Miasto upadłych aniołów - Cassandra Clare


Tytuł: Miasto upadłych aniołów
Autorka: Cassandra Clare
Narracja: trzecioosobowa
Tom: IV
Liczba stron: 432
Wydawnictwo: Mag

Przerwa między "Miastem szkła", a tą częścią wynosi dwa lata. Dwa lata fani musieli czekać na wydanie ich ukochanej książki. Przez te dwa lata zapomniałam wiele wydarzeń i musiałam wrócić do ponownego przeczytania poprzednich części. Mimo długiej przerwy tom czwarty nadal utrzymuje wysoki poziom swoich poprzedników.

Autorka w czwartym tomie skupiła się głównie na Simonie. Większa część narracji jest właśnie opowiedziana z jego punktu widzenia. Jak pamiętamy Simon jest młodym wampirem Chodzącym za Dnia. Clary, aby uratować jego życie wyryła mu na czole Znak Kaina. Każdy, więc kto będzie próbował skrzywdzić Simona "siedmiokrotną pomstę poniesie". Chodzący za Dnia zostaje wyrzucony z domu. Jego matka w końcu dowiaduje się kim jest i nie chce go więcej widzieć. Simon wprowadza się do mieszkania nowo poznanego kolegi z zespołu Kyla. Mimo że tak dużo w książce o wampirze, to Cassandra nie zapomniała o naszych głównych bohaterach.

- Chociaż za tymi nie przepadam.- Wycelował palcem w Jace'ego. - Uważają, że są lepsi od wszystkich. - Wcale nie - zaprotestował Jace. - To ja uważam, że jestem lepszy od wszystkich. I tę opinię potwierdza mnóstwo dowodów.

Clary uratowała życie Jace'a i miała nadzieję, że teraz będą żyć długo i szczęśliwie. Niestety są to tylko jej złudne nadzieje. Jace zaczyna unikać Clary, a ta nie ma pojęcia dlaczego. Dlaczego ? Nocny Łowca każdej nocy śni o tym jak morduje swoją ukochaną... W końcu udaje się do Cichych Braci, ale nic nie idzie po jego myśli.

Oprócz Clary, Jace'go i Simona ponownie spotkamy się z Isabelle, zakochanymi Aleciem i Magnusem, Jocelyn i Lukiem, oraz bliżej poznany historię wilkołaka Mai.

 Najwyraźniej dzieje się coś, o czym nic nie wiem - stwierdził Luke. - Czasami myślę, że to jest motto mojego życia - powiedział Simon

Można by pomyśleć, że autorka po napisaniu trzech obszernych tomów o Nocnych Łowcach nie będzie już miała, żadnych zaskakujących pomysłów i intrygujących planów na przyszłość dla naszych ulubieńców. Otóż nie! "Miasto upadłych aniołów" trzyma w napięciu! Przeczytałam ekspresowo i jestem doprawdy zachwycona. Mam nadzieję, że każdy kto zaczął swoją przygodę z "Darami Anioła" będzie chciał ją kontynuwać. Naprawdę warto! Przecież w tej części Jace będzie chciał zabić Clary! Zakończenie wstrząsające i zaskakujące. Zabieram się za piątą część i ze zniecierpliwieniem czekam na szóstą.

Ocena: 10/10

The Mortal Instruments
1. "Miasto kości" RECENZJA
2. "Miasto popiołów" RECENZJA
3. "Miasto szkła" RECENZJA
4. "Miasto upadłych aniołów"
5. "Miasto zagubionych dusz"
6. "Miasto niebiańskiego ognia" Premiera Maj 2014

PS. Przepraszam za opóźnienia. Jutro zamieszczę informację o tym kto wygrał konkurs.



25 komentarze

  1. jeszcze tej części nie czytałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi ta część właśnie się nie bardzo podobała... Za to piąta część, którą skończyłam wczoraj jest cudowna! Jeśli ciekawi cię moja opinia to właśnie dodałam u siebie recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem na samym początku mam nadzieję, że będzie zachwycająca jak poprzedniczki :D

      Usuń
  3. Dwie godziny wcześniej byłam w Empiku i zakupiłam tą część. Widzę, że dobrze zrobiłam :D

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, ponieważ nie mam niestety takiej możliwości, ale bardzo bym chciała i skrycie liczę, że może kiedyś się uda. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się uda bo to bardzo udana kontynuacja :)

      Usuń
  5. To strasznie długo zerkać prawie dwa lata na kolejny tom. Ja dopiero poznałam pierwszy tom tej serii, ale już jestem nią zauroczona.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przeczytać tą serię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja już zaklepałam sobie u koleżanki pierwszy tom :D
    Dwa lata? Dłuuugo ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwa lata to przerwa między wydaniami. W książce minęło chyba dwa miesiące ;d

      Usuń
  8. Pierwsze trzy części były rewelacyjne, ten tom czeka już u mnie na półeczce. Skoro jest taki rewelacyjny, to zdecydowanie muszę się za niego zabrać :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam pierwsze trzy książki i raz mi się podobało, raz nie. Pamiętam, że podeszłam do tej sagi z wielkimi wymaganiami i w sumie nie zostały one spełnione. Ale książkę mam na prawie swojej półce (no dobra, moja dilerka książkowa ją ma), więc sięgnę, sięgnę, sięgnę, gdy czas pozwoli :3
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie części przede mną. Coraz większą chrapkę mam na twórczość pani Clare ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie jestem w trakcie i jak zwykle- nie mogę się oderwać :D!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciągle przede mną, ale mnie niesamowicie zachęcilaś :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam, ale mam na swojej liście czytelniczej. Zwłaszcza, że książki z tej serii napotkałam w swojej bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja ciągle mam w planach tę serię, nieatety w najbliższym czasie nie będe miała możliwości zakupu :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam po prostu całą serię :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam serię, każdy tom czytało mi sie miło. ;) Choc muszę przyznac, ze ten tom podobał mi sie odrobinę mniej niż trzy poprzednie, mimo wszystko będę do niego wracać z przyjemnością. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam! :) Uwielbiam tę serię.
    Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja wiem, że wszyscy zachwycają się tą serią, ale jakoś nigdy mnie do niej nie ciągnęło. Może kiedyś się to zmieni, póki co wciąż jednak nie mam na nią ochoty.

    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń