Miasto zagubionych dusz - Cassandra Clare


Tytuł: Miasto zagubionych dusz
Autorka: Cassandra Clare
Narracja: trzecioosobowa
Tom: V
Liczba stron: 556
Wydawnictwo Mag


Zdecydowanie najlepsza część ze wszystkich. Chociaż jestem absolutną fanką każdej to ta przebiła swoje siostry.
Przeczytałam wczoraj, ale do teraz nie mogę złapać tchu. Czuję się jakbym wpadła w wir huraganu, który z każdą przewróconą przeze mnie stroną kręcił się co raz szybciej i szybciej, a na końcu wyrzucił mnie pomiętą zdruzgotaną i przeszczęśliwą. 
Działo się tyle, że nawet nie wiem od czego zacząć. Może od tego, że Jace zaginął i nie jest już sobą tylko złym przystojnym blondynem pod władzą drugiego jeszcze gorszego złotowłosego chłopca. 

Co tutaj robisz?-spytała. Jace odsunął się lekko, z rozczarowaną miną. -To nie jest odpowiedź na moje pytanie. Spodziewałem się raczej okrzyku "Alleluja!". Nie każdego dnia twój chłopak wraca z martwych. -Wiedziałam, że żyjesz.- Clary mówiła odrętwiałymi ustami.- Widziałam cię w bibliotece. Z... -Pułkownikiem Musztardą? -Z Sebastianem.

Jace zaginął, a Clave poprzestało poszukiwań. W takim wypadku Clary, Isaelle i Alec postanawiają wszcząć poszukiwania na własną rękę. Będą wywoływać wielkie demony, Clary dobrowolnie pójdzie zamieszkać ze swoim okrutnym starszym bratem i złym chłopakiem Jacem. Do tego Cassandra Clare będzie próbowała zabić kilkoro naszych ulubieńców. A to tylko początek...

 Moje plany nie są straszne. - Plany Isabelle są straszne. – Simon wycelował w nią palec. - Twoje są samobójcze. W najlepszym razie.

Najbardziej interesował mnie wątek romantyczny Aleca i Magnusa. Ich miłość zostanie wystawiona na wielką próbę. Alec nie będzie mógł pogodzić się z nieśmiertelnością ukochanego i za wszelką cenę będzie chciał znaleźć sposób na spędzenie wieczności razem. Posunie się za daleko. 
Kolejna para Isabelle i Simon. Młody wampir w tej części jest zdecydowanie bardziej dojrzalszy niż w pozostałych. Świadomie poświęca się dla przyjaciół. Isabelle pokaże się od bardziej delikatnej strony, będzie nawet płakać! Coś zacznie między nimi iskrzyć.
Jace i Clary jak zwykle staną przed złym i okrutnym losem. Jace jest teraz sługą zła, a to zło ma na imię Sebastian. Szanowny braciszek głównej bohaterki.

Może czuje się samotny. Sebastian chyba nie jest najlepszym towarzystwem. - Tego nie wiemy – stwierdził Magnus. - Może być świetny w scrabble. - To psychopatyczny morderca – przypomniał Alec.

Muszę wspomnieć o najbardziej irytującej bohaterce wszechświata Jocelyn. Powinna dostać nagrodę najgorszej matki ever forever. Dlaczego? Co rusz w książce natykałam się na zdania, że miłość może wszystko. Naprawi każde zło, pomoże, trzeba się dla niej poświęcać. A co zrobiła matka Clary? Kilka razy próbowała zabić swojego syna! Owszem rozumiem, że ma w sobie krew demona, ale gdyby Jocelyn zamiast nienawiści i chęci mordu ofiarowała Sebastianowi miłość może nie byłby taki zły i nie planował by... no tego co planuje. My mamy szansę poznać Sebastiana dużo lepiej, on też ma ludzkie uczucia.

Styl autorki jest mistrzowski. Chce się czyta i czytać. Unika długich i niepotrzebnych opisów, za to skupiła się na podkręcaniu i podgrzewaniu atmosfery i tempa. Przed przeczytaniem tej oraz poprzedniej części naczytałam się recenzji, że Jace nie już sarkastyczny, a autorce wyczerpały się pomysły. Bzdury! Jest cudownie. 

Ocena: 11/10


14 komentarze

  1. wow, coraz bardziej mam ochotę na przeczytanie tej serii i na pewno to zrobię:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie spodziewałam się, lecz zakochałam się w tej książce, jak i serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rok temu czytałam :) Bardzo mi się podobała i nie spodziewałam się tego, że po słabszej czwartej części autorka poprawi jeszcze poziom tego "przedłuzenia trylogii". Ale Clare umie zaskakiwać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umie i to bardzo, mam nadzieję, że w szóstej części będą fajerwerki ! :D

      Usuń
  4. nie wiem, dlaczego jeszcze jej nie przeczytałam :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jak wcześniej już wspomniałam, to jestem na czwartym tomie, który dzisiaj oficjalnie rozpoczęłam :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. przeczytałam trzy pierwsze tomy, ale odpuściłam resztę. Poczekam do polskiej premiery szóstej części i przeczytam trzy ostatnie tomy razem. Już nie mogę się doczekać ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tą książkę już tak strasznie długo, a jeszcze jej nie czytałam, mimo, że uwielbiam wszystkie inne części. Czas to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię tę serię i z niecierpliwością czekam na ostatni tom

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam tylko w oryginale, który dumnie stoi sobie nad moim łóżkiem. Teraz pora na wersję polską! Uwielbiam po prostu <3 ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Może, może sięgnę za jakiś czas. Przy gorszym dniu. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie dawno przeczytałam, i nie mogę się doczekać ostatniego tomu! Zakochałam się w "Darach Anioła" ;)

    OdpowiedzUsuń