Czas Honoru Przed burzą - Jarosław Sokół

Tytuł: Czas Honoru Przed burzą
Autor: Jarosław Sokół
Liczba stron: 403
Narracja: trzecioosobowa
Seria: Tom II
Wydawnictwo: Zwierciadło
Ocena: 10/10


Jest rok 1943. W okupowanej Polsce nasila się bezwzględny terror. Jednocześnie napływ "cichociemnych" umacnia polskie podziemie. "Czas Honoru" opowiada losu czterech spośród nich: egzekutora Bronka, fałszerza dokumentów Janka, oficera wywiadu Michała i jego starszego brata Władka, szefa komórki łączności z Londynem. Ich nowym przeciwnikiem jest ambitny szef Gestapo, Lars Rainer.

Książka została napisana na podstawie serialu, którego większość odcinków znam na pamięć. Cóż muszę przyznać, że treść książki kłóci się trochę z tym co opowiada serial, ale mi to nie przeszkadzało. Część druga Czasu Honoru skupia się na 2 i 3 sezonu serialu. To właśnie wtedy Władek poznaje Rudą i zakochuje się, Lena narzeczona Janka musi uciec z getta. W czasie II wojny światowej działo się wiele, i wielu pisało o tym okresie książki i tworzyło filmy. Ja tam jednak najbardziej lubię ten nasz polski, który dla mnie jest strzałem w dziesiątkę !

Zarówno w książce jak i w serialu wiele się dzieje ! Nowe miłości, morderstwa, tortury. Książka podzielona jest na trzy części, a cała składa się z 29 rozdziałów. Każda część poprzedzona jest czarno-białym zdjęciem. Niewątpliwie, książka przeznaczona jest dla zainteresowanych historią i tym konkretnym okresem, ale również dla tych którzy lubią akcję przemieszaną z miłością. Autor przedstawia nam psychikę katów III Rzeszy. Poznajemy też historię z różnych punktów widzenia.

Polecam tą książkę bo jest warta uwagi ! Nawet jeśli ktoś nie czytał pierwszej części czy nie ogląda serialu spokojnie może książkę przeczytać.

17 komentarze

  1. Wiedziałam o serialu ale o książce już nie . Ja też wolę polskie historie wojenne więc pewnie kiedyś sięgnę po tę powieść :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa recenzja! Ja co prawda nie oglądałam serialu, ale skutecznie zachęciłaś mnie do książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serial uwielbiałam. Książkę chyba sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam dwa pierwsze sezony filmu. Muszę dokończyć resztę. Z książką też bym się zapoznała, ale po obejrzeniu całości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam serial chociaż nie dokładnie. Od czasu do czasu jakiś odcinek, ale zamierzam to odrobić. Do książek napisanych na podstawie filmu/serialu odnoszę się dosyć sceptycznie, ale kto wie, może się skusze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chętnie przeczytam. Myślę, że przypadnie mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie za bardzo lubię książki o tej tematyce... Nie wiem, czy zdołam się przekonać do niej..

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za serialem. Wątpię, że książka by mi się spodobała, ale może..

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Czas Honoru:)Tyle razy przymierzałam się do kupienia tej książki, ale zawsze coś mnie powstrzymywało. Myślałam, że skoro jest napisana na podstawie serialu, to okaże się słaba. Teraz z pewnością poszukam jej w Empiku:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama nie wiem, choc ostatnio ksiazek wojennych w moich rękach bylo dosc sporo to jakos do 'Czasu honoru' nie jestem przekonana.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały serial. Oglądałam wszystkie sezony i z niecierpliwością czekam na wrzesień, aby śledzić dalsze losy moich ulubieńców. Po książkę też na pewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam obie części w domu i dumnie stoją na półce zaraz obok sezonów serialu, który uwielbiam i mogłabym oglądać godzinami :)!

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam w planach książki z tej serii. Do tej pory nie obejrzałam nawet jednego odcinka serialu ,,Czasu honoru", czego bardzo żałuję, bo wiem, że tyle pozytywnych recenzji zebrał zarówno serial jak i książki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oglądałam serial i bardzo mi się podobał :) a cd ksiązki zobaczymy
    http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie oglądałam serialu i nie wiem czy książka przypadłaby mi do gustu, ale jak się na nią gdzieś natknę, to chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Od jakiegoś czasu niesamowicie ciekawi mnie zarówno serial, jak i książka (to drugie to w sumie nic dziwnego. ;)). W każdym razie po paru odcinkach chcę więcej i więcej!

    OdpowiedzUsuń