Księżniczka w blasku sławy i cieniu obsesji - Gaja Kołodziej

Tytuł: Księżniczka w blasku sławy i cieniu obsesji
Autorka: Gaja Kołodziej
Liczba stron: 334
Narracja: pierwszoosobowa
Wydawnictwo: Literary Art Institute
Ocena: 6/10 [dobra]


Nadia główna bohaterka tej książki została wyrzucona ze szkoły aktorskiej, ponieważ pokłóciła się z profesorem. Jak się okazało ów profesor ma bardzo dużo wpływów i dziewczyna nie zostaje przyjęta do żadnej innej szkoły aktorskiej. Skoro więc nie wraca na studia jej rodzice wymyślili (za pomocą babci) by Nadia poszła do pracy i sama zaczęła na siebie zarabiać. Niestety nie jest to tak łatwe jak mogłoby się wydawać. Bohaterka nie może znaleźć sobie pracy, nie może też siedzieć w domu i nie robić nic, bo rodzice jej na to nie pozwalają. Jednak jej babcia autorka słynnej bajki o "Księżniczce" ma wpływy w telewizji i pomaga wygrać wnuczce casting na tytułową "Księżniczkę".

Nadia to jeszcze nastolatka. Dopiero co skończyła liceum i z wielkimi marzeniami ruszyła w dorosły świat, który przywitał ją bardzo brutalnie. Została wyrzucona ze szkoły marzeń nie może znaleźć pracy, co gorsza rodzice jej nie wspierają i musi zacząć sama zarabiać na swoje utrzymanie. Los chciał, że trafiła na casting i wygrała rolę "Księżniczki". Od teraz ma pracować w telewizji, będzie bowiem aktorką występującą w roli Księżniczki, którą uwielbiają wszystkie małe dziewczynki, a Nadia nienawidzi od lat.

Myślę, że książka ta jest dobra na wakacje. Autorka (którą możecie zobaczyć na okładce) ma lekki styl przez co całą historię czyta się bardzo szybko. Pokazuje ona, że dorosłe życie nie musi być takie wspaniałe, że należy uważać z kim się zadaję i że praca w mediach to nie taka super sprawa jak by się mogło wydawać. W powieści nie brakuje intryg, wypadków i zamachów na życie, ale też historii miłosnej.

Książkę otrzymałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa:

15 komentarze

  1. Mi również wydaje się że ta książka jest idealnym czytadłem wakacyjnym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak na razie mam tyle do czytania, że będę musiała poczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. brzmi ciekawie, to chyba idealna książka na wakacje ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się być lekka i ciekawa, chętnie bym się z nią zapoznała :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię autorkę, a tę książkę mam w planach:) Mam z nią trochę bliższy kontakt niż tylko książki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czcionka na okładce wygląda trochę tandetnie, ale to raczej nie przeszkodziłoby mi w przeczytaniu tej książki. Lubię czasami zapoznać się z czymś, co nie wymaga większych pokładów myślenia. :) Domyślam się, że losy tej dziewczyny nie różnią się bardziej od tych z innych młodzieżówek, ale w czasie wakacji fajnie się czyta o letnich miłościach itd. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie, coś lekkiego na lato zawsze się przyda. Oby też bohaterka nie była typową "paniusią", bo tego nie zdzierżę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś nie brzmi ona jak coś dla mnie, więc nie sięgnę po nią.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak, takie letnie czytadło, całkiem sympatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nasza rodzima proza jest dla mnie nieoceniona, więc z chęcią zajrzę do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli ją znajdę, to chętnie przeczytam, może mi się spodobać :)

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Widać, że książkę cyzta się lekko ;) Może po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja tam uwielbiam książki Gai Kołodziej. Kocham ten luźny styl, jakim pisze :) Tej książki jeszcze nie miałam okazji czytać ale na pewno to zrobię :)

    + Obserwuję.

    http://papierowemiasta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń