Plaster na duszę czyli jak nie dać się kompleksom - Ewa Żeromska


Tytuł: Plaster na duszę czyli jak nie dać się kompleksom
Autorka: Ewa Żeromska
Ilustracje: Andrzej Graniak
Narracja: pierwszoosobowa
Liczba stron: 160
Wydawnictwo: Wojciech Marzec

Szczerze? Nie spodziewałam się tak dobrej lektury ! Na okładce widzimy uśmiechniętą panią, która zaprasza nas do lektury swojego poradnika o kompleksach. Myślałam, że będzie to typowa naukowa mowa na temat kompleksów, i w sumie niczego ciekawego się nie dowiem. Takie miałam zdanie na temat poradników. Aż do wczoraj. Jestem pod wielkim wrażeniem tej książki, zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie mogę spokojnie powiedzieć, że to świetna lektura !

Pani Ewa Żeromska jest psychoterapeutką. Być może widzieliście już ją w "Rozmowach w toku", lub "Pytaniu na śniadanie", bo tam między innymi występuję. Jako więc osoba mająca doświadczenie w pomocy ludziom na różne tematy ma bardzo dużo do powiedzenia. Czy powiedzieliście sobie kiedyś "Nie zasługuję na miłość!", "Jestem za gruba", "Wszystko przez ten nos" ? Jeśli tak, lub jeśli należycie do tych licznych obywateli naszego kraju, którzy mają chodź jeden kompleks przeczytajcie tą książkę!

Kobieta wymyśla sobie wymarzony wizerunek, często daleki od rzeczywistości i jeszcze dalszy od faktycznej możliwości realizacji i... cierpi.

Jest ona podzielona na dziesięć rozdziałów. Nie są one długie, w każdym odnajdziemy coś ciekawego. Są to między innymi rozdziały: "Odwaga bycia sobą", "Macierzyństwo z kompleksami", "Zakompleksiony seks". Każdy rozdział poprzedzony jest świetnym rysunkiem. Co mi się bardzo spodobało to to, że Pani Ewa popiera swoje przykłady faktami z życia wzięte. Poznajemy problemy jej znajomych, ale także w każdym rozdziale wypowiada się jakiś celebryta jak np. Maria Czubaszek, Janusz Panasewicz, Marzena Sienkiewicz. 

Samoakceptacja to naprawdę bardzo ważna sprawa, właściwie kluczowa w walce z kompleksami. To ogromna wewnętrzna siła, dzięki której mamy życiowy napęd.

Przykładów kompleksów jest tu od groma, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Autorka przedstawia kompleksy na tle za małych piersi, za dużego nosa, czy chociażby braku partnera (męża, chłopaka). Niejednokrotnie autorka wypunktowuje najważniejsze zagadnienia, które pomogą nam w walce z kompleksami. Według autorki wszystko zaczyna się w dzieciństwie. Potem pokazuje macierzyństwo, które wcale nie jest takie kolorowe. Jest tu też rozdział przeznaczony dla mężczyzn. Na końcu odnajdziemy krótkie podsumowanie. 

Pani Ewa Żeromska ma lekkie pióro. Książkę czyta się przyjemnie i szybko. Daje ona siłę do działania i zmian. Przecież inni też mają takie problemy, musisz zrobić to i to żeby było lepiej. Książkę polecam każdemu. Matkom, nastolatkom, samotnym kobietom, mężczyznom. I pamiętajcie :
Twoje życie w ogromnej mierze zależy od ciebie!

Ocena: 8/10

Za możliwość przeczytania dziękuję:

Recenzja bierze udział w wyzwaniu Polacy nie gęsi

10 komentarze

  1. Może sprezentuję sobie sama taki prezencik na Gwiazdkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł! Tym bardziej, że książka nie jest droga :)

      Usuń
  2. Zachęciłaś mnie ;D Musze przeczytać C:

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie po nią nie sięgnę, lecz nie mówię ostatecznego nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka może być ciekawa, jednak na razie ją sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od rozpoczęcia studiów nie mam czasy, by myśleć o swoich kompleksach więc myślę, że chwilowo mogę odpuścić sobie lekturę tej książki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam sporo kompleksów, ale widząc tę książkę, na pewno bym po nią nie sięgnęła, a tu takie zaskoczenie. Może przeczytam.;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie spodziewam się niczego dobrego po książkach o tak "optymistycznych" tytułach. Kazanie jak to "unieś głowę i żyj dalej" mogę przeczytać za darmo w magazynie w kiosku. Jednak zaintrygowałaś mnie faktem, że książka generalnie Ci się podobała:) A, że do grubych nie należy, to może się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow. Szczerze mówiąc ja także nie spodziewałam się czegoś tak dobrego... :) Świetny pomysł na gwiazdkę :D
    P.S. Piękny szablon. Tak długo się nie zjawiałam przez studencki zawrót głowy, ale w końcu jestem i jestem zachwycona :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę wreszcie sięgnąć po tę serię

    OdpowiedzUsuń