6. Delirium Lauren Oliver

Tytuł: Delirium
Autor: Lauren Oliver
Liczba stron: 357
Narracja: pierwszoosobowa
Seria: Tom I
Wydawnictwo: Otwarte
Ocena: 4/7


Lena żyje w świecie bez miłości. Miłość jest zakwalifikowana jako choroba. Ludzie, którzy kochają są tępieni przez system. Są likwidowani. Nastolatka wierzy, że władza ma rację i miłość należy niszczyć. Wierzy, że bez miłości będzie bezpieczna i szczęśliwa. Jednak kiedy poznaje Alexa wszystko się zmienia. Na początku dziewczyna wierzy, że jest on wyleczony i nic jej nie grozi z jego strony, jednak ona grubo się myli ...
Lena mieszka ze swoją ciotką, i młodszymi kuzynkami. Jej starsza siostra została już wyleczona. Poślubiła wybranego przez system mężczyznę i żyje bez miłości. Lena wierzy, że jej matka umarła przez to, że nie została wyleczona, że miłość nie opuściła jej organizmu. Dlatego też chce by jak najszybciej poddano ją operacji. Trudne chwile przeżywa wraz ze swoją przyjaciółką Hanną. Dziewczyną z bogatego domu, trochę
szaloną, przez to jeszcze bardziej sympatyczną.
Jednak pewnego dnia Lena poznaje tajemniczego chłopaka Alexa. Poznała go gdy tak jak co wieczór biegała. Ten oszukał ją mówiąc, że jest wyleczony oczywiście gdy wam powiem, że nie był chyba was to nie zaskoczy.  Okazuje się, że Państwo bardzo Lenę oszukała, wszystko było kłamstwem, historie o jej matce, o jej życiu. To właśnie jej życie okazało się kłamstwem. Dziewczyna postanawia walczyć o swoje życie, w którym będzie dużo miłość.
Książka jak wiadomo jest bardzo wysoko oceniana i polecana. No mnie jednak nie zachwyciła. Początek
owszem interesujący jednak im dalej tym gorzej. Lena niby sympatyczna stłumiona przez system ale tak najbardziej przerażona życiem. Gdy poznaje prawdę o Alexie ucieka gdzie pieprz rośnie. Poraziło mnie przekręcanie przez autorkę na przykład fragmentów z Pisma Świętego, jednak w pozytywnym tego słowa znaczeniu, bo rzeczywiście mimo, że wstrząsające to dające do myślenia. Albo fragment o tym jak można oskarżyć kogoś o to, że pociesza swoje dziecko gdy to się przewróciło. Pocieszanie równa się miłość, a miłość jest zła. Książka nawet mi się podobała ale jak już pisałam nie zachwyciła. Zakończenie było nawet szokując. A tytuł Wikipedia podaje, że delirium to "zespół zaburzeń świadomości", więc tytuł też przyciąga. Książkę polecam ale szału nie ma.
Bardzo się jednak cieszę, że książka mam być zekranizowana, a główną rolę ma zagrać moja ulubiona Emma Roberts ! (ona powinna grać Clary z "Miasta Kości") Świetnie, że ma być to serial a nie film, dla mnie to jeszcze większa frajda ;)

27 komentarze

  1. Od dawna już chcę przeczytać tę powieść. Interesuje mnie fabuła, świat przedstawiony, no i książka zbiera też masę świetnych recenzji. Mało tego, została mi polecona.
    Po dłuższym przypatrzeniu się okładkom, stwierdzam, że ta "nasza" ma coś w sobie, jednak chyba bardziej skłaniam się ku tej zagranicznej, drugiej, jaką umieściłaś w recenzji.
    Oczywiście, choć akcja buntowania się przeciwko systemowi jest dość oklepana (a do tego połączenie jej z romansem czyni z niej jeszcze bardziej przewidywalną), ale mimo to, w dalszym ciągu bardzo chciałabym ją przeczytać i nie pozostaje mi nic innego, jak wyczekiwać momentu, w którym trafię na możliwość postawienia jej na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam ja nie jestem książką zachwycona, ale wielu osobom się podoba może Tobie również :) Ja raczej chce się pozbyć całej trylogii z mojej półki ;)

      Usuń
    2. Ach tak? Spójrz zatem na to, ładnie proszę :)
      http://lubimyczytac.pl/polka/832694/wymienie-sprzedam/miniatury

      Usuń
    3. Niestety ale nic dla siebie nie znalazłam ;)

      Usuń
    4. No cóż, szkoda, jakoś jeszcze zdobędę tę trylogię ;)

      Usuń
  2. A mnie Delirium zachwyciło i to bardzo! Zakochałam się w tej książce i to bardzo :D Autorka pisze wspaniale i mimo, że temat wydaje się trochę oklepany pani Oliver ratuje wszystko swoim stylem :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi się styl nie podobał, i książka wrażenia na mnie nie zrobiła ;)

      Usuń
  3. Na początku chciałabym Ci podziękować za odwiedziny na mojej stronie :). Cieszę się, że szablon przypadł Ci do gustu. :)
    Całą trylogię Delirium mam przed sobą i mam nadzieję, że kiedyś uda mi się ją przeczytać. :) Widzę, że jesteś nową blogowiczką, więc życzę Ci wytrwałości i czerpania przyjemności z tego, co robisz :). Będę miała Cię na tak zwanym oku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ma nadzieje, że moja miłość do książek przeleje się na internetowy papier ;)

      Usuń
  4. Tak to zazwyczaj jest, że jak coś wszyscy chwalą, to się potem okazuje, że jednak aż tak bardzo nie było, co chwalić. A serial chętnie obejrzę, a co:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ! Chyba muszę unikać książek, które mają wysokie opinie ;)

      Usuń
  5. Przypuszczam, że i ja po przeczytaniu miałbym podobne odczucie, czyli bez szału... ale nie przekonam się póki nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja miałam zupełnie na odwrót. Początek był koszmarem - nudne i głupie opisy wcale, a wcale nieprzybliżające świata przedstawionego. Na koniec przynajmniej akcja przyśpieszyła. Może film będzie lepszy? Kto wie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A podobała Ci się 2 część? To dopiero była porażka ...

      Usuń
  7. Polubiłam tę serię, ale podobnie jak u ciebie, nie zachwyciła mnie ona.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam wiele pochlebnych recenzji na temat tej książki, dlatego jestem nieco zaskoczona inną, bardziej chłodną opinią. Niemniej jednak cenię sobie szczerość, dlatego cieszę się, że dzięki tobie wiem, czego mogę się spodziewać po Delirium. Zamierzam go nadal przeczytać, choć moje oczekiwania będą zapewne nieco mniej wygórowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też słyszałam same ochy i achy, a mi się wcale tak nie podobała.

      Usuń
  9. Książka leży u mnie na półce i czeka na przeczytanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejna twoja negatywna recenzja książki, która zbiera same dobre recenzje. Może sięgasz nie po ten gatunek co trzeba? :D Ja tę serię miałam przeczytać, ale jakoś brakowało dobrej okazji. Kupować nie chcę, a w bibliotece nie ma. Cóż robić? Najlepiej sobie odpuścić;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem jestem bardzo kontrowersyjna ! xd ale jak przeczytasz moją opinię o "Pandemonium" to dopiero się zdziwisz ;d

      Usuń
    2. Oooo Jestem bardzo ciekawa:D
      Zastanawiam się tylko po co sięgałaś po drugą część skoro pierwsza ci się nie spodobała? ;D

      Usuń
    3. Też nie wiem xd ale opłacało mi sie kupić 3 część bo "przez burze ognia" bylo w gratisie ^^ a tak naprawdę to chyba spodziewałam się jakieś rewelacji ;)

      Usuń
  11. To chyba pierwsze bardziej negatywne, niż pozytywne spojrzenie na tę książkę, jakie widzę:) Cóż, muszę się sama przekonać. Kiedyś:) Trzecia okładka świetna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero będzie negatywnie jutro przy Pandemonium, a książki bo okładce się nie wybiera to przysłowie się sprawdza tutaj ;)

      Usuń
  12. Mnie również nie zachwyciła, nie dotrwałam nawet do końca.

    OdpowiedzUsuń
  13. mam całą trylogię:) i czeka na swoją kolej:)

    OdpowiedzUsuń