Niezbędnik obserwatorów gwiazd - Matthew Qucik


Tytuł: Niezbędnik obserwatorów gwiazd [Boy 21]
Autor: Matthew Quick
Narracja: pierwszoosobowa
Liczba stron: 315
Wydawnictwo: Otwarte

Książka, którą przeczytałam w trzy godziny. W ciągła mnie, pociągła do swojego mafijnego świata w Bellmont. Po raz kolejny spotkałam się z tym autorem, i po raz kolejny po przeczytaniu mogę powiedzieć ŁAŁ!

Nie mówię wiele z wyboru.

Główny bohater to osiemnastoletni Finley (Biały Królik), który nie jest zbyt skomplikowany. Mówi bardzo mało, na okrągło gra w kosza, ma jeszcze dziewczynę Erin, którą bardzo kocha. Mieszka z ojcem, oraz dziadkiem, który nie ma obu nóg i głównie pije. Żyje z dnia na dzień, marząc ze swoją dziewczyną by jak najszybciej wyrwać się z piekła jakim jest Bellmont. Pewnego dnia trener Finleya, prosi go o dziwną przysługę. Ma on się zająć Rossem, gwiazdą koszykówki, który jest trochę zbzikowany. W sumie trochę to mało powiedziane. Po tym jak rodzice Rossa, zostali zamordowani, ten wierzy, że jest przybyszem z kosmosu, a z "Ziemianinami" nie ma nic wspólnego. 

Po raz kolejny Matthew Quick, wykreował świat dziwny i prawdziwy. Bohaterowie są bardzo zróżnicowani, nikt nie jest tu taki sam. Autor bardzo mnie zaskoczył, bo zastawiałam się co ta cała koszykówka ma wspólnego z gwiazdami, ma jednak bardzo dużo. Gwiazdy są jak marzenia bohaterów. Każdy ma tu inne priorytety. Finley nie mówi wiele, nam głównie opowiada co się dzieje wplatając w to swoje odczucia. Historia krótka ale cudowna. Nie wiem jak autorowi udało się zmieścić w niej to wszystko, co spowodowało, że ostatnio stronę przerzuciłam z wielki szokiem, ale co najważniejsze nie pozostawiła mnie w niedosycie. Innymi słowy najadłam się tą książką!

- Materii nie da się ani zniszczyć, ani stworzyć - tłumaczy. - To jedna z podstawowych zasad wszechświata. Ale są też siły witalne zamknięte tu, na Ziemi, w ludzkim ciele, które jest jak więzienie. Kiedy wy Ziemianie, umieracie, wasze siły witalne zostają uwolnione i możecie w końcu podróżować przez galaktyki. To nie śmierć, to wyzwolenie.

Finely zaczyna zaczytywać się w "Harrym Potterze" i tak jak Harry Finley dostaje bilet do "Hogwartu", który na pewno zmieni jego życie. Mnóstwo emocji, strachu, miłości i szaleństwa. Wspaniała książka. Szykujcie na nią miejsce bo gorąco Wam ją polecam.

Ocena: 9/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję:


30 komentarze

  1. Wszystko to brzmi tajemniczo, ale też zachęcająco, ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna chcę poznać twórczość tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie to wszystko brzmi :)
    jeszcze nie miałam styczności z panem Quick'iem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ODDAAJ !! Nie mogę się doczekać kiedy wpadnie w moje ręce, a po takiej recenzji... to już normalnie spać nie będę mogła! :D Czytałam "Poradnik pozytywnego myślenia" i uważam, że Pan Quick świetnie pisze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha nie oddam ;D to jak najszybciej kupuj/wymieniaj bo jest rewelacyjna :D

      Usuń
  5. Umiesz narobić apetytu i pobudzić babską ciekawość

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mnie zaciekawiłaś, strasznie mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oo, to rzeczywiście zapowiada się ciekawie! Będę mieć ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiłaś mnie, na pewno sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiłaś mnie ta książką :)
    Zapraszam również do siebie na nową recenzję książki ''Jutro'.

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat miejsca mam na półkach niewiele, ale skoro tak bardzo gorąco polecasz, to trochę go dla tej książki wygospodarowuje, nie ma zmiłuj :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż tak dużo miejsca nie zajmuje, więc na pewno dasz radę :D

      Usuń
  11. Jestem strasznie "nadęta" książkowa ostatnio, czytam same dziwne lektury, jednak ta wydaje się zdecydowanie dla mnie. Jeśli będę miała okazję, chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem już po lekturze tej książki i również bardzo mi się podobała:) Najbardziej polubiłam dziadka Finleya:P

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dla mnie zapowiada się świetnie + niesamowita okładka :) sięgnę na pewno!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dopisałam Cię do wyzwania. :)
    Możesz oczywiście zgłosić wszystkie przeczytane w tym miesiącu książki (tylko oznacz je jako biorące udział w wyzwaniu). :)

    A książkę, o której piszesz na pewno przeczytam, tylko najpierw muszę sięgnąć po poprzednią. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do punktów - tak, trzeba liczyć samemu, bo nie znam przecież wszystkich książek i trudno mi np. zgadnąć czy akcja rozgrywa się nad morzem.

      Usuń
  15. na początek planuję zabrać się za Poradnik pozytywnego myślenia, bo już czeka na półce i jak mi się spodoba to na ten tytuł na pewno też się zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę! Bardzo spodobał mi się "Poradnik pozytywnego myślenia" i wierzę, że ta książka również przypadnie mi do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno! Mi się bardzo podobał "Poradnik ..." i ta książka jest równie dobra :)

      Usuń
  17. No cóz ja moge powiedzieć: Musze przeczytać , jest to zdecydowanie lektura obowiązkowa :)
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam wielką ochotę na tę książkę ! :) Moje ulubione wydawnictwo, ciekawa treść i przyciągająca okładka ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Obejrzałam jedynie Poradnik pozytywnego myślenia, jednak nawet ekranizacja zachęciła mnie do zapoznania się z twórczością autora, więc zamierzam przeczytać. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie miałam okazji przeczytać jeszcze żadnej książki tego autora, ale muszę to koniecznie nadrobić! On chyba nie przestaje pisać... :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem mega ciekawa tej pozycji, to, że ja przeczytam to rzecz oczywista :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Aaaaah! Bardzo chciałam ją kupić, a później zrezygnowałam.. Muszę, muszę ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń