Not Only Paper - czyli Hand made scrapbooking.


Not Only Paper to marka stworzona przez Martynę. Dziewczynę, która tworzy niesamowite notesy metodą scrapbookingu. Dzisiaj właśnie taki otrzymałam. Nie sądzicie, że jest cudowny ?

Niezwykle oryginalne notesy Not Only Paper wykonane są na bazie kartonu eko i liniowanych kartek. Ozdobione drukowanymi papierami i grafikami, a każdy zamykany jest na szyfonową lub koronkową tasiemkę, co dodaje romantyzmu i delikatności. To możemy przeczytać na stronie www.notonlypaper.com Mój notes jak widać zawiązywany jest na białą wstążkę. Na okładce widnieje obrazek balonu przeplecionego kwiatami, na którym siedzi ptaszek. Całe tło w stylu vintage, jest idealnym dopełnieniem. 



Notes listonosz przyniósł mi w kopercie bąbelkowej paczką priorytetową. Dzięki temu mamy pewność, że przesyłkę otrzymamy szybko i w całości.  Notes dotarł do mnie w opakowaniu opatrzonym naklejką z motylkami (widoczne na zdjęciu). Mały element, ale dla mnie takie detale są bardzo ważne. Dzięki temu do całego procesu rozpakowywania wkrada się doza tajemniczości. Myślałam sobie, cóż tam pięknego może być w środku? Po odpakowywaniu moim oczom ukazał się przecudowny notes, którego nie chciałam wypuszczać z rąk. Już się nie możecie doczekać jak wygląda w środku? Tada!



Wewnątrz na początku znajduje się kieszonka, w której autorka umieściła dwie zakładki. Jedna z zegarem, przetkana kolorowym sznureczki, druga ala karta z biblioteki. Ów kieszonkę można użyć, jako przechowalnię do ważnych notatek, czy np. znaczków, lub przepisów.


Na końcu zeszytu znajdują się trzy karteczki przypięte na klips, które też możemy różnie wykorzystać. Artystka, ma w swojej ofercie zeszyty z kieszonką zarówno na początku jak i na końcu. Mi jednak zależało na tym, żeby na końcu był klips, bo mogę do niego przyczepić rożne przydatne notatki. Jak również zauważyliście, na końcu i na początku okładki mają ładne tło. W dotyku są one bardzo delikatne, co również jest dla mnie dużym plusem.



W środku kartki są w linie, które aż proszą się o wypełnienie.


Na końcu okładka opatrzona jest tłem, takim samym jak na początku. Do tego w prawym rogu, znajdziecie naklejkę z nazwą marki.

Aby lepiej przedstawić Wam autorkę, przeprowadziłam z nią krótki wywiad.

1. Skąd wziął się pomysł na tworzenie notesów i albumów?
Manufaktura Not Only Paper narodziła się z hobby. Od zawsze lubiłam wszelkie notesy, notatniki, ładne papiery itd., miałam też potrzebę tworzenia czegoś ładnego, dlatego postanowiłam zrobić sobie sama notes i album. Kilka miesięcy później wpadłam na pomysł, żeby je zacząć także sprzedawać. Musiałam oczywiście zaprojektować notes tak, by był nie tylko był ładny, ale i praktyczny, poszukać odpowiednich materiałów, sprawdzić je, wymyślić pasujące ozdoby itd. 

2. Czy od dawna się tym zajmujesz?
Swoją przygodę z rękodziełem zaczęłam kilka lat temu od biżuterii, później dopiero zainteresowałam się scrapbookingiem i się w nim zakochałam.:) Notesy i albumy sprzedaję od roku.



3. Czy wykonujesz zamówienia, indywidualnie projekty na życzenie kupującego?
Generalnie wolę tworzyć rzeczy, które są zgodne z moim stylem, i które jakoś naturalnie same się narzucają. Jednego dnia mam ochotę na notesy bardzo vintage'owe w stonowanych kolorach, a drugiego znowu robię słodkie notesy z motywem czekoladowych słodyczy - wszystko zależy od weny. Oczywiście czasami klienci proszą o wykonanie jakiegoś projektu na zamówienie, jeżeli jest on zgodny z moim stylem, podejmuję się tego. 

4. Czy trudno zdobyć materiały do wykonania każdego z notesów?
Kiedy zaczynałam swoją zabawę ze scrapbookingiem materiałów dostępnych w Polsce było bardzo mało, większość trzeba było sprowadzać zza granicy. Na szczęście pojawiło się kilku polskich producentów papieru do scrapbookingu, którego używam w swoich projektach. Niektóre rzeczy jednak nadal wymagają poszukiwań. 



5. Czy jest duże zainteresowanie scrapbookingiem?
Scrapbooking robi się w Polsce coraz bardziej popularny. Większość osób traktuje go jako nieszkodliwe hobby;) Jest jednak kilka polskich artystów, którzy przygotowują prześliczne rzeczy z papieru, a ich przedmioty cieszą się zainteresowaniem klientów. 

6. Ile dni zajmuje Ci wykonanie danego projektu? Czy jest to pracochłonne?
Wszystko zależy od projektu oczywiście. Ja lubię pracować etapami, np. najpierw przygotowuję sobie tagi lub naklejki, potem przycinam i cieniuję papier, a na końcu dopiero sklejam cały notes lub album. Oczywiście z czasem cała praca stała się sprawniejsza. Prawdziwym wyzwaniem są zamówienia hurtowe, np. 50 notesów z tym samym wzorem, wtedy od rana do wieczora jestem zajęta wycinaniem, tuszowaniem i sklejaniem.:)

Krótko o notesach:

W notesach można prowadzić pamiętnik, używać jako dziennika w podróży, zapisywać ulubione cytaty, prowadzić listy i spisy ważnych rzeczy. W środku każdego notesu na wewnętrznych okładkach znajdują się dwie kieszonki, w których można umieścić listy, pamiątki, zapiski lub rachunki. Niektóre egzemplarze zamiast kieszonek mają klipsy w stylu amerykańskich lat 60', a okładki dodatkowo ozdobione są naklejkami epoksydowymi, napisami, metalowymi ozdobami itp. Niektóre egzemplarze mieszczą w sobie także tagi, zakładki i karty z postarzonego papieru. Każdy notes jest praktycznie inny, bo jeżeli nawet okładki są podobne, to zapewne inne jest wnętrze - wzory powtarzane robione są tylko na zamówienia specjalne. Notesy występują w dwóch rozmiarach - A5 i A6. 
Większość materiałów wykorzystanych do produkcji notesów pochodzi również z manufaktury Not Only Paper.

Mam nadzieję, że Was zachęciłam. Martyna wykonuje naprawdę świetne notesy, które będą idealnym prezentem dla Waszych bliskich i dla Was. Ja jestem zachwycona i podpisuje się pod promowaniem Not Only Paper.

Notesy możecie obejrzeć i zamówić na tych stronach:
Oraz skontaktować się przez mail: notonlypaper@wp.pl

Ogólna ocena:
10/10


18 komentarze

  1. Ile dawałaś za ten cudowny notes ? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cudowne te notesy! Tylko trochę drogie, no ale... czego się nie robi dla sztuki, prawda? xd

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja swój mam ;) Dostałam od koleżanki w preezencie, piękny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepięknie :)

    Pozdrawiam,
    W.

    OdpowiedzUsuń
  5. O jaki świetny!
    Dużo pracy i cierpliwości kosztował.. zdecydowanie wart tych pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  6. od lat zazdroszczę scrapbookerom zmysłu, który pozwala im ze zwykłych przedmiotów czynić takie cuda. prosty, funkcjonalny i przepiękny notes. no i ta zakładka - tak, mam prawdziwą obsesję na ich punkcie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak jak :) Mogłabym mieć tych fantastycznych przedmiotów w domu całe regały ;)

      Usuń
  7. Kocham styl vintage, więc muszę mieć taki notes. Koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten notes to prawdziwa perełka. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Notes piękny, ale jak dla mnie ma dwie wady: cena oraz liniowane kartki (od kilku dobrych lat używam tylko i wyłącznie zeszytów i notesów w kratkę) :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję i zapraszam częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczny notes , warty swojej ceny :)


    http://czytaniemoimhobby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń