Opowieść o miłości i ucieczce z Obozu Zagłady


Tytuł: Kto ratuje jedno życie
Autor: Jerzy Bielecki
Liczba stron: 403

O takich ludziach powinno pisać się poematy. Nikt nie może o nich zapomnieć. Koniecznie musicie zapoznać się z tą książkę.

Jerzy Bielecki został w czasie II wojny światowej umieszczony w obozie w Auschwitz-Birkenau. W roku 1943 poznał Cylę Cybulską. Przyjaźń przerodziła się w miłość. Jest to historia o udanej ucieczce z obozu śmierci. O miłości, która zdarza się raz w życiu.

W swoje autobiograficznie książce Pan Jerzym, który otrzymał medal Sprawiedliwych Wsród Narodów Świata, opisał życie w obozie, przyjaźnie i miłość. Jerzy zakochał się w Cyli i obmyślił plan ucieczki. Jego przyjaciel, pracujący w magazynie mundurowym wykradł z niego mundur podoficera SS. W przebraniu udało im się uciec. Niestety ich szczęście nie trwało długo. W roku 1945 rozdzielili się, a odnaleźli dopiero po 40 latach!

Na kartach tej książki mnóstwo jest żywych emocji i strasznych historii. Brak jest słów na opisanie tej książki. Historia jest cudowna i straszna podwójnie bo nie jest to fikcja literacka tylko fakty. Każdy młodszy i starszy moim zdaniem powinien przeczytać tą książkę. Nie możemy zapominać o tragedii naszych przodków.

Książka zawiera zdjęcia obozu, oprawców i więźniów, listów i Jerzego oraz Cyli.

Ja o książce dowiedziałam się zupełnie przypadkiem. Oglądałam film "Zagubiony czas" i po obejrzeniu dowiedziałam się, że jest to historia prawdziwa. Zaczęłam szukać większej ilości informacji na temat bohaterów. Wystarczy, że wpiszecie w wyszukiwarkę "Jerzy Bielecki Cyla Cybulska", a odnajdziecie wiele ciekawych informacji. Koniec końców i tak książka tych informacji zawiera najwięcej bo są z pierwszej ręki. Polecam Wam serdecznie książkę jak i film.

Ocena: 10/10

Zwiastun filmu:


Recenzja bierze udział w wyzwaniu Polacy nie gęsi

Za książkę dziękuję Panu Grzegorzowi. Książkę możecie kupić na www.jerzybielecki.com


10 komentarze

  1. Zdecydowanie się na to piszę. Czasem dobrze odetchnąć od młodzieżowego bajdurzenia i sięgnąć po coś mądrego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka wysoka ocena! Jeżeli będę miała okazję to chętnie zapoznam się z tą książkę, wydaje się być naprawdę warta przeczytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To moje klimaty, uwielbiam takie wzruszające i przerażające historię na faktach, tym bardziej jeżeli jest tu także mowa o obozie. Strasznie chciałabym ją przeczytać i oczywiście potem obejrzeć film.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie interesują książki podejmujące tematykę obozów koncentracyjnych. Uwielbiam takie historie opowiedziane przez świadków tych lat.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno przeczytam! :) <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam tę historię, dobrze, że powstała o niej osobna książka. Nawet w tak nieludzkich czasach było miejsce na miłość, niesamowita opowieść.

    OdpowiedzUsuń
  7. Opowieść zapowiada się niesamowicie i mimo, że to zupełnie nie moja tematyka to przekonałaś mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie książki powinny być lekturami w szkole! Chcę przeczytać i obejrzeć <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądałam ani filmu, ani nie czytałam książki. Dziwię się w sumie, bo lubię takie opowieści i tematykę wojenną i obozową. Z chęcią przeczytam!

    OdpowiedzUsuń