Miasto popiołów - Cassandra Clare


Tytuł: Miasto popiołów [City of Ashes]
Autorka: Cassandra Clare
Narracja: trzecioosobowa
Tom: II
Liczba stron: 444
Wydawnictwo: MAG

Książkę przeczytałam cztery razy. Może pięć. Mój egzemplarz jest zniszczony, zagięte rogi przetarte strony, widać, że osoba, która ją czytała jest wielbicielką serii. Tak kocham Mortal Insruments. Na wieczność.

W poprzedniej części dowiedzieliśmy się, że Jace i Clary są rodzeństwem, a ich ojcem to najgorszy przestępca, morderca poszukiwany przez Clave - Valentine (mój ulubiony psychopata razem z Warnerem, rzecz jasna.) Matka głównej bohaterki nadal leży hmm... w czymś przypominającym śpiączkę. Clary mieszka z Luckiem i poznaje coraz więcej sekretów związanym z życiem Nocnych Łowców, Podziemnych i Przyziemnych. Dla fanów Simona chcę zakomunikować -bohatera jest dużo i dużo dzieje się w jego życiu. Co najważniejsze Jace nie stracił swojego uroku osobistego, cały czas rzuca żartami i ironizuje jak opętany. Czasami trudno było mi opanować śmiech. Co jeszcze mogę dodać na listę plusów to to, że było dużo więcej Magnusa niż w poprzedniej serii, a jego relacja z Alekiem też nabiera rumieńców.

Ale to na pewno był Valentine. Widziałem go. Kiedy zszedł do lochów, miał ze sobą Miecz. Drażnił się ze mną rzez kraty jak na kiepskim filmie tylko nie podkręcał wąsa.

Akcja  gnała jak szalona, nie zatrzymywała się nawet na moment. Nie miałam szansy odetchnąć bo kiedy autorka już wywoła trzęsienie ziemi to potem było jeszcze gorzej (jeszcze lepiej!!). Zapiera dech w piersiach, dosłownie. Już nie mogę się doczekać kiedy po raz kolejny przeczytam "Miasto szkła".

- Nie pocałuję Przyziemnego - oświadczył Jace. - Wolę raczej zostać tu na zawsze i zgnić. - Na zawsze? - powtórzył Simon. - To strasznie długo. Jace uniósł brwi. - Wiedziałem. Chcesz mnie pocałować, tak?

Jeśli jeszcze nie czytaliście nic z tej serii, to nie zwlekajcie. Niech gwiazdor sprezentuje Wam pierwszą część albo i nawet całą serię pod choinkę. Dzięki tej serii pokochałam literaturę fantastyczną i czytam ją po dziś dzień. Autorka stworzyła różnorodnych bohaterów, więc jestem przekonana, że znajdzie tu kogoś do kochania i nienawidzenia.

Ocena: 10/10




The Mortal Instruments
2. "Miasto popiołów"
3. "Miasto szkła"
4. "Miasto upadłych aniołów"
5. "Miasto zagubionych dusz"
6. "Miasto niebiańskiego ognia" Premiera Maj 2014


46 komentarze

  1. Wczoraj oglądałam ekranizacje ,,Miasta kości'' i jestem wniebowzięta, dlatego muszę, koniecznie muszę poznać całą tą serię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielką radością jest posiadanie ukochanych książek, mówienie o nich z uczuciem i na bezdechu:) fajnie, że masz takie tytuły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ich nie wiele ale właśnie super, że są :D

      Usuń
  3. Skoro aż tak chwalisz tą książkę, to muszę przeczytać :) nawet i 5 razy! :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam myślę, że u mnie nawet na 10 razach się nie skończy ;d

      Usuń
  4. Dzięki Darom pokochałam czytać, w sumie to podobnie do ciebie :) Mam wielki sentyment do całej serii :D Każdą część uwielbiam i niedługo zabieram się za "Diabelskie maszyny" pani Clare, już nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam pierwszą część "Diabelskich maszyn", ale nie przypadły mi do gustu. Chyba dlatego, że za bardzo lubię "Miasta ..." a "Mechaniczny książę" był bardzo podobny do tej serii

      Usuń
  5. Bardzo lubię dary anioła, cztery tomy za mną, muszę piąteczkę gdzieś dopaść. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam wszystkie na półce, piąta wygląda najlepiej bo w ogóle nie jest zniszczona, jeszcze ;d

      Usuń
  6. 10 na 10, tak bardzo muszę przeczytać tą serię!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szukaj w bibliotece albo zażycz sobie na prezent ^^ Ewentualnie możesz poszukać ebooka ;d

      Usuń
  7. Czytałam już dawno, oj dawno ,,Miasto popiołów". Wypadałoby przeczytać jeszcze raz, bo szczerze powiedziawszy trochę już pozapominałam co się tam działo... :/ A ,,Miasto szkła" nadal czeka nietknięte. Cóż, mobilizacja pełną parą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też trochę zapomniałam, ale świetnie było sobie wszystko odświeżyć na nowo :)

      Usuń
  8. Cztery tomy za mną - piąta część czeka na półce ;) Uwielbiam te książki!
    Teraz gdy niedawno wyszły wydania w nowych okładkach stwierdziłam, że muszę je mieć!!!
    Btw ostatni podany przez ciebie cytat należy do grona moich ulubionych <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja tam nie pochwalam tych nowych okładek jakoś przywiązałam się do starych ;d nie rozumiem tych, którzy wymieniają stare okładki na nowe a kilka takich osób widziałam ;p
      Cytatów z "Miasta popiołów" mam dużo więcej :D

      Usuń
  9. Ja drugi tom uważam za gorszy. Oceniłabym 6/10 lub 5/10. Ale to Twoja ocena i opinia :) Są różne gusta :D

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi tam się każdy podoba i oceniam 10/10 ! :D Jedyna taka seria chyba ;d

      Usuń
  10. Ja książkę tę czytałam tylko dwa razy, ale jeszcze z pewnością kiedyś do niej wrócę. Może dla mnie nie jest to aż takie arcydzieło, żeby przyznać mu maksymalną ocenę, ale nie zmienia to faktu, że bardzo lubię tę historię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj jeszcze trzeci raz może wtedy ocenisz wyżej :D

      Usuń
  11. Uwielbiam Dary Anioła całym serduchem! Jedna z moich najukochańszych serii :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Przykro mi, że to piszę, ale ta okładka jest okropna!
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muhaha wiem xD ale nie zmienia to faktu, że zawartość jest cudowna :D

      Usuń
  13. A ja wbrew pozorom, nie przepadam. Znaczy, jestem strasznie wdzięczna tej serii, że razem ze mną przetrzymała beznadziejny okres i nie dała mi skoczyć z balkonu (no ja przecież czasu nie miałam, bo patrzyłam na Nocnych Łowców!), zaskoczyła w niektórych momentach, jednak jeszcze jej daleko, by być moją ulubioną, albo nawet taką, którą czytam i kupuję kolejne tomy. Bohaterowie, akcja... Kręcę nosem. Lubię bardzo jedno trafne zdanie Cassandry Clare (ale to w pierwszym tomie), lubię to, że Clary jest malarką, jednak wszystko jak dla mnie schematyczne, chociaż przecież gdyby nie było, nie byłoby paranormalem, więc po prostu stwierdzam, że to chyba nie w moim guście. Ale do czwartego tomu dotarłam. Nie pamiętam, czy tylko do połowy. Bo potem moje czasy się zmieniły i Dary Anioła przestały nęcić...

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze sie nie zabralam za ta serie, ale mam ją w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam tę książkę dosyć dawno temu, ale wspominam ją bardzo dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też mam sentyment do tej serii, choć za ostatnie tomy trochę się na autorkę pogniewałam - mam nadzieję, że naprawi to i owo finałowym tomem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie czytałam ostatniego ale pamiętam, że przedostatni był przerażający straszny ! Jestem ciekawa jak to teraz odbiorę bo już kończę trzecią część :d

      Usuń
  17. Zakochała m się w "Darach Anioła" ♥♥♥ Teraz kończę czytać "Miasto Zagubionych Dusz" i jestem coraz bardziej napalona na 6 tom ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chyba zamówię na Amazonie bo u nas pewnie będzie dopiero w listopadzie ;d

      Usuń
  18. Również jestem wielką fanką serii, dokładnie rozumiem kilkakrotne czytanie ksiazek przez Cb, bo sama wiele razy to robiłam. Za każdym razem bawię tak samo dobrze i niesamowicie cieszę sie z lektury. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie mogę doczekać się maja, nie wiem jak ja wytrzymam do tego czasu..:D!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boję się Cię rozczarować ale w maju jest premiera za granicą ;d u nas pewnie będzie gdzieś w listopadzie

      Usuń
  20. A ja jakoś nie mam przekonania do całej serii DA, może powinnam jeszcze raz do niej zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Hmm, nie wiem, czy się skuszę na tą serię :) Na razie mam co czytać, ale może kiedyś. Dobrze wiedzieć, że nie tylko ja wracam 5 razy do danej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każdy ma taką pozycję w swoich zbiorach ;D

      Usuń
  22. Zupełnie nie moje klimaty. No, może na film się kiedyś skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie wiem czy to dobry pomysł bo film jest dużo gorszy od książki niestety ;/

      Usuń
  23. Niestety nigdzie w bibliotece nie mogę znaleźć "Miasta upadłych aniołów". :< A ogólnie to seria bardzo fajna, przyjemnie się czyta, ale według mnie zbyt wielkiej rewelacji to nie ma. :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam całą serię! Mam nawet ostatnie części w oryginale ;) Zdecydowanie bardziej podobają mi się okładki z usa.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jejku, ale się u Ciebie pozmieniało Clary:))
    A na tą serię mam ochotę od dłuższego czasu, widzę , że warto po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nawet nie czytałam pierwszej części, acz mam zamiar :)

    OdpowiedzUsuń