Homeland: Ścieżki Carrie - Andrew Kaplan



Tytuł: Homeland: Ścieżki Carrie
Autor: Andrew Kaplan
Narracja: trzecioosobowa
Liczba stron: 376
Wydawnictwo: Otwarte

Jak się to wszystko zaczęło?
Co robiła agentka CIA Carrie Mathison, zanim trafiła na Brody’ego? Bejrut 2006. Carrie zostaje zdekonspirowana. Musi wracać do Waszyngtonu. Nie może tego znieść. Zaciekle walczy ze swoją chorobą psychiczną i trudną przeszłością. Sprzeciwia się szefom i łamie zasady, by osiągnąć cel, który stał się jej obsesją – złapać jednego z najniebezpieczniejszych terrorystów na świecie. Podwójni szpiedzy, intrygi na wysokim szczeblu, przypadkowy seks, życie w ciągłym zagrożeniu... Czy Carrie odnajdzie w tym chaosie właściwą drogę? Czy odkryje prawdę?

Na początku książki poznajemy główną bohaterkę Carrie pracownica CIA. Jest ona w Bejrucie i czeka na spotkanie ze Słowikiem agentem sił wywiadowczych GDB (Generalny Dyrektoriat Bezpieczeństwa). Niestety coś idzie nie tak, i kobieta musi uciekać. Omal nie ginie, ale szefostwo ją oskarża o błąd i narażenie na niebezpieczeństwo innych ludzi. Zostaje odwołana z Libanu i ponownie skierowana do Stanów. Jednak Carrie coś się nie zgadza. Mimo że została przydzielona do innego zadania nadal grzebie w tamtej sprawie i wtrąca się w rzeczy, które mogą przysporzyć jej wrogów i wprowadzić w wielkie niebezpieczeństwo.

Książka ta to prequel serialu, którego jeszcze nie miałam okazji oglądać, ale przyznam, że przeczytanie książki mnie do tego zachęciło. Po pierwsze powieść tą napisał człowiek z wielkim doświadczeniem jeśli chodzi o książki szpiegowskie, więc z góry wiadomo, że w nasze ręce dostała się dobra książka. Również na końcu książki autor zamieścił Słowniczek oraz spis postaci występujących w książce.

Zawrotne akcje, dużo adrenaliny, tajne akcje - rewelacyjny thiller nie tylko dla fanów serialu.

Ocena: 8/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu:

13 komentarze

  1. Skoro to prequel, to spokojnie możesz się za serial zabrać :) Ja oglądałem, niezły jest (nie wybitny, niezły) :) Książkę chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe co jeszcze oglądasz ;d ja tego serialu jeszcze nie miałam okazji

      Usuń
  2. Serialu nie oglądałam, ale do książki z chęcią bym zajrzała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za tym gatunkiem, ale książka sama w sobie zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie się na nią nie skuszę, lecz jak będę miała więcej wolnego czasu to możliwe, że jej poszukam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam serialu, książkę z chęcią bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam serialu, ale na książkę narobiłaś mi apetytu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serial jest rewelacyjny! Chętnie więc sięgnę po prequel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo ludzi go polecam, może się w końcu skuszę ;)

      Usuń
  8. Serialu nie oglądałam..Tak wiem- gdzie ja się uchowałam?! Zamierzam nadrobić i serial i książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam z serialami tak, że siądę, obejrzę ze dwa odcinki a później gdzieś czas mi ucieka i w końcu porzucam wszystko ;d
    Ale jesli kiedyś uda mi się obejrzeć to i po książkę chętnie sięgnę;)

    OdpowiedzUsuń