Ty jesteś moje imię - Katarzyna Zyskowska-Ignaciak




Obawiam się, że zabraknie mi słów do opisania tej wspaniałej książki. Nie spodziewałam się, że wywrze ona na mnie tak silne emocje. Od lęku o własne życie po zrozumienie w jakich wspaniałych czasach przyszło nam żyć. Nie musimy się obawiać, że na schodach usłyszymy ciężkie buciory, a potem nastąpi walenie do drzwi. Nie boimy się, że nie będzie co jeść, lub że może jakiś Niemiec zamknie nas na Pawiaku. Te wszystkie wydarzenia towarzyszyły bohaterom powieści, a autorka w tak plastyczny sposób wszystko opisała, że skończyłam książkę z walącym sercem.

Wierszami Baczyńskiego zachwycałam się w liceum. Teraz miałam szansę poznać jego historię. A w zasadzie historię jego miłości do Basi Drapczyńskiej. Książka jest skonstruowana tak, że czytamy zarówno pamiętnik Barbary z powstania pisany w pierwszej osobie i czasy przed powstaniem kiedy para się poznała napisane w trzeciej osobie. Kunszt pisarski autorki jest niebywały. Pisze ona cudownie. Przelała na papier gorycz tamtych czasów i wielką miłość tych dwojga, która narodziła się w tak trudnych czasach.

Jeśli jeszcze nie czytaliście zróbcie to jak najszybciej. Fenomenalna historia o miłości i wojnie.

Ocena: 10/10
Autorka: Katarzyna Zyskowska-Ignaciak
Liczba stron: 423
Wydawnictwo: Filia

11 komentarze

  1. Wow, cóż za emocjonująca recenzja. Nie słyszałam wcześniej o tej pozycji, ale zdecydowanie muszę po nią sięgnąć!
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Baczyński... piekne wiersze. Smutny los. Na pewno przejmująca lektura. Ciezko wyobrazić sobie strate ukochanego, i do tego w takich okolicznościach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie zachęciłaś :) chętnie sięgnę po tę książkę :) Uwielbiam historie o miłości w czasie wojny, a ta wydaję się warta chwili uwagi :)
    Pozdrawiam cieplutko
    http://wiktoriaczytarazemzwami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zbyt często czytam powieści z okolic wojny. Z przyjemnością poznam tą historię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupełnie zapomniałam o tej książce, a przecież tyle pochlebnych recenzji jest w sieci na jej temat. Muszę zatem koniecznie ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, my mamy dobrze, a czasem o tym zapominamy. Dlatego właśnie lubię takie książki- przypominają nam o tym jakie mamy szczęście i że powinniśmy się cieszyć każdym spokojnym dniem...

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie muszę się zapoznać z tym tytułem! Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wahałam się i wahałam, nie byłam pewna a tu bum! - Twoja recenzja i już wiem, że koniecznie muszę zdobyć tą książkę dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zastanowię się nad nią :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię poezję Baczyńskiego, tym milej mi będzie przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie przeczytam, coraz częściej sięgam po książki polskich autorek :)

    OdpowiedzUsuń