Francuski szef kuchni - Julia Child


Tytuł: Francuski szef kuchni
Autorka: Julia Child
Narracja: pierwszoosobowa
Liczba stron: 520
Wydawnictwo: Literackie
Recenzja przedpremierowa: 24 października

Ponad 6 milionów sprzedanych egzemplarzy!
Gdyby w jej czasach kręcono Masterchefa, byłaby charyzmatycznym jurorem.
Osobowość telewizyjna wszech czasów. Prowadzony prze nią program odniósł sukces, który do dziś trudno powtórzyć jej następcom.
Przecierała szlaki gwiazdom telewizji Nigelli Lawson, Gordonowi Ramseyowi, Jamiemu Olivierowi.
Do dziś odwołują się do niej największe współczesne autorytety w dziedzinie gotowania.


Ja jako miłośniczka gotowania i Francji musiałam koniecznie mieć tą książkę. Książkę, która została stworzona przez wielką Julię Child. Skończyła szkołę Le Cordon Blue w Paryżu i zrobiła wielką furorę na świecie. Książkę, którą dzisiaj Wam przedstawiam jest zbiorem wszystkich przepisów z telewizyjnego show gdzie Julia Child gotowała.

Po pierwsze książka jest pięknie wydana. Moja jeszcze pachnie świeżością z drukarni ^^. Na pierwszych stronach przeczytamy rozdział zatytułowany Kilka słów od autorki potem Krótka historia tej książki i tego, jak trafiłam do telewizji, a następnie I jeszcze o winach. A potem jest najlepsze czyli Książka francuskiego szefa kuchni. Każdy z Was może się nim poczuć, a może nawet stać!

Przepisy, które znajdują się w książce podzielone są według odcinków tak na przykład Program pięćdziesiąty drugi to przepis na Płonący suflet. Przepisów jest naprawdę sporo, ale jeśli nie chce Wam się gotować to możecie sobie poczytać, bowiem Julia Child tłumaczy każdy krok postępowania jest więc to wspaniała lektura. Niektóre przepisy (ich nazwy) są po francusku i po polsku. Na końcu odnajdziemy przewodnik tematyczny podzielony na słodkości, drób itp. Jest też Spis treści. Jedyne czego mi brakuje to zdjęć. No ale nie można wszystkiego. Brak zdjęć może zaostrzyć przecież naszą ciekawość.

W Internecie jest program Julie, więc możecie popatrzeć jak wykonuje ona dane dania http://www.youtube.com/watch?v=6jhGKIkgTcQ

A tu kilka zdjęć, które dla Was zrobiłam :)




Trudno jest mi ocenić tą książkę, ponieważ ktoś mógłby powiedzieć, że nie wypróbowałam wszystkich przepisów, ale patrząc na wygląd i treść:
Ocena: 9/10

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu:



8 komentarze

  1. Rzeczywiście pięknie wydana, WL to moje ulubione wydawnictwo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się książka Julii Child. Zazdroszczę Ci troszkę tej przedpremierowej lektury:) Faktycznie książka pięknie wydana, a takich jest coraz mniej na naszym rynku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Julię Child uwielbiam, zachęcam Cię do przeczytania jej biografii "Moje życie we Francji", bardzo przyjemna lektura, czytając ją cały czas słyszałam ten charakterystyczny śmiech uroczej Julii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem jakoś szczególnie zainteresowana gotowaniem, ale jeść uwielbiam! :) Książki raczej nie kupię, ale programy Julii chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam film "Julie&Julia" i bardzo chętnie przeczytam "Moje życie we Francji", natomiast książki z przepisami nie kupię, choćby nie wiem, jak pięknie wydana była... Powód? Nie lubię gotować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam Ci 'Julie i Julia". Własnie z tamtej książki znam Julie Child. Chętnie rozejrzę się za ksiązką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również znam tę postać dzięki temu filmowi ponieważ gotowanie raczej nie leży w sferze moich zainteresowań:)

      Usuń