2. Rebeliant Marie Lu

Tytuł: Rebeliant
Autor: Marie Lu
Liczba stron: 298
Narracja: pierwszoosobowa podzielona na dwóch bohaterów
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Ocena: 7/7


 Macie dość wrażliwych i delikatnych bohaterek ? Chcielibyście poznać dziewczynę o ostrym charakterze?
A może macie ochotę poczytać o najniebezpieczniejszym przestępcy w kraju ? 
Hej, a może coś o miłości kryminalisty i detektywa, coś jak "Nędznicy" ? 
Tak ? No to znaleźliście coś idealnego !


Day to najbardziej poszukiwany przestępca w kraju. Rząd nie wie jak wygląda, ale doskonale wie jakie szkody wyrządził. Day pochodzi z biedoty, ze slumsów atakowanych co róż nowymi wirusami.
June pochodzi z bogatej rodziny, jako jedyna osoba w całej historii Prób zdobyła najwyższy wynik 1500 punktów.

June często pakuje się w kłopoty, za cel postawiła sobie bycie kimś tak szybkim i nieuchwytnym jak Day, tyle że ona chce żeby jej umiejętności wykorzystała Republika, nie chce jej szkodzić. Chce się przyczynić do wygrania wojny z Koloniami. June ma 15 lat i dzięki swojemu geniuszowi o kilka lat wcześniej skończyła
uniwersytet. Opiekuje się nią jej starszy brat, ponieważ ich rodzice zginęli w wypadku, kiedy dziewczyna była jeszcze mała. Metias brat dziewczyny jest wysokiej rangi żołnierzem, pracuje dla Republiki. Pewnej nocy zostaje zamordowany. June jest przekonana, że za to straszną zbrodnią stoi Day, od tej pory za cel obrała sobie złapanie go i zlikwidowanie.

Day w wieku 10 lat oblewa próbę. Ludzie z Republiki myśleli, że nie żyje on jednak uciekł. Od tamtego dnia jego celem jest uprzykrzanie życia władzy. Raz drzwi jego rodziny zostają oznaczone czerwonym
przekreślonym X. Okazuje się, że młodszy brat Day'a zachorował na dziwną chorobę. Bohater próbuje zdobyć dla niego antidotum. W czasie akcji rani w ramię brata June.

June jest przekonana, że Day zabił jej brata odnajduje go i wydaje w ręce Republiki ! W czasie akcji okazuje się, że Republika nie jest taka idealna jak się maluje, ma straszne tajemnice, które June odkrywa.


Podobało mi się, że opowieści June były pisane inną czcionką, a Day'a inną. Kiedy zaczęłam czytać książkę, skojarzyła mi się ona  z "Innym światem". Tak chodzi o powieść Grudzińskiego. Marie Lu pokazała tortury i doświadczenia kojarzące mi się z tymi, które przeprowadzali Niemcy w czasie II wojny światowej. Świat tu ukazany jest okrutny i nieprzewidywalny.

Bardzo podobało mi się, że w końcu jest to coś innego. Zawsze chciałam przeczytać tego typu książkę. tajna agentka i kryminalistka. Zakończenie nawet mnie zaskoczyło. Jestem bardzo ciekawa kontynuacji.

SERDECZNIE POLECAM!

17 komentarze

  1. Książkę miło wspominam, ale nie na tyle żeby sięgnąć po drugi tom trylogii :)
    PS. Usuń weryfikację obrazkową, jeśli możesz - to przysparza nieco problemów komentującym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie chętnie przeczytam kolejną ;)
      O nawet nie wiedziałam, że to mam jeśli mi się uda to zlikwiduję :)

      Usuń
  2. Na swojej półce mam wersję angielską "Rebelianta" (tę z drugiego zdjęcia) i zaraz po maturze biorę się za lekturę tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wersja anielska ma niesamowitą okładkę, szkoda, że polska jak zwykle uboższa ;/

      Usuń
    2. Polskie okładki wcale nie są zawsze gorsze! Mnie np. bardziej podobała się polska wersja okładki PLL, a takich przykładów byłoby pewnie więcej tylko teraz nic mi nie przychodzi do głowy:) Nie jesteśmy we wszystkim najgorsi:)

      Usuń
    3. Oczywiście ze nie ;) zgodzę się z Toba co do Pll ale zazwyczaj nasze okładki są gorsze jak np w przypadku rebelianta, dotyku Julii, requiem czy wielu innych niestety ;/

      Usuń
  3. Z wielką chęcią po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachęciłaś mnie "Nędznikami". Uwielbiam tę historię (zwłaszcza po obejrzeniu jej w wersji musical w ROMIE) i postać Day'a wydaje się być interesująca. Myślę, że przeczytam :)
    PS. Wciąż za dużo opisu ;) Fabułę generalnie się ukrywa, a najlepiej, jak piszesz opis, kierować się tym umieszczonym na okładce. Sama swego czasu po prostu go przepisywałam.
    PS2. Dziękuję za dodanie do linków. Ja na blogu ich nie umieszczam, ale, jak już pewnie zauważyłaś, dodałam do obserwowanych i będę śledzić na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Nędzników" sama bym chętnie obejrzała ;)
      Och no jakoś nie potrafię się ograniczyć xd
      Tak, tak widziałam :)

      Usuń
  5. Książka mnie interesuje i mam zamiar ją przeczytać, mam tylko nadzieję, że nie będzie za dużo tego romansu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to mi się podobało, że romansu dużo nie było ! :D

      Usuń
  6. Książka mi się podobała, ale nie była według mnie wielkim arcydziełem, o czym można przeczytać u mnie :D
    Mam wrażenie, że druga część będzie lepsza, jest dłuższa, napisana mniejszą czcionką, więc będzie się dużo działo - jak wnioskuje :3 Na razie "Wybraniec" czeka na półce, bo przed sobą ma sporo kolejkę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo u mnie właśnie dzisiaj kupiłam "Wybrańca" ;)

      Usuń
  7. Nie czytałam tej książki, ale ostatnio zainteresował mnie jej opis. Po Twojej recenzji nabrałam ochoty na tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie kontynuacja Cie zachwyci :) Jest o wiele lepsza i bardziej dopracowana niż Rebeliant. Ale widziałam ją u Ciebie w stosiku, więc pewnie niebawem przekonasz się na własnej skórze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jestem w trakcie ;)
      znaczy dopiero na początku ale już mi się podoba ^^

      Usuń