Akademia wampirów - Richelle Mead

Tytuł: Akademia Wampirów
Autorka: Richelle Mead
Liczba stron: 336
Narracja: pierwszoosobowa
Seria: Tom I
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ocena: 8/10

Rose poznajemy gdy wraz ze swoją najlepszą przyjaciółką Lissą ucieka przed ludźmi, którzy chcą je pojmać. Okazuje się bowiem, że uciekły one z Akademii wampirów. Lissa jest księżniczką ale jest też morojem, a Rose jest mieszanką nazwaną dampirem - jej zadanie to chronienie Lissy przed niebezpieczeństwem. Jak się łatwo domyślić dziewczyny zostają schwytane i przewiezione do akademii. Tam są prawdziwą sensacją. Zbiegła księżniczka i jej przyjaciółka powróciły do szkoły, co się stało, że uciekły jaki jest ich sekret i jak potoczą się ich losy w szkole?

Szczerze mówiąc nie spodziewałam się, że po tą książkę kiedykolwiek sięgnę. Ale choroba sprawiła, że coś mnie tknęło - zaczęłam czytać dzisiaj przedpołudniem i skończyłam o 18. Nie spodziewałam się, że tak mnie porwie ta historia ! Najbardziej lubię główną bohaterkę - jest to charyzmatyczna postać. Prawdziwa bohaterka i wojowniczka, która nie boi się żadnych wyzwań, a i nie stroni też od chłopców. Lissa natomiast to łagodna osóbka o przyjaznym usposobieniu.

Książka napisana jest z lekkością, czyta się ją w zatrważającą szybkim tempie i wciąga od pierwszych stron. Fabuła też jest niebagatelna, autorka według mnie wymyśliła coś nowego. Pyskata główna bohaterka, której podoba się rosyjski strażnik starszy od niej o siedem lat. Pod powłoką agresywnej "dziewuchy" tak naprawdę kryję się wrażliwa dziewczyna, która chce zaznać miłości po tym jak porzuciła ją matka.

Oprócz wielu tajemnic, znajdziemy tu też typowe szkolne plotki i intrygi oraz plany bardzo niewybrednych zemst. Bardzo polubiłam drugoplanową postać Christiana, który został wyrzutkiem po tym jak jego rodzice zamienili się w strzygi - żądne krwie potwory.

Mimo tematyki wampirów, autorka pochyliła się też nad problemem dojrzewania - pierwsze miłości, pierwsze rozczarowania, bunt i odrzucenie.

Książka jest naprawdę niesamowita, nie dałam jej jednak pełnej oceny bo trochę wkurzało mnie to ciągłe poświęcenie dampirów dla morojów. Poza tym jestem ciekawa kontynuacji.

32 komentarze

  1. Brzmi ciekawie, dużo osób jest nią zachwyconych, czuję się zacofana :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ja też się tak czułam ;P nie ma co musisz nadrobić !

      Usuń
  2. Choć moda na wampiry przemija i sama czuję nimi przesyt, AW zawsze będę uwielbiać <3 Przez ciebie mam ochotę przeczytać wszystkie tomy jeszcze raz! ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już dawno i myślę, że w porównaniu do większości książek o wampirach- ta jest godna uwagi ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Wampiry to nie moja bajka :> No chyba, że chodzi o klasyczny "Wywiad z wampirem" pióra pani Rice.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio polubiłam takie "akademicko-szkolne" książki fantastyczne, a po "Akademię Wampirów" chciałam sięgnąć już dawno, ale nigdy nie było okazji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogę uwierzyć, że jeszcze nie sięgnęłam po tę serię :) Brzmi interesująco, zwłaszcza, że lubię tematykę wampirów

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam wielką ochotę poznać tę serię, dlatego muszę popytać się w mojej bibliotece, czy może ją mają, to wtedy wypożyczę i przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam ją i z tego co pamiętam bardzo mi się podobała :) Chciałabym poznać dalsze losy bohaterów AW :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam szczerzę, że dla mnie to jedna z lepszych młodzieżówek. Prawie wcale mnie nie irytowała! Jednak wolę Mead w doroślejszej wersji mimo wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bardzo polubiłam tę serię, jest jedną z moich ulubionych jeśli chodzi o te z wampirami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam, dwa razy podchodziłam do serii, ale w końcu skończyłam było warto. Teraz za mną już cała seria, powiem Ci, że potem jest już tylko lepiej. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. A mnie pomimo zachwalających recenzji na temat tej książki i wysokich ocen, jakoś do niej nie ciągnie:) Tym razem spasuję:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam w planach od dłuższego czasu. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na obecną chwilę mam dość wampirów, więc raczej w najbliższym czasie nie przeczytam tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zawsze jak patrzę na okładkę widzę Angelinę Jolie :) Może kiedyś się skuszę na powieść.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie mam obecnie ochoty na książkę w której motywem przewodnim są wampiry. Ale w przyszłości, czemu nie...

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie mam obecnie ochoty na książkę w której motywem przewodnim są wampiry. Ale w przyszłości, czemu nie...

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wiem, nie wiem, bo ta tematyka już od dawna mnie nie pociąga. Po prostu przesyt. Z drugiej strony jednak nęcisz. Zobaczymy...

    OdpowiedzUsuń
  19. Kocham tę serię! Jest genialna! Przede mną cały czas 6 część, ale jakoś nie chcę jej czytać, bo jak sobie pomyślę, że to już koniec;( Ale mam już w planach przeczytanie jej od początku:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpisuję tu żebyś na pewno zobaczyła;) Z czytnikiem ok oprócz tego, że coś mój komputer nawala i nie mogę sobie z niego zrzucać książek bo kable od czytnika nie czyta. I muszę prosić kogoś żeby mi użyczył komputera, więc w tym niewygoda. Widzę, że się rozpędzasz i czytasz na całego aż dwie książki jednego dnia!? Ja czytam teraz "Złoty most", który bardzo mi się podoba;) A Ty też tak masz, że jak masz książkę i ją otwierasz to masz taką malutką czcionkę? Bo mi się tak robi i muszę powiększać na maksa, a wtedy mi się strona nie mieści na ekranie i muszę tak palcem przesuwać... Nie żeby to jakaś straszna niewygoda była, tak z ciekawości pytam;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Widzialam wiele negatywnych opini na temat tej ksiazki, dlatego twoja recenzja zmienila moj poglad :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Seria wciąż przede mną. Mam nadzieję, że kiedyś w końcu uda mi się nadrobić zaległości:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dwa pierwsze tomy czekają na mnie na półce, ale póki co nie mam czasu się za nie zabrać :/

    OdpowiedzUsuń
  24. Kilka lat temu koleżanka pożyczyła mi tę książkę. Rzeczywiście szybko udało mi się z nią uporać (mnie również najbardziej spodobała się postać Christiana), ale nie mogę powiedzieć, żebym zachwyciła się tą lekturą. Szczególnie dokuczał mi dość prosty język autorki.

    OdpowiedzUsuń
  25. Książka jest naprawdę fajna. Miałam lekkie opory przed tą serią, ale nie żałuję, że jednak dałam się skusić. Dodam jeszcze tylko, iż w kolejnym tomie jest lepiej :P

    OdpowiedzUsuń