Książki kucharskie



Uwielbiam gotować, piec babeczki, ciasta, tory, przygotowywać obiady etc. Kiedyś udało mi się nabyć dwie wspaniale wydane książki kucharskie dla dziewczynek. Chociaż moim zdaniem nadają się one dla każdego.




Tytuł: Książka kucharska dla dziewczynek
Liczba stron: 96
Wydawnictwo: Olesiejuk
Ocena: 10/10

Tą książką jestem doprawdy zachwycona! Jest ona podzielona na:
- Wprowadznie
- Podwieczorki i przekąski
- Wypieki
- Pyszne dania
- Desery
- Spis potraw
 Co z tego wynika ? Z jednej książki możecie przygotować wystawny obiad w kilka chwil.
Pierwsze co się rzuca w oczy to oczywiście to cudowne wydanie. Może wydawać się trochę cukierkowe ale to dodaje mu uroku. W książce podane jest na ile porcji wystarczy danych składników, ile trwa czas przygotowania oraz stopień trudności. Również sam przepis jest bardzo przejrzysty i wszystko jest wytłumaczone krok po kroku. A co jeszcze wpływa na moją wysoką oceną ? Piękne zdjęcia i dobre rady przy każdym przepisie.







Tytuł: Muffinki dla każdej dziewczynki
Liczba stron: 96
Wydawnictwo: Olesiejuk
Ocena: 10/10


W tej książce w przeciwieństwie do tej drugiej odnajdziemy jedynie przepisy na babeczki, ale są one również podzielone:
- Wprowadzenie - tu znajdą się "Złote rady", przelicznik kulinarny oraz wyjaśnienie symboli
- Łatwo i szybko
- Fantazyjne ciasteczka
- Coś słodkiego na weekend
- Na przyjęcia i specjalne okazje
- Alfabetyczny spis wypieków
Również ta pozycja zasługuje na wysoką ocenę bo podobnie jak w drugiej odnajdziemy tu śliczne zdjęcia i kilka ciekawostek. Książki wydane są w formie skoroszytu co przypomina babciny zeszyt. Jeśli nawet nie chce Wam się gotować to możecie obejrzeć zdjęcia a humor od razu Wam się polepszy !




Podsumowując książki te nie są tylko dla dzieci, dorośli również spokojnie mogą z nich korzystać. Do kupna zachęcają wspaniałe przepisy, które są przejrzyste i nawet laik spokojnie może ich spróbować bez obaw, że spali kuchnię, ale jeśli ktoś wie już coś więcej o gotowaniu to też znajdzie coś dla siebie, bo z niewielu składników można wyczarować cuda ! Również cena tych książek nie jest wysoka, a same zdjęcia cieszą oko! Polecam !





23 komentarze

  1. Nie cierpię gotować i piec, więc książki nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka to sama słodycz, nie tylko na obrazkach :) Sama jakoś nie przepadam za pieczeniem, ale na takie książki mogłabym sie skusić ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka z muffinkami brzmi i wygląda apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje kulinarne zdolności są bardzo ograniczone, także nie wiem czy nawet ,,Złote Rady" by mi pomogły. ;)
    Piec nie umiem, ale coraz częściej przymierzam się do tego, aby się nauczyć. Te muffinki wyglądają świetnie, więc z pewnością bym je robiła. Uwielbiam takie słodkie rzeczy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że coś miałam dodać, ale jak zwykle zapomniałam.
      Zauważyłam w ,,Serialach, które oglądam", że znasz ,,Pretty Little Liars". Jesteś na bieżąco? :) Ja tak i właśnie czekam na najnowszy odcinek, bo podejrzewam, że znowu będzie ok. 23:00 z PL napisami. :)

      Usuń
  5. Ojej! Cóż za cudeńko! Za sam wygląd chciałabym mieć tę książkę u siebie na półce!

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zapraszam do mnie na zabawę "Żyrafa Tosia z Czytelni". Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  7. Wygląda pysznie i na pewno tak samo smakuje :) Chętnie wypróbuję kilka przepisów, a może wszystkie? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam muffinki! :3 Książek kucharskich nigdy nie kupuje i w domu nie mam żadnej. Przepisy zwykle znajduje w Internecie. Po pierwsze to szkoda mi kasy, bo książki kucharskie zwykle są drogie, a po drugie to te, które kiedyś tam oglądałam w przepisie miały składniki trudno dostępne w Polsce(a już bynajmniej na moim małym zadupiu xD)Ta wydaje się bardzo fajna (pomimo tego: Poproś kogoś dorosłego...) a wydanie jest urocze, ja lubię takie słodziutkie rzeczy xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Książki wyglądają przesłodko i aż zachęcają do upichcenia czegoś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chcę to! Uwielbiam mufinki, więc to chyba książka dla mnie. A wydanie również jest przesłodki i pasuję klimatem do ciasteczek:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja dzisiaj może zrobię jagodowe :D
    Widziałam nie raz tą książkę, ale uzyskać taki sam lub podobny efekt jest niestety trudne

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda, że nie miałam takiej fajnej książki, gdy byłam mniejsza.

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne wydanie... nie przepadam za gotowaniem, ale może kiedyś uda mi się to zmienić, a wtedy z pewnością będę miała tę książkę na uwadze :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Obrazki dań są świetne... zrobiłam się głodna :x

    OdpowiedzUsuń
  15. Też uwielbiam piec, ale z przygotowywaniem obiadów już jest u mnie różnie - no chyba że w grę wchodzą makarony we wszelkich możliwych postaciach ;)) Książeczki wyglądają świetnie i chyba rzeczywiście nadają się dla każdego, nie tylko dla dziewczynek jak podpowiada tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie umiem gotować, ale chętnie bym się nauczyła xD Książeczki wyglądają zachęcająco, aż chce się jeść! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Gotować nie umiem i raczej nie zamierzam się uczyć (jeszcze bym kogoś otruła!), ale powyższe zdjęcia istotnie cieszą oko. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Prześlicznie te książki wyglądają! Z chęcią bym coś z nich upiekła. : )

    OdpowiedzUsuń
  19. W kuchni mam dwie lewe ręce więc, książki nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam się głodna hahaha.
    Akurat ta książka nie jest mi potrzebna, w kuchni radzę sobie świetnie :) Ale jestem pewna, że komuś podaruję ją w prezencie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne wydanie. Chciałoby się teraz przegryźć któreś z tych wypieków:)

    OdpowiedzUsuń