Obsidian - Jennifer L. Armentrout


Tytuł: Obsidian
Autorka: Jennifer L. Armentrout
Narracja: pierwszoosobowa
Tom: I
Liczba stron: 400
Wydawnictwo:  Entangled

Katy Swartz ma siedemnaście lat i właśnie przeprowadziła się do Zachodniej Wirgini z Kalifornii. Musi rozpocząć swój ostatni rok w obcej szkole z obcymi ludźmi. Nie jest szczęśliwa. Petersburg to maleńkie miasteczko, w którym nic się nie dzieje. Do czasu aż poznaje swoich sąsiadów. Ładną dziewczynę Dee oraz jej zabójczo przystojnego brata bliźniaka Daemona. Dee jest bardzo miła, ale jej brat wyraźnie nie lubi Katy. On jej wręcz nienawidzi. Dlaczego ? Chłopak i jego siostra są kosmitami!

Nigdy jeszcze nie czytałam książki o kosmitach. Były o wampirach, wilkołakach, robotach, ale nigdy o stworach z innej planety. Jak my sobie wyobrażamy kosmitów? Oczywiście jako zielone stworzenia o długich i chudych rękach i nogach. Albo jeszcze gorzej jako wielkie robale... Cóż Jennifer Armentrout postanowiła pokazać nam świat obcych zupełnie inaczej. Są to postaci zrobione ze światła, które musiały przybyć na Ziemię, ponieważ ich została zniszczona przez ich wrogów Arum, którzy są stworzeniami nocy i cienia.

Uśmiechnęłam się idąc do biblioteki. Zniknęły myśli o bliźniakach, kiedy weszłam do środka i ujrzałam rzędy książek. Książki były konieczną ucieczką, którą zawsze podejmowałam z radością.

Katy jest uwaga... blogerką i pisze recenzje książek. Doskonale rozumiałam ją kiedy dostawała przesyłkę z książkami i skakała jak głupia z radości. Oprócz książek jej hobby była uprawa ogrodu. Obie te czynności budziły w Deamonie sarkastyczne uwagi. Chłopak bardzo przystojny nie mógł znieść widoku Katy przy jego siostrze Dee. Jak się okazało wszystko było związane z ich tajemnicą i tym, że są Obcymi.

Przez całą książkę, Katy i Deamon wyzywali się i to równo. Szły epitety takie jak "dupek", "palant" czasem nawet gorsze. Dziewczyna była rozdarta między uczuciem nienawiści, a pożądania do sąsiada. Denerwował ją, obrażał i poniewierał ale kiedy tylko się zbliżył miała ochotę robić z nim brzydkie rzeczy. Tak właśnie autorka wykreowała bohaterów. Między nimi co chwila buchała para wściekłości i namiętności. Katy została pokazana jako silna dziewczyna, która budziła sympatię i nie dała sobie w kaszę dmuchać. Co chwilę dochodziło do spięć między nią a kosmitą. Zazwyczaj budzące w czytelniku rozbawienie.

Bo to było absolutne szaleństwo - najbardziej zwariowana rzecz jaką zrobiłam. Gorsza niż napisanie recenzji na jedną gwiazdkę. Straszniejsza niż poproszenie o wywiad autora, któremu dałabym do zjedzenie mojego pierworodnego, głupsza niż całowanie się Deamonem.

Lekka tematyka, książka idealna na oderwanie się od rzeczywistości. Czyta się bardzo szybko. Autorka stworzyła ciekawy świat i bohaterów, o których nie chce się zapomnieć. Przy dialogach zaśmiejesz się nie raz, gorący kosmita i wartka akcja. Musisz przeczytać !

Ocena: 8/10

Lux
1. Obsidian
2. Onyx
3. Opal
4. Origin
5. Opposition


32 komentarze

  1. W takim razie muszę przeczytać.. tym bardziej, że książki o kosmitach żadnej nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Blogerka?! Muszę to przeczytać :D
    Słyszałam, że ma powstać film, więc jest spora szansa, że zostanie wydana w pl ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to chętnie bym obejrzała :D chociaż i tak pewnie będzie gorszy niż książka ;p

      Usuń
  3. Jestem jak najbardziej zainteresowana przeczytaniem tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. no to mnie okropnie zaciekawiłaś ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainteresowałaś mnie. Kosmici, blogerka... trudno odmówić takiemu połączeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kosmici? To rzeczywiście coś innego :D Zaciekawiłaś mnie, a i okładka przyciągnęła mój wzrok :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się ciekawie, choć sama nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
  8. hahaha kosmitą, a ona blogerką? hahaha muszę to przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do udziału w moim nowym wyzwaniu na rok 2014: CZYTAM LITERATURĘ AMERYKAŃSKĄ.

      Usuń
  9. Z chęcią przeczytam, w szczególności dlatego że bohaterka jest tą blogerką :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Okładka mnie przeraża :)) ale książka musi być całkiem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaka cudowna okładka! Kupię tą książkę! Nawet gdyby była o tym, jak przestrzegać przepisów drogowych to bym ją kupiła! A na dodatek ciekawa historia... Muszę ją mieć koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kosmitka blogerką, która recenzuje książki? Brzmi śmiesznie... muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  13. Blogerka? Recenzje książek? To brzmi naprawdę ciekawie;) Ale cała reszta mnie nie interesuje...mam już dosyć podobnych historii;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi ciekawie, z chęcią sięgnę po tę pozycję ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. No już po okładce widzę, że to nie dla mnie. Zabawne, że postać Katy jest blogerką ;D Ciekawe czy autorka miała w takim razie podobne doświadczenia? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie takiej ksiażki teraz szukam, dzięki za polecenie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Skoro jest i blogerka to i ja sięgnę po tą książkę :)
    www.ujrzec-slowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce :) Fakt, niewiele jest literatury o kosmitach, więc to coś z zupełnie innej półki. Zastanowię się nad nią :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam w planach, bo już o niej slyszałam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa jestem tej książki już od dawna- muszę przeczytać, zwłaszcza dlatego, że główna bohaterka trudni się tą naszą "profesją", czyli blogowaniem. :D :P
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Przeczytałam dwie pierwsze części - są świetne. Rozmowy Katy i Daemona są najlepsze. O kosmitach to jeszcze czytałam Roswell w kręgu tajemnic, ale nie może się równać z serią Lux.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie słyszałam o tej serii, ale chyba warto po nią sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Narobiłaś mi ochoty na tę powieść. Ciekawe tylko czy doczekamy się polskiego wydania :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja o kosmitach czytałam, dwie ksiażki, jedną dawno i nie pamiętam tytułu, a drugą nie tak dawno, Intruza, którego Ci polecam.
    Ale wracając do książki, uwielbiam, takie zabawne, kłótliwe pary. Książka przez te sprzeczki przypomina mi Przyrzeczonych, których uwielbiam. ;) Czytałaś może?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie coś w ten deseń ! :D Czytałam "Przyrzeczonych' cudowna książka, jeśli Ci się podobała to ta też przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  25. Zapowiada się ciekawie, chociaż nie chcę rozpoczynać kolejnego cyklu, potem ciężko mi wyzbierać wszystkie tomy.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja również jeszcze o takiej tematyce nie czytałam, ale naprawdę mnie zaciekawiłaś, choć nie za bardzo lubię, gdy w książkach występują brzydkie wyrazy - to psuje cały ich urok! :/

    http://shelf-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. ,,Obsidian" będzie rewelacyjny dla osoby, która lubi romanse paranormalne. Przyjemne czytadło, z typowymi dla paranormali zagrywkami.
    Katy i jej blogowanie z kolei przypomina zagranicznych blogerów (m.in. akcja ,,Stacking the shelves" ;)) - ktoś, kto śledzi anglojęzyczne blogi, z pewnością zauważy podobieństwa.

    OdpowiedzUsuń
  28. Zupełnie nie interesuje mnie fabuła, zanuziłabym sie... chyba. Z ksiązkami nigdy nic nie wiadomo, ale teraz nie mam czasu by ryzykować.

    OdpowiedzUsuń