Tajemnica Noelle - Diane Chamberlain


Tytuł: Tajemnica Noelle
Autorka: Diane Chamberlain
Narracja: pierwszoosobowa i trzecioosobowa
Liczba stron: 472
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Noelle to najlepsza przyjaciółka Emerson i Tary.
Noelle popełnia samobójstwo.
Noella kryła potworne tajemnice, które jej przyjaciółki odkryją dopiero po jej śmierci.

Książka zaczyna się kiedy Noelle popełnia samobójstwo. Żegna się z tym światem. My możemy poczytać o świecie bohaterek z różnych perspektyw. W pierwszoosobowej o czasie teraźniejszym opowiadają Emerson, Tara oraz Grace nastoletnia córka Tary. Natomiast narrator wszystkowiedzący opowiada o przeszłości Noelle. Jej dzieciństwie, studiach i pracy. Oraz o jej zbrodniach.

Tara ma nastoletnią córkę Grace. Pół roku temu w wypadku samochodowym zginął jej mąż Sam. Wsparcie otrzymała od swoich przyjaciółek Noelle - położnej oraz Emerson - właścicielki restauracji. Po samobójczej śmierci Noelle obie kobiety zdają sobie sprawę, że tak naprawdę w ogóle jej nie znały. Tajemniczy list, w którym położna przyznaje się do strasznej zbrodni wywraca ich świat do góry nogami. Zaczynają one grzebać w przeszłości by w końcu dokopać się do tragicznej prawdy.

Książka naprawdę trzymała mnie w napięciu. Przeczytałam ją bardzo szybko, bo po prostu nie mogłam jej odłożyć kiedy na jaw wychodziły co raz to nowsze i gorsze fakty. Autorka, z którą spotkałam się po raz pierwszy przedstawiła mi mieszankę miłości, smutku, nadziei, kłamstw i zdrady. Po prostu wszystkiego. Niektóre fakty poznajemy tylko my czytelnicy. Moim zdaniem tak jest dobrze, bo mogłoby to inaczej zniszczyć całkowicie świat bohaterek. To co odkryły bohaterki było wystarczająco wstrząsające.

Przez te prawie 500 stron Pani Chamberlain odkrywała tyle tajemnic, że aż głowa mała! Sama nie mogłam uwierzyć w to co zrobiła Noelle. Była to kobieta, która kochała mężczyznę, ale nie mogła z nim być, kochała swoją siostrę ale ta (siostra) nie miała pojęcia kim ona jest. Miała ciężkie, samotne życie. Z jednej strony było mi jej żal, z drugiej ani trochę.

Opowieść rewelacyjna, na pewno zapamiętam ją na długo! Polecam !

Ocena: 9/10

12 komentarze

  1. Czytałam ,,Sekretne życie CeeCee Wilkes" tej autorki i byłam naprawdę bardzo zauroczona tą historią, także po jej inne książki również z chęcią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałaś mnie, naprawdę ciekawie się zapowiada :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała historia, jak wpadnie w moje łapki, to jej nie wypuszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie osobiście to najlepsza książka autorki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam historie, które na długo pozostają nam w głowie

    OdpowiedzUsuń
  6. Przede wszystkim - piękna okładka. Patrząc na nią, nie spodziewałam się tego typu historii... W każdym razie fabuła brzmi intrygująco. Nieco niepokoją mnie tylko różne rodzaje narracji występujące w powieści. Ale może nie stanowi to problemu podczas lektury.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam o tej książce. Mam ją w planach, gdyż niezwykle mnie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam gdy autorzy przez całą książkę odkrywają przed czytelnikami coraz to nowe tajemnice. Lubię czytać takei pozycje jak ta :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To coś dla mnie:) do tej pory przeczytałam tylko jedną książkę autorki, ale widzę, że pozostała jej twórczość jest bardzo pochlebnie recenzowana:)

    OdpowiedzUsuń
  10. No, no. Może sięgnę. Wydaje się ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam książki, gdzie nie wszystko jest jasne, a na koniec rozdziawiamy usta w szoku i niedowierzaniu, że się tego nie domyśliliśmy. Z pewnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń