Wybrani - C.J. Daugherty


Tytuł: Wybrani
Autorka: C.J. Daugherty
Narracja: trzecioosobowa
Tom: I
Liczba stron: 434
Wydawnictwo: Otwarte

Allie została aresztowana. Znowu. Po raz trzeci. Od kiedy jej starszy brat Christopher zaginął to znaczy sam opuścił rodzinę, zaświadczając, że ich nie kocha i nie chce mieć z nimi nic wspólnego, Allie przechodzi załamanie. Z prymuski i dobrze ułożonej dziewczyny, staje się przestępczynią z mocnym makijażem i czerwonymi włosami. Po raz kolejny została wydalona ze szkoły. Jej rodzice zdruzgotani jej postępowaniem postanawiają wysłać ją do elitarnej szkoły, umiejscowionej z dala od głośnego Londynu. Dziewczyna jest przerażona perspektywą opuszczenia przyjaciół i zamieszkania w centrum niczego. Na zabitej dechami wsi. Nie ma jednak wyboru. Kilka dni po aresztowaniu dociera do szkoły, która przypomina bardziej mroczny pałac aniżeli internat. Dziewczyna zostaje wmieszana w szkolne intrygi. Będzie to miłość, zabójstwo i szaleństwo. Nie będziecie mogli się oderwać.

- Świetnie - odezwała się Allie. - Co teraz? I kiedy będę mogła skopać ci tyłek?
Jo wręczyła jej resztę białych figurek.
- Jeśli będziesz trenowała i ciężko pracowała? Może przed dwudziestymi siódmymi urodzinami.

Jestem bardzo zaskoczona faktem, że książka tak bardzo mi się podobała! Serio, nie spodziewałam się tego. Kiedy pierwszy raz zobaczyłam okładkę i przeczytałam o czym jest książka, byłam święcie przekonana, że to nudna powiastka dla młodzieży, która nie wniesie żadnej świeżości do literatury młodzieżowej. Jakże się myliłam! Autorka w swojej debiutanckiej książce trzyma czytelnika w napięciu prawie przez cały czas. Świat, który wykreowała jest tajemniczy i nasuwa na myśl czasy wiktoriańskie. Ciemne korytarze szkoły kryją w sobie wielkie sekrety.

Allie po przyjeździe do szkoły poznaje wielu nowych ludzi. Jak się dowiaduje do Akademii Cimmeria, przyjmowane są dzieci miliarderów i osób bardzo wpływowych. Allie nie należy do tej grupy, jej rodzice są urzędnikami z przeciętną wypłatą. Do  tego dostała się do szkoły w czasie wakacji, wtedy do Akademii chodzą wyłącznie osoby nadzwyczaj uzdolnione. Allie nie należy do tej kategorii. Zaczyna się zastanawiać dlaczego trafiła do tej szkoły. Autorka stworzyła dwójkę wyrazistych postaci męskich. Jest to Carter i Sylvian. Ten pierwszy wzbudził we mnie większą sympatię. Trzyma się na dystans, jest bardzo przystojny i lubi kłopoty. Sylvian to francuz, który przypomina mi łasicę. Nie lubię go. Jest przebiegły i zbyt miły. Podejrzany typek.

- Wiesz zerwałaś z Sylvianem. To jak, nie wiem, zerwać z Bogiem albo coś w tym rodzaju.

Pani Daughtery obdarowała książkę ciekawymi postaciami żeńskimi jak Jo, czy Rachel. Przez całą książkę niczym Agatha Christie wodzi nas i wpuszcza w maliny. Nie wiadomo kto jest tym "złym". Kiedy już wzbudzi nasze zaufanie to pach! okazuje się, że jednak ta osoba, powinna wzbudzić nasze podejrzenie. Zarówno kreacja bohaterów jak i język autorki przypadł mi do gustu. Chwilami ociekający sarkazmem budził we mnie śmiech, czasami niedowierzanie. 

"Wybrani" skojarzyli mi się z "Harrym Potterem", i "Akademią wampirów" bardziej jednak z tym pierwszym. Miałam wrażenie, że Hogwart został przechrzczony na Cimmerię. Książkę przeczytałam na jednym wdechu. Nie mogłam się oderwać! Nie ma przydługich opisów akcja jest wartka i dynamiczna. Skończyłam czytać chwilę po północny. Muszę zgodzić się z Eweliną Lisowską, która poleca tą powieść. Jest ona jak czarna dziura, do tego stopnia mnie wciągnęła, że zaopatrzyłam się w dwa kolejne tomy. Z kim Allie się zwiąże, jakie powiązania jej rodzina ma ze szkołą, czy jej brat się odnajdzie. Aby odnaleźć odpowiedzi na te inne pytanie koniecznie sięgnijcie po "Wybranych". Polecam!

Ocena:
8/10

-----------------

37 komentarze

  1. Kocham tą książkę < 3
    Czytaj jak najszybciej kolejne tomy ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam, czytam :D Jestem już w trakcie "Dziedzictwa" ^^

      Usuń
  2. Mi też książka skojarzyła się z serią Rowling! :3 Pierwszy tom wg mnie najlepszy- Dziedzictwo troszkę słabsze, o Zagrożonych jeszcze nie mam zdania, bo dopiero do mnie wędrują ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dzisiaj kupiłam "Zagrożonych", jestem na początku "Dziedzictwa", więc nie mam jeszcze wyrobionego zdania, ale słyszałam to co Ty piszesz, że to słabsza część. Mam nadzieję, że nie ;)

      Usuń
  3. Jakoś mnie do tej książki nie ciągnie, mimo, że ma tak wiele pozytywnych opinii, nie wiem czemu mam jakąś 'blokadę' do sięgnięcia po nią. Może kiedyś przeczytam, ale póki co się wstrzymam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam blokadę, jak się okazało zupełnie nie potrzebnie ;)

      Usuń
  4. Jeszcze nie czytałam i póki co sie nie szykuję...

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś mnie nie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedna z bardziej popularnych młodzieżówek na blogach, ciągle ktoś coś o niej wspomina. Nawet ja książkę rozpoznaje, choć jej nie czytałem ;-) Jeśli całość ocenisz równie pozytywnie, to kto wie, kto wie... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się na czytałam tylu pozytywów na jej temat i widziałam ją dosłownie wszędzie, że w końcu postanowiłam sprawdzić w czym tkwi jej sukces. I dobrze zrobiłam polecam ;)

      Usuń
  7. Poluję właśnie na trzecią część, fajna seria. :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiem, że to pozycja dla młodzieży, ale ja bardzo chcę wszystkie trzy części przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książkę mam na półeczce :)
    Bardzo mi się spodobała!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również bym oceniła na tyle tę książkę, naprawdę na to zasługuje ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam tę książkę w planach, bardzo cała ta seria mnie intryguje, bo czytam same pozytywne recenzje, muszę wreszcie sama się przekonać;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio cały czas trafiam na recenzję najnowszej części tej serii, więc muszę przybrać się do przeczytania "Wybranych", aby nie być za bardzo w tyle. Zapowiada się nieźle. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę o tej serii, ale na razie nie mam zbytnio czasu, aby się za nią zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja mam dylemat ;d Zauważyłam, że mamy totalnie odwrotne gusty i kiedy podoba się coś mnie, u Ciebie ma negatywną ocenę (n. Baśniarz), a kiedy podoba się Tobie u mnie jest spalona (np. trzy metry nad niebem) ;d Dlatego zawsze jak do Ciebie zaglądam to sama się do siebie uśmiecham, bo nigdy nie wiem co mnie czeka ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha padłam xD naprawdę tak jest, jeszcze nie zwróciłam uwagi ;D
      Ale spróbuj może Ci się spodoba i jakaś książka w końcu nas połączy :D

      Usuń
  15. Słyszałam o tej serii, na razie nie mam jej w planach. Ale kto wie...

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę się zabrać w końcu za tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  17. A mówiłam Ci, że genialna! Ja i Janusz Ci mówiliśmy xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O mój Boże Katerina co Ty robisz w blogosferze ? xD
      ps. pozdrowionka i uściski dla Januszka ^^

      Usuń
    2. Tak to ja :) Ja tutaj często jestem ale nadszedł czas, żebym ściągnęła pelerynę niewidkę. Janusz jest zachwycony :)

      Usuń
    3. Tak to ja :) Ja tutaj często jestem ale nadszedł czas, żebym ściągnęła pelerynę niewidkę. Janusz jest zachwycony :)

      Usuń
  18. Wszyscy tak zachwalają, większość już dawno ma za sobą wszystkie tomy a ja nawet pierwszego tomu nie przeczytałam. Muszę to nadrobić wreszcie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, gorąco polecam. Ja też nie byłam do końca przekonana ale cieszę się, że się przełamałam bo książka jest super ;)

      Usuń
  19. Czytając opis z tyłu faktycznie nie brzmi zachęcająco. Ale, kto wie, może być dobra. Chociaż ostatnio mocno się nacięłam na takiej polecanej młodzieżówce.
    A tak poza tym masz świetny avatar! Czyżbyś shippowała mój ulubiony team? Rumbelle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądasz Once upon a time ?! No oczywiście kocham Rumpla ! Bella jest fantastyczna! To moja ukochana para ever! Nie mogę się doczekać nowego odcinka (kiedy będzie 9 w końcu ?!).
      Czy też nie lubisz Neala ? Moim zdaniem jest najgorszym bohater i mam nadzieję, że to właśnie jego zlikwidują.
      wgl czytałam wywiad z Robertem i Emily (Rumpel i Bella) i planują ślub w 4 sezonie xD
      Mam nadzieję, że Rumpel powróci ze świata nieżywych od razu w pierwszym odcinku, bo jak nie to ja bojkotuję po prostu. Oni zawsze mają pod górkę jak nie Bella traci pamięć to Rumpel się poświęca dla sprawy -.-
      Ale się rozpisałam ;d mam nadzieję, że jesteś na bieżąco z serialem i nie zdradziłam Ci fabuły ;)

      Usuń
    2. Clary, oddychaj! :D
      Kto jest za likwidacją Zenona a właściwie Neala? :D

      Usuń
  20. Świetna książka, która zaskoczyła mnie równie pozytywnie jak Ciebie :D Kolejne tomy doskonale trzymają poziom wyznaczony przez autorkę właśnie tym tomem :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszą część przeczytałam zaraz po jej premierze. :) Mimo to nadal pamiętam, jakie emocje mi przy niej towarzyszyły.. I muszę się z Tobą zgodzić w stu procentach. To rzeczywiście inna młodzieżówka niż wszystkie, no i ja też Sylvaina nie lubię. Najpierw po prostu wkurzał mnie byciem tym miłym gościem, a potem jeszcze to co zrobił na balu letnim.. nie wiem jak w ogóle ktoś go może po tym lubić.

    OdpowiedzUsuń
  22. skojarzenia z Potterem zawsze mnie przekonują. zresztą ostatnio zauważyłam, że młodzieżowe historie znowu zyskują na jakości, więc spotkanie z Daugherty nie jest u mnie wykluczone.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dużo sie słyszy o tej serii, może akurat sie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj, dużo o tej serii słyszałam, ale widzę, że ocena bardzo pozytywna, więc może i spróbuję kiedy będę miała więcej czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dużo o tej książce słyszałam, więc kto wie... :D
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń