Apetyczna Panna Dahl - Sophie Dahl



Tytuł: Apetyczna Panna Dahl
Autorka: Sophie Dahl
Narracja: pierwszoosobowa
Liczba stron: 278
Wydawnictwo: Filo

Apetyczna panna Dahl zachwyciła mnie do granic możliwości. „Apetyczna panna Dahl" Sophie Dahl, to wspaniała książka kucharska, zawierająca 100 prostych i niskokalorycznych przepisów. Sophie karierę zaczynała jako modelka, która nosząc rozmiar 42 współpracowała z największymi kreatorami mody, a jej zdjęcie, promujące perfumy Opium przeszło do historii. Autorka jest wnuczką słynnego brytyjskiego bajkopisarza Roalda Dahl’a, autora m.in.: „Charlie i fabryka czekolady”. Program Sophie Dahl pod tym samym tytułem cieszy się ogromną popularnością. Tak właśnie ja poznałam Sophie, oglądając jeden z jej programów na YouTubie. Zrobiłam się głodna od samego patrzenia, a to już coś. 

Książka jest przepięknie wydana. Naprawdę. Pełna pięknych zdjęć, przepisów i opowieści. Książka podzielona jest na pięć głównych rozdziałów. Są to jesień, zima, wiosna, lato oraz desery. Każdy z rozdziału poprzedza opowieść Sophie. Mówi nam ona o swoim dzieciństwie, młodości i karierze jaką zrobiła. Z tą książką warto zapaść się w fotelu z kubkiem dobrej herbaty i zapomnieć o reszcie świata. Powąchaj zapach kart, i poczytaj o życiu autorki. A czyta się naprawdę z zapartym tchem. 

Kiedy już zapoznacie się z życiem Sophie, przyjdzie wam ochota na wypróbowanie przepisów. Mamy śniadania, obiady i desery na każdą porę roku. Do tego zdjęcia zrobione przez Jana Baldwina. Oglądam ją prawie codziennie, bo nie mogę oderwać oczu od cudownych ilustracji. Jest to jeden z lepszych zakupów jakie zrobiłam. Też nie odmawiajcie sobie przyjemności i sprezentujcie sobie "Apetyczną pannę Dahl" 


Ocena: 10/10

Ja poznałam Sophie oglądając ten odcinek https://www.youtube.com/watch?v=MKe-7OktTlw

9 komentarze

  1. Zrobiłaś mi smak na tę książkę. Na jej kanał youtube pewnie zaraz zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Maksymalna ocena? To musi być coś naprawdę dobrego :) Zaraz wskakuję na youtube, a później może rozejrzę się za książką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zwracałam uwagi na ten tytuł, ale widzę również po ocenie, że warto!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę oderwać wzroku od okładki! Taka piękna! :-) Moja mama kupiła sobie dwie ksiażki kucharskie, jedną z samymi słodkościami, i po prostu nie mogę się napatrzeć na te obrazki, bo kucharka marna ze mnie :>

    OdpowiedzUsuń
  5. O książce nie słyszalam, autorce również. I w tej chwili uświadamiam sobie, jak wiele przede mną ciekawych książek, niesamowitych przygód :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po takiej ocenie ma się ochotę na książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak nie kupuję takich książek, tak na tę chyba się skuszę :D narobiłaś mi smaka :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że to taka inspirująca książka. A takich inspiracji mi potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba wiem co mamie kupię w tym miesiącu na urodziny :) I obie będziemy z tego korzystać.

    OdpowiedzUsuń