Chyba już wiem co kupić tacie - kucharzowi na zbliżające się urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czasem piszę o moich książkach kucharskich, jednak nie mam ich aż tyle, żeby częściej o nich pisać, ale mam nadzieję, że nadrobię to za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię książek kucharskich, bo ja i kuchnia ... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To była osobistość kulinarna...
    Książki tego wydawnictwa są świetnie wydane. Sama jedną z nich podarowałam swojej mamie - kucharce;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Child była niezwykłą osobowością. Polecam też film o niej oraz książkę wspomnieniową.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gotowanie to jest właśnie jedna z tych umiejętności, której żałuję, ale nie umiem w stopniu chociażby zadowalającym. Może to kwestia tego, że na co dzień nie mam czasu babrać się w czasochłonnych potrawach? To smutne, ale wygodniej jest mi zjeść coś gotowego :( I chyba żadna książka kucharska tego nie zmieni, ale na szczęście mam kogoś, kto gotuje za mnie :D

    Przy okazji, informuję wszystkich, że zmieniłam adres bloga - odlubił mi się marcepan :D
    Teraz można poczytać tutaj: zrecenzowana.blogspot.com
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam jedną książkę Julii Child i chętnie zaopatrzyłabym się w kolejną. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubię książek kucharskich, jakoś nie umiem z nich w ogóle gotować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za książkami kulinarnymi, mam w domu, ale nie używam:) Zazwyczaj szukam przepisów w necie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. W takim razie też się na napisanie recenzji książki kucharskiej pokuszę, jak będę mieć więcej wolnego czasu :)

    OdpowiedzUsuń