Olivier i zeszyt z marzeniami - Sally Nicholls

Tytuł: Olivier i zeszyt z marzeniami
Autorka: Sally Nicholls
Liczba stron: 224
Narracja: pierwszoosobowa
Wydawnictwo: Znak
Ocena: 9/10 [wybitna]


Olivier ma 11 lat i jest chory na białaczkę. Chłopiec uwielbia fakty. Chce wiedzieć wszystko o sterowcach, duchach, naukowcach i jak to jest kiedy po raz pierwszy całuje się dziewczynę. Nie wiem też dlaczego musi umrzeć. Przed śmiercią chce dowiedzieć się wszystkiego.

Książka przypomina mi "Oskara i Panią Różę", również przewspaniałą lekturę zupełnie jak ta. Ta jest jednak napisana trochę inaczej, bo z punktu widzenia dziecka. Autorka w czasem zabawny sposób próbuje nam przybliżyć jak może czuć się chore dziecko. Olivier marzy i chce spróbować w życiu wszystkiego. W książce odnajdziemy obrazki, które sam stworzył.

Naprawdę jest to na swój sposób piękna historia, z którą powinien zapoznać się każdy. Olivier mimo swojej choroby jest silny i próbuje wszystkiego.




20 komentarze

  1. Książka czeka na swoją kolej :) Widzę, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś w stylu książki pt. "Oskar i Pani Róża", zresztą napisałaś w recenzji, że Ci ją przypomina. Nie wiem, czy dałabym radę przeczytać tę powieść, jestem wrażliwa...

    OdpowiedzUsuń
  3. Z ogromną chęcią przeczytam, ta powieść jest na pewno poruszająca, a ja ostatnio zrobiłam się jakaś taka wrażliwa, więc myślę, że „Olivier i zeszyt z marzeniami” mi się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że się kiedyś skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam "Oskar i Pani Róża" i bardzo mi się podobało. Może przeczytam również "Olivier i zeszyt z marzeniami", lubię co jakiś czas zapoznać się z taką życiową i poruszającą historią :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię książki, w których głównym bohaterem jest dziecko, ale niekoniecznie chore. Czytając zawsze strasznie ryczę, dlatego nie poznałam nawet ,,Oskara...".
    Podoba mi się pomysł z obrazkami w książce. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam, że z tego co piszesz i mnie ta książka przypomina "Oskara i Panią Różę". Jestem bardzo ciekawa tej książki :)

    Jaki masz słodki szablon! Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam kiedyś tą książkę i bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i uwielbiam. Szczególnie koniec.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pokochałam 'Oskara i Panią Róże' wiec nie mam wątpliwości, ze ksiazka mi sie spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam tę książkę - wzruszająca lektura.

    OdpowiedzUsuń
  13. Może kiedyś się skuszę- jak na razie książka do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmm mam co czytać ale książka mnie zainteresowała

    OdpowiedzUsuń
  15. Aaa i dodałam Cię do obserwowanych :)
    http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mhmm. Oskar i pani Róża przede mną, dlatego nie wiem do końca czego mogę się spodziewać, jednak chciałabym się z tą pozycją zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie miałam pisać, że tematyką przypomina ''Oskara i panią Różę''. Mam wielką ochotę na tę książkę, gdzie Ty ją dorwałaś :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja siostra ją sobie kupiła kilka lat temu stąd i ja miałam okazję przeczytać :)

      Usuń
  18. Krótka, acz treściwa recenzja :) I faktycznie przypomina "Oskara i panią Różę" :) Chętnie sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
  19. Polska okładka jest świetna, przeczytałam chociażby i ze względu na nią, ale recenzja również zachęcająca. A "Oskar" bardzo mi się podobał, więc tym bardziej.

    OdpowiedzUsuń