Miasto szkła - Cassandra Clare


Tytuł: Miasto szkła [City of glass]
Autorka: Cassandra Clare
Narracja: trzecioosbowa
Tom: III
Liczba stron: 528
Wydawnictwo: Mag

Po raz kolejny wracam do całej serii. Zaczęłam ją czytać w gimnazjum czyli jakieś pięć lat temu. Moja radość jest niezmierna kiedy mogę ponownie spotkać się z Jacem i Clary. Tym bardziej, że w tej części znajdziemy się w osławionej legendami stolicy kraju Nocnych Łowców. Aliacante.

Część druga pozostawiła po sobie niepokój i zniecierpliwienie. Matka Clary, która wypiła tajemniczą miksturę w pierwszej części aby uniknąć spotkania z Valentinem do końca części drugiej była niewybudzona i właściwie nie wiadomo było jak jej pomóc. Dopiero ostatnie zdanie tajemniczej kobiety zasiewa w nas ziarenko nadziei, ponieważ ona wie jak wybudzić Jocelyn. Ta sprawa jest jedną z kluczowych w "Mieście Kości". Aby matka Clary znów mogła żyć należy odnaleźć pewnego czarownika, który żyje w Aliacante. Jace kategorycznie sprzeciwia się jej pomysłowi. Jako jej brat chce ją bronić i chronić, a w stolnicy jest podobno bardzo niebezpiecznie. Przewrotny los jednak ściąga do Miasta nie tylko Clary, ale i Simona oraz Luka. Zabawy jeszcze więcej niż w "Mieście popiołów"!

 Oczywiście, że nie, boi żyjesz po to, żeby mnie dręczyć, prawda? - Nie wszystko kręci się wokół ciebie, Jace -odparowała ze złością Clary. - Możliwe, ale musisz przyznać, że większość rzeczy tak.

Czytając tą książkę targały mną różne uczucia. Ekscytacja, wściekłość taka, że czasami chciałam wyrzucić książkę przez okno, lub chociaż targnąć na jej życie! Jak autorka mogła tak wszystko wymieszać? W swoich rękach trzymałam koktajl, który w każdej sekundzie wybuchał z różnym natężeniem. Opuszczamy Nowy Jork i jesteśmy w idyllicznej krainie Nocnych Łowców. Tam czekają na nas bitwy, tajemnice wielkiej wagi i nowi oraz starzy znajomi. Zakazana miłość Clary i Jace zamiast osłabnąć nabiera rumieńców. Poznajemy między innymi siostrę Luka oraz jego historię. Ciekawe postaci zapytacie ? Simon, Sebastian (nowy chłopak), Clary, Luke, Jace, Valentine... Mogłam bym wymienić ich sporo.

Clary zaparło dech. Przez lata tworzyła ilustrowaną powieść o królewskim synu, na którym ciążyła klątwa, że każdy kogo pokocha, umrze. Wymyśliła swojego ciemnowłosego, romantycznego, mrocznego księcia, a teraz on stał przed nią żywy.

Kolejna grubsza porcja rewelacyjnej przygody. Warto aby każdy się z nią zapoznał. Polecam ! :)

Ocena: 10/10

The Mortal Instruments
1. "Miasto kości" RECENZJA
2. "Miasto popiołów" RECENZJA
3. "Miasto szkła"
4. "Miasto upadłych aniołów"
5. "Miasto zagubionych dusz"
6. "Miasto niebiańskiego ognia" Premiera Maj 2014 USA

PS. Jak Wam się podoba nowy szablon ?

11 komentarze

  1. Muszę się koniecznie wziąć za tę sagę!!
    Koniecznie!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo wysoka ocena. Mi akurat trzeci i czwarty tom podobał się najmniej. Pierwszy i drugi wymiatały, potem było trochę słabiej, piątka mi się nawet podobała. Jestem ciekawa zwieńczenia serii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oho, oho, zacząłem czytać recenzję, ale trafiłem na spojlery odnośnie drugiego tomu i szybko ów czynność zarzuciłem :P Sam jestem dopiero w trakcie lektury pierwszego tomu - jeszcze nieco ponad sto stron przede mną ;) Przyjemna rzecz, młodzieżówka, ale nawet taki stary koń jak ja daję radę przez to przebrnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już choruję na tę serię i mam nadzieję, że niebawem uda mi się przeczytać pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeci tom podobał mi się, choć jeszcze coś mi tam w tej powieści wadziło. ;/

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zabrałabym się za tą serię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta seria niestety nie jest dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń