Onyx - Jennifer L. Armentrout


Tytuł: Onyx
Autorka: Jennifer L. Armentrout
Narracja: pierwszoosobowa
Tom: II seria LUX
Liczba stron: 448
Wydawnictwo:  Entangled Teen
brak polskiego wydania

Petersburg, Ameryka. Małe miasteczko zamieszkałe przez kosmitów. Tam właśnie zostawiła mnie autorka poczytanej serii Lux. Pełna wątpliwości o zdrowie bohaterów i stan psychiczny Deamona rozpoczęłam lekturę. Jak się zaczyna? Nadworny przystojny kosmita wtyka swój długopis w plecy Katy. Co ona ma o tym myśleć? Czy on ją podrywa, jest w jej zakochany czy raczej nie może ścierpieć jej widoku? Głównie na wątku romantycznym opierała się część pierwsza w drugiej autorka posunęła się dalej i zatrzęsła moim światem.

Katy ma prawie osiemnaście lat, mieszka w małym miasteczku i pisze recenzje książek. Pewnie jak wiele z was. Jeden szkopuł może was i mnie od niej różnić. Otóż jej sąsiedzi to kosmici. Przybysze z innej planety. Tak, tak oni istnieją oczywiście. W pierwszej części autorka skupiła się głównie na kreowaniu dwóch głównych postaci czyli Katy i Deamona pobieżnie przedstawiając Dee i pozostałych kosmitów, o których łatwo było zapomnieć czytając perypetie dwójki wyżej wymienionych. Tym razem Jennifer L. Armentrout wyprodukowała kilu nowych bohaterów i rozpisała się na temat tych z poprzedniej części. Pojawia się tu Blake, który o dziwo zna tajemnicę kosmitów i chce nauczyć Katy obsługi jej nowych umiejętności, których nabyła w "Obsidian". Może ona przesuwać przedmioty i robić inne szalone rzeczy. Deamon nie może znieść widoku chłopaka, który podrywa jego sąsiadkę. Nie składa jej jednak wystarczających deklaracji dlatego też Katy kontynuuje nową znajomość.

Nie na samym romansie jednak skupiła się autorka. Jak to mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia. Oprócz krwistych pocałunków zaserwowano mi ataki, walki, śmierć i więzienie. Uznany za zmarłego brat Deamona może nie do końca być martwy. Tajemnicza agencja DOD chce porwać Katy. Uczucie młodej recenzentki do kosmity nasila się. Tak jak poprzednio irytują się na wzajemnie, skaczą sobie do gardeł i nie tylko...

Bohaterowie w tej części są dojrzalsi w ich życiu jest dużo więcej niebezpieczeństw i szaleństwa. Świetna kontynuacja. Po zakończeniu wiemy, że stanie się coś niezwykłego, świat się zawali ! Jeśli chcecie zobaczyć jak przystojny kosmita reprezentuje stosik w filmie młodej recenzentki to nie macie na co czekać. Czytajcie.

Ocena: 9/10

Lux
2. Onyx
3. Opal
4. Origin
5. Opposition

------------------

14 komentarze

  1. Zdecydowanie musiałabym zacząć od pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka nie dla mnie... ale Twój blog wygląda super, jestem pierwszy raz i będę obserwować! :)))

    Pozdrawiam,
    W.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie przeczytać :) Jak dla mnie kosmici to taki delikatny powiew świeżości :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Już bym czytała gdyby było polskie wydanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam książki po angielsku, lecz do tej akurat mnie nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tym razem odpuszczam, nie będę czytała ani tej książki, ani serii. Nie dla mnie, nie moja tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś książki o kosmitach jeszcze do mnie nie przemawiają... Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już się wyleczyłam z takiej tematyki także sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurczę! Mam nadzieję, że któreś z wydawnictw pokusi się o wydanie tej serii bo wydaje się być naprawdę ciekawa i intrygująca :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Skuszę się, ale najpierw Obsidian :)

    OdpowiedzUsuń
  11. KOCHAM KOCHA KOCHAM <3 Ta seria jest cudowna i na szczęście została już wydana w Polsce 1 część huraa :D niestety ciekawe ile potrwa czasu do wydania kolejnych. I właśnie mam pytanie czy ktoś czytał nieoficjalne tłumaczenie 3 części 'Opal' ? Szukałam niestety nigdzie nie mogę znaleźć :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz może tłumaczenie "Origin" .? Czy czytałaś po angielsku ?

    OdpowiedzUsuń