Królowa Śniegu - Hans Christian Andersen


Tytuł: Królowa Śniegu
Autor: Hans Christian Andersen
Narracja: trzecioosobowa
Ilustracje: Vladyslav Yerko
Liczba stron: 32
Wydawnictwo: M

Hej znacie bajkę "Królową Śniegu", pewnie większość z Was jak nie wszyscy odpowiedzą, że oczywiście "Tak". A jeśli zapytam czy znacie oryginalną "Królową Śniegu", nie tą okrojoną, przez różne wydawnictwa i koncerny filmowe. Pewnie będzie już mniej odpowiedzi na "Tak". Jednak nie martwcie się. Macie niepowtarzalną okazję zapoznania się tą baśnią, która do tego ma przepiękne obrazki autorstwa Vladyslava Yerko. Ten Pan ilustrował nawet Harrego Pottera!

O czym jest Królowa Śniegu?

Pewnego dnia diabeł stworzył lustro, przez które ludzie wydzieli ładne rzeczy jako okropne. Małe diabły porwały lustro i rozbiły nad ziemią. Każdemu, komu odłamek wpadał do serca, stawał się zły, bez uczuć. To właśnie przydarzyło się Kajowi. Chłopiec miał przyjaciółkę Gerdę, którą kochał jak siostrę. Odłamek lustra wpadł mu do serca, które zamieniło się w lód. Chłopiec stał się niegrzeczny i nieprzyjemny. Zimą został porwany przez Królową Śniegu. Gerda bardzo kochała swojego przyjaciela i postanowiła go odnaleźć. Właśnie to jej przygody możemy śledzić przez całą książkę. 


Bardzo lubię tą baśń. Jest tajemnicza, trochę mroczna. Opowiada o sile miłości i przyjaźni. Przekonuje nas, że należy walczyć o swoich przyjaciół. Gerda mała dziewczynka, chciała poświecić wszystko dla swojego przyjaciela, którego bardzo kochała. Jak zakończy się ich historia? Nie zdradzę, chociaż jeśli wiecie, to warto zapoznać się z książka dla jej obrazków. Książka podzielona na siedem opowiadań, jest dopracowana do granic możliwości. W ogromnym rozmiarze (23,5 x 30,5 cm) tylko prosi się o rozłożenie na kolanach. Ilustracje, urzekają bogactwem barw i kolorów. Jest to wielka gratka zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci.

Ocena
7/10

Za możliwość przeczytania dziękuje wydawnictwu:

12 komentarze

  1. Jak byłam dzieckiem uwielbiałam tę bajkę, zarówno czytać jak i oglądać. Ahh.. aż łezka się w oku kręci, chyba sobie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam! I to wydanie jest po prostu obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubiłam tę opowieść jak byłam mała :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe wydanie. Autorowi ilustracji należy się nagroda za swoją pracę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze lubiłam baśnie Andersena :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam książkę na półce, jakiś czas temu wygrałam jaw konkursie, ale jeszcze nie zabrałam sie za czytanie tej wersji. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne ilustracje :) Doskonała książka na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka już do mnie idzie, nie mogę się doczekać aż wpadnie w moje ręce!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tę baśń. A to wydanie jest po prostu wyjątkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie Królowa Śniegu zawsze była dziwna i wzbudzała we mnie dziwny smutek ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam wszystkie baśnie Andersena :)

    OdpowiedzUsuń