Destroy me - Tahereh Mafi


Tytuł: Destroy me
Autorka: Tahereh Mafi
Narracja: pierwszoosobowa
Tom: #1.5
Liczba stron: 88
Przeczytane w oryginale

Warner. Mój drogi Warner. Mój ulubiony psychopata. Tahereh Mafi stworzyła dla fanów całej serii nie lada gratkę. Pamiętnik Warnera. Akcja rozpoczyna się po ucieczce Julii, Adama i Kenjiego z 45 kwatery. Postrzelony Warner nie może zebrać myśli. Jest wykończony psychicznie i fizycznie. Dziwne prawda? Z tego co pamięta każdy wielbiciel "Shatter me" to to, że Warner jest osobą straszną, bez uczuć, wykorzystującą każdego, bezwzględny, władczy potwór. Można by mnożyć najgorsze wyrażenia. Jak się okazuje to też człowiek. I to bardzo skrzywdzony przez życie.


"I started screaming today.
And those four words hit me harder than the worst kind of physical pain."

Autorka rewelacyjnie wykreowała tego młodego bohatera. Jego pamiętnik jest napisany praktycznie w takim samym stylu jak "Shatter me" czyli bardzo emocjonalny, z wieloma wylanymi uczuciami na kartkę. Widzimy jak ludzie boją się Warnera, mimo że on zdaje sobie sprawę z tego, że żołnierze go nienawidzą. Tahereh Mafi otworzyła nam drzwi do świata Warnera. Poznajemy jego codzienne rytuały, jego przemyślenia oraz jego ojca. Najważniejsze jest jednak jego uczucie do Julii. Odnajduje jej notatnik i nie może uwierzyć, że tak ją skrzywdzono - Warnera zakochuje się w Julii co raz bardziej, kochać ją będzie chyba po kres swych dni.

Except.
One month ago, I met the exception to this rule. There has been one person who’s ever looked me
directly in the eye. The same person who’s spoken to me with no filter; someone who’s been unafraid to
show anger and real, raw feeling in my presence; the only one who’s ever dared to challenge me, to raise
her voice to me.


Idealna opowieść dla fanów autorki jej specyficznego (i cudownego!) stylu pisania. Ja jestem zachwycona, Warner pozostaje moim ulubieńcem, a do książki na pewno będę wracać. Do tego na końcu książki odnajdziemy akta Julii, Adama i Kenjiego, oraz dwa pierwsze rozdziały z "Unravel me". Warner jest bohaterem, którego ludzie kochają nienawidzić. Po tej książce te dwa uczucia będą Wami targać jak silne wiatry. POLECAM!

Ocena: 10/10

1.5 "Destroy me"
2.5 "Fracture me" premiera 17 grudnia 2013
3. "Ignite me" premiera 4 lutego 2014


41 komentarze

  1. Mam dwa tomy na półce. Oczywiście oba jeszcze nieprzeczytane :P Szkoda, że tych krótkich nowelek nie dodają do innych tomów. Ja nie byłabym w stanie przeczytać z pełnym zrozumieniem czegoś dłuższego po angielsku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jak najszybciej czytaj! Szkoda i to bardzo ale Otwarte kiedyś zapowiedziało, że nie bierze się za połówki ;/

      Usuń
  2. Nie no ... To, żeś mi ochoty narobiła na tą książkę! Szkoda tylko, że mój angielski tak kuleje :C

    TEAM WARNER ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zrażaj się, spróbuj przeczytać :) Team Warner forever <3 :D

      Usuń
    2. No w sumie, jeśli nadarzyłaby się taka okazja, to czemu nie ? ;D

      Usuń
  3. Miałam dać sobie spokój z tą serią, ale tak rewelacyjnie zachęcasz, że chyba zmienię zdanie i ją jednak poszukam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obowiązkowo powinnaś się z nią zapoznać :)

      Usuń
    2. Skoro tak twierdzisz, to cię posłucham :)

      Usuń
  4. To ja jestem w opozycyjnym teamie ^^' Niemniej jednak skuszę się do zapoznania się z tą pozycją : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie czyżbyś lubiła Adama?! jeny ja tak nie cierpię tego gościa xD ale książkę polecam przeczytać ^^

      Usuń
  5. Nie czytałam żadnej książki owej autorki, to i tym bardziej za tę książkę się nie wezmę, dopóki nie nadrobię swojego błędu!
    Przecież te książki są świetne! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo, bardzo, bardzo chciałabym przeczytać, ale również i mój angielski nieco kuleje, chociaż od początku tego roku szkolnego zażarcie się go uczę, więc wiesz... może w przyszłości przeczytam, ale i tak wolałbym, aby "Destroy me" wydali u nas. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro zażarcie się uczysz to powinnaś poćwiczyć i poczytać coś fajnego :D

      Usuń
  7. Tak, dzisiaj tez wieją silne wiatry za oknem. Nie przeszkadza to jednak bym przy tej lekturze poczuła kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Dotyk Julii" bardzo mi się spodobał, jednak w "Sekrecie Julii" opisy dziewczyny zaczęły mnie denerwować. Jak dla mnie chyba za dużo metafor, chociaż podobały mi się na początku. Może to wina tego, że Julia sama nie wie, co myśleć, kogo kocha, a kogo nienawidzi?
    Warner to moja trzecia ulubiona postać zaraz po Jamesie i Kenjim :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się Julia była trochę wkurzająca w Sekrecie, ale i tak mi się podobało :) Na pierwszym miejscu u mnie jest Warner ale Kenjiego też bardzo lubię :D

      Usuń
  9. Chętnie bym przeczytała, a zwłaszcza po ang.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam sceptyczne uczucia, jeżeli chodzi o tą książkę i tą serię... Raz czytam pozytywne recenzje, takie jak Twoja, a raz negatywne; więc nie wiem, co myśleć :D Podziwiam za to, że przeczytałaś ją w oryginale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli najlepiej jakbyś się przekonała o tym sama :) Polecam przeczytać :D

      Usuń
  11. Miałam w planach tę serię, ale później, w natłoku spraw i tutułów wypadła mi z pamięci. Widzę, że to wielki błąd. Chyba muszę go szybko naprawić i zacząć czytać ; ) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najszybciej zabieraj się za czytanie. Ja też 'Dotyk Julii' oddałam i przeczytałam trochę później niż powinnam, jak się okazało to teraz jedna z moich ulubionych serii :)

      Usuń
  12. Czytałam obie części i przyznam, że 2 podobała mi się bardziej niż pierwsza. Po połówki rzadko kiedy sięgam i w tym przypadku pewnie tak będzie, chyba, że zechce mi się akurat poczytać coś po angielsku;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje pierwsze spotkanie z "połówką" ale bardzo udane może jednak zmienisz zdanie i się przekonasz :)

      Usuń
  13. "Warner. Mój drogi Warner. Mój ulubiony psychopata." Lepiej nie mogłaś go opisać <3 Możliwe, że kiedyś spróbuje przeczytać Destroy me, ale na razie muszę sobie odpuścić, bo mój angielski nie jest na wysokim poziomie, ciągle zaglądałabym do słownika. Ale na pewno kiedyś przeczytam, bo tak jak ty uwielbiam Warnera <3 Jest dużo ciekawszą postacią od Adama :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha dzięki :D Adam jest beznadziejny, taki bohater jakich wielu, Warner jest dużo bardziej interesujący ^^

      Usuń
  14. Bardzo chciałabym poznać Warnera. Mam nadzieję, że wydadzą w Polsce tę książkę i będę miała okazję przybliżyć sobie jego osobę, a jak nie - trzeba będzie odrobinę podszkolić angielski. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety wydawnictwo Otwarte zapowiedziało kiedyś, że nie będą wydać połówek ;/

      Usuń
  15. Uwielbiam Tahereh Mafi właśnie za emocjonalną część jej powieści. Werner nie był moim ulubieńcem po tomie pierwszym, ale już po przeczytaniu drugiego zaczęłam zmieniać zdanie. Myślę, że ta książka przedstawiłaby mi go w całkiem nowym świetle. Szkoda, że nie wydano jej w języku polskim, ale chyba nawet pomimo tego ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytać, jeśli polubiłaś Warnera ! :)

      Usuń
    2. Podczas czytania Dotyku byłam całkowicie team Adam, ale teraz już sama nie wiem, dlatego Destroy me mogłoby się okazać idealnym dopełnieniem ;)

      Usuń
    3. Przeczytaj a mam nadzieję, że przekonasz się do Warnera ! :D Mnie Adam irytował od samego początku, za dużo się naczytałam o tych facetach, którzy zrobią wszystko dla swojej Julii ;p

      Usuń
  16. Strasznie mnie irytuje ten bunt wydawnictwa, bo chociaż angielski umiem na tyle, żeby zrozumieć historię to jednak lubię czytać po polsku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chciała mieć po polsku, ale z drugiej strony jestem zadowolona bo w końcu przeczytałam coś po angielsku :)

      Usuń
  17. Bardzo lubię czytać w oryginale, chętnie sięgnęłabym po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Na pierwszą część może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Na pewno przeczytam :) Szkoda, że nie wydali w Polsce :/

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie znam autorki. A który to jest tom serii, serio 1,5 :D? Śmieszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nie znasz? ;o ona pisze rewelacyjnie musisz poznać i to jak najszybciej ! :D To są takie jakby przerywniki w serii, dodatki. , bardzo fajne zresztą ;)

      Usuń
  21. Pierwsza część jeszcze przede mną ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń