Tylko Ty - Gabriela Gargaś


Tytuł: Tylko Ty
Autorka: Gabriela Gargaś
Liczba stron: 374
Wydawnictwo: Filia

Dokładnie pięć minut temu skończyłam czytać tą książkę i ostatnia łezka spływa mi po policzku. Jestem po raz kolejny zauroczona historią jaką stworzyła Gabriela Gargaś.

Ewa i Paulina to najlepsze przyjaciółki. Obie mają trzydzieści siedem lat. Paulina jest samotną matką dziewiętnastoletniej Bianki. Jej córka jest owocem wielkiej młodzieńczej miłości. Przez te wszystkie lata Bianka nie dowiedziała się kto jest jej ojcem. Ba, nawet On nie wie, że ma córkę. Przypadek lub zrządzenie losu sprawia, że w supermarkecie Paulina spotyka Radka. Ojca swojej córki i swoją największą miłość. 

Ewa jest adoptowana i wraz z mężem Michałem również adoptowała swoich synów. Bohaterka zmaga się z przeszłością. Wspomina poronienia, myśli o swojej biologicznej mamie. I chociaż ma wspaniałych rodziców to myśl o korzeniach nie może jej opuścić. 

Narracja tych dwóch bohaterek przeplata się w książce. Poznajemy losy Pauliny teraz i dziewiętnaście lat wstecz. Podobnie jest z Ewą z tymże w przypadku tej bohaterki cofamy się najczęściej o siedem lat kiedy to podjęła decyzję o adopcji bliźniaków. Historia jest o odcieniach różnej miłości, O tej młodzieńczej, do dzieci, do rodziców tych biologicznych i tych adopcyjnych.

Wielokrotnie podkreślałam, że Gabriela Gargaś to moja ulubiona autorka. Kiedy tylko zobaczyłam, że jej nowa książka jest już w sprzedaży natychmiast ją kupiłam. Nie zawiodłam się. Po raz kolejny autorka czaruje słowem, łamie serca i skleja je ciepłym ciastem drożdżowym i czekoladowymi ciasteczkami. Jedyny mankament to, to że brakowało mi narracji ze strony Bianki. Bardziej związałam się z Ewką niż Pauliną. Co jednak najlepsze historie tych dwóch bohaterek bardzo się od siebie różnią. Dzięki czemu mamy możliwość poznać różne odcienie miłości, radości i tajemnic. 

Polecam wszystkim, piękna historia o pragnieniach, miłości i walce. Bo bohaterki są silnymi młodymi kobietami, które nie poddają się przeciwnością.

Ocena: 9/10



19 komentarze

  1. Piękna recenzja. Lubię książki, które wzbudzają emocje. Czasami wycisną tę łezkę. Poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) a książkę warto przeczytać naprawdę polecam :)

      Usuń
  2. Jakoś fabuła tej powieści za mało mnie pociąga :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś mnie nie kusi, znam dużo innych podobnych książek, a że zalegają na mojej liście do przeczytania, może lepiej wezmę się za tamte ;)
    A jeszcze tak na marginesie, nie wiem jak możesz pisać recenzję zaraz po skończeniu książki, bez względu na to, czy zrobiła na Tobie jakieś wrażenie, czy nie - nie bierz tego do siebie. Chcę tylko powiedzieć, ze zdecydowanie bliżej mi do ocenienia książki jak najbardziej obiektywnie, a więc wolę odczekać kilka godzin albo nawet i jeden dzień.
    Pozdrawiam i zapraszam,
    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Tematyka książki wydaje się ciekawa nic nie pozostaje niż zabrać sie za przeczytanie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Tematyka książki wydaje się ciekawa nic nie pozostaje niż zabrać sie za przeczytanie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tej autorki tylko "Drogę do domu", ale styl jakim pisze z miejsca mnie kupił, więc prędzej czy później na pewno sama skuszę się na jej najnowszą powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta lektura wydaje się mocno chwytać za serce, widać, że porusza dość trudne tematy. Nie ukrywam, że chętnie po nią sięgnę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach tę książkę, dlatego bardzo się cieszę, że tak pozytywnie ją oceniasz. Wierzę, że i mnie przypadnie do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam, że książka jest rewelacyjna, a Ty to tylko potwierdzasz. Jak narazie miałam do czynienia tylko z jedną powieścią, ale wiem, że czas to nadrobić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście czekam na swój egzemplarz. Bardzo mnie zachęciła zapowiedź książki, a twoja recenzja utwierdziła w tym, że chcę ją przeczytać. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie przekonałaś mnie, że warto przeczytać tę książkę. Na pewno się za nią rozejrzę :)
    Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale postaram się to jak najszybciej nadrobić.
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo intrygują książka. Śliczne zdjęcie. *-*

    OdpowiedzUsuń
  13. Na półce czeka jedna powieść pani Gargaś... jeśli przypadnie mi do gustu - sięgnę i po tą powieść :)
    Pozdrawiam
    ksiazki-inna-rzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam nic autorki, ale nie wiem czy mam chęć na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mam słów - zarówno Twoja recenzja, jak i zdjęcie totalnie mnie zauroczyły. Jestem ciekawa, jak potoczą się losy 37-letnich przyjaciółek i ich rodzin. Zapisuję do przeczytania, zwłaszcza że nie poznałam jeszcze prozy Gabrieli Gargaś, a bardzo bym chciała. PS. Jak to się stało, że nie byłam dotąd obserwatorem Twojego bloga? :-))

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie czytam i bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń