Złodziej pioruna - Rick Riodan


Tytuł: Złodziej pioruna
Autor: Rick Riodan
Narracja: pierwszoosobowa
Tom: I
Liczba stron: 358
Wydawnictwo: Galeria Książki

Percy Jackson ma właśnie wylecieć ze szkoły, hmm po raz kolejny. Ale to najmniejszy z jego kłopotów. Dlaczego ? Otóż w życiu dwunastolatka zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Ma wrażenie, że mityczne postaci, które poznał na lekcjach łaciny wychodzą z jego książek. Jak się okazuje zaginiony ojciec Percy'ego nie jest taki znowu zaginiony. Chłopak do tej pory nie miał pojęci, że jest herosem. Musi zamieszkać w Obozie dla Herosów, gdzie zostaje mu przydzielone zadanie. Aby uniknąć wojny między bogami Percy musi odnaleźć skradziony Piorun Piorunów i po drodze zmierzyć się z najgorszymi potworami świata.

Książka jakoś od początku kojarzyła mi się z Harrym Potterem. Mamy w końcu dzieciaka, który chce ratować świat, a pomagają mu w tym najlepszy przyjaciel Grover i przyjaciółka Annabeth. Jak się okazało nie słusznie. Tematyka jest tu zupełnie inna. Mity. Czyli coś co ja uwielbiam. Przecież za nim były bajki to były mity. Zawsze kojarzyły mi się z magią i tajemniczością. Gradka dla każdego czytelnika o bujnej wyobraźni.

Rick Riodan uniknął zbędnych opisów. Przechodziliśmy gładko od rozdziału do rozdziału. Każdy miał w sobie coś zabawnego i strasznego. Trzymał w napięciu, chciało czytać się dalej. Czasem jednak czułam, że cała historia mimo tematyki fantastycznej jest mocno naciągana. Trójka dwunastolatków stawia czoła najstraszniejszym potworom świata, a Percy jest tak wyszczekany jak mało który dorosły. Również moim zdaniem za dużo było starć z potworami. Gdziekolwiek nasi bohaterowie by się nie wybrali spotykali tam (na prawdę za każdym razem) kogoś kto chciał ich zabić.

Niewątpliwie bardzo interesująca opowieść nie tylko dla dzieci. Idealna dla fanów mitologi, fantastyki, a przede wszystkim nie tylko dla dzieci. Ciekawe zakończenie, które wprowadza szczyptę zniecierpliwienia, bo ja już natychmiast muszę wiedzieć co będzie dalej i jakie kolejne fantastyczne przygody spotkają Percego.

Ocena: 8/10

* Jestem ciekawa filmu. Przejrzałam obsadę i obejrzałam zwiastun. Główni bohaterowie zdecydowanie nie wyglądają na dwunastolatków ;d





24 komentarze

  1. Widziałam film. Całkiem przyjemny :) Pozdrawiam i zapraszam do udziału w moim konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i mi się bardzo, ale to bardzo spodobaął ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja właśnie dzisiaj oglądałam film i był świetny, chociaż nie wiem jak to wygląda w stosunku do książki, której nie czytałam, ale którą mam zamiar przeczytać :D
    Powiem Ci - lekki szok. 12 LAT? O.O Tam nawet na początku była mowa o liceum ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym obejrzała najpierw film to większości rzeczy chyba bym się nie domyśliła. Film zupełnie inny ;d

      Usuń
  4. Po prostu wiedziałam, że Ci się spodoba! :D Percy'ego nie da się nie polubić ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam książkę i mi się podobała:)
    również oglądałam film i też mi się podobał:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie obejrzałam film, nie podobał mi się wcale niestety ;/

      Usuń
  6. Rzeczywiście opis przypomina przygody Harry'ego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam same miłe wspomnienia z tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja tak szukam i szukam tylko nie mogę znaleźć ;d Wszyscy zachwalają więc w końcu muszę i ja do niej zajrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. A mi jakoś nie przypadła do gustu. Filmu oglądałam tylko kawałek, ale z tego co słyszałam to również nie jest to jakieś arcydzieło, a o dubbingu wolę nawet nie wspominać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam ekranizację, miejscami dość interesująca, ale takie to średnie dla mnie było :)).

    OdpowiedzUsuń
  11. Film baaaaardzo mi się podobał ;-) Teraz musze przeczytać książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka do mnie tak przemówiła, że natychmiast sięgnęłam po film, który był równie dobry:) Teraz poluje na kolejne części.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cała seria jest jedną z moich ulubionych. Film nie jest taki zły, w drugiej części jest wyjaśnione dlaczego bohaterowie mają 16 lat: po prostu przesunięto datę wyboru Percy'ego na 20 urodziny. Polecam po przeczytaniu serii również sięgnąć po "Olimpijscy Herosi", która jest poniekąd kontynuacją przygód bohaterów :D

    OdpowiedzUsuń
  14. może faktycznie warto po nią sięgnąć ; )

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam, jednak jeszcze się z nią nie zapoznałam. Muszę to nadrobić, jednak póki co mam spore plany czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam, nie słyszałam, ale wątpię, aby mi się podobała ta książka... :(

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie właśnie pojawi się recenzja ''Kamieniarza-zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem dopiero po drugiej części Perc'ego, ale mogę powiedzieć, że go uwielbiam :) Wielokrotnie mnie rozbawił, autor ma w swoim stylu coś co przyciąga :) Filmu nie widziałam, ale nie słyszałam za dobrych opinii fanów książek, ale pewnie kiedyś obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka była okej, natomiast film taki sobie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Widziałam film, ale średnio mi się podobał, ale na książkę mam dużą ochotę :)

    OdpowiedzUsuń