11. Trzy metry nad niebem Frederico Moccia

Tytuł: Trzy metry nad niebem
Autor: Federico Moccia
Liczba stron: 335
Narracja: trzecioosobowa
Wydawnictwo: MUZA
Ocena: 6/7

Babi to dziewczyna z dobrego domu, która jest świetną uczennicą i posłuszną córką. Jej życie diametralnie się zmienia kiedy poznaje Stepa, agresywnego chuligana, którego życie składa się z ćwiczeń na siłowi, wyścigów motocyklowych i  rozbojów z kumplami. Pewnego dnia Step wchodzi na prywatną imprezę jednej z koleżanek Babi, tak też się poznają. Na początku dziewczyna nienawidzi chłopaka uważa jest potworem i zachowuje się jak zwierzę. Babi jednak zostaje porzucona na środku drogi przez chłopaka, który miał ją zawieźć do domu, z braku laku dziewczyna postanawia zabrać się ze Stepem jego motocyklem. Nie zmienia to jednak uczuć dziewczyny, a nawet bardziej zaczyna go nie lubić. Jednak los chciał, że najlepsza przyjaciółki Babi zaczęła umawiać się z najlepszym przyjacielem Stepa. Chcąc nie chcąc zaczynają widywać się częściej. Babi lepiej poznaje Stepa, sama nie wie jak to się dzieję ale zakochuje się w nim bez pamięci. Dziewczyna zmienia się, nie jest już posłuszna wobec apodyktycznej matki i co raz częściej ucieka w nocy z
domu aby iść na imprezę. Mimo wielkiej miłości do Stepa dziewczyna nie mogła zaakceptować jego agresji. Poznaje jednak jego tajemnicę dlaczego się tak zachowuje ...

Najpierw obejrzałam film produkcji włoskiej potem hiszpańskiej. Hiszpańska jest o wiele lepsza ;) Na początku nie wiedziałam, że film jest na podstawie książki ale w końcu udało mi się ją kupić. Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Bohaterowie nie są irytujący, są to raczej ludzie z charakterem. Zarówno film jak i książka bardzo mi się podobały. Muszę też dodać, że autor stworzył ciekawy klimat i kiedy czytałam książkę czułam się tak jakbym uczestniczyła razem z bohaterami w ich życiu. Książka co prawda kończy się tragicznie, ale jest kolejna część, która napełnia nadzieją. Bardzo polecam wam tą historię ;)

20 komentarze

  1. Nie wiedziałam,że powstał film na podstawie tej książki. Muszę się za nim koniecznie rozejrzeć, bo mam ochotę na coś lekkiego :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są 4 filmy ;) Dwa produkcji włoskie dwa produkcji hiszpańskiej oczywiście ekranizacja dwóch części :)

      Usuń
  2. Oooooo coś dla mnie :) najpierw przeczytam papierową wersję, a później sięgnę po film :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam książkę i bardzo mi się podobała. Szkoda, że tak się skończyła :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi było szkoda, ale kolejna część pokazuje, że może dobrze się stało dla tej dwójki ;)

      Usuń
  4. Słyszałam o książce, ale jakoś nie miałam okazji sięgnąć, może poszukam w bibliotece :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam już o tej powieści, jednak jeszcze jej nie czytałam...może niesłusznie;) Chyba w końcu ją wypożyczę;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro polecasz :) Już same okładki są bardzo zachęcające.
    kolodynska.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzy metry nad niebem to moim zdaniem jedna z najlepszych książek dla młodzieży :)
    Polecam Ci również inne książki tego autora, np. Wybacz, ale będę ci mówiła skarbie.
    A i bym zapomniała! Jeszcze Tylko Cibie chcę, to jest kontynuacja Trzech metrów nad niebem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak miałam "wybacz ale..." jedna z najgorszych książek jakie miałam okazję w życiu przeczytać.
      A "Tylko ciebie chcę" oczywiście wiem, że jest mam ją zresztą na swoje półce :)

      Usuń
  8. Fabuła może wydawać się oklepana, ale dzięki wyrazistym bohaterom i braku popularnych ostatnio 'naciągnięć pod nastoletnią publiczność' książka zdecydowanie należy do tych lepszych c:
    Nie oglądałam żadnej ekranizacji, ale po twoim wpisie może obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Ekranizacje tych książek są niesamowite ! Z nowszej wersji sama znam niektóre teksty na pamięć ;D

      Usuń
  9. Zaciekawiłaś mnie :) Lubię od czasu do czasu sięgać po książki dla młodzieży.

    P.S. Mówimy/piszemy tĘ historiĘ. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Film jest super! oglądałam go z kuzynkami kiedy byłyśmy obrażone na cały męski świat:) książki nie czytałam i szczerzę mówiąc długo żyłam w nieświadomości, że ona w ogóle istnieje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełnie tak jak ja ;) Aż tu nagle patrzę jest książka prawie oszalałam bo koniecznie chciałam ją przeczytać ale nie była dostępna w Empiku. Czekałam chyba rok za nim na nią trafiłam ale opłacało się czekać :)

      Usuń
  11. Też wolę wersję hiszpańską;) Książkę czytałam, przyznaję, że momentami mnie irytowała, ale miło ją wspominam;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki nie czytałam, ale film bardzo mi się podobał. Może niedługo przeczytam ;)
    Świetny blog, dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam film, a książkę w jak najbliższym czasie przeczytam...
    Zapraszam do mnie:
    http://recenzje-ksiazek-patricia.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. ja najpierw czytałam książkę i po obejrzeniu filmu czułam pewien niedosyt, jak zawsze pewne (dość istotne dla mnie) fakty zostały pominięte, co mojemu chłopakowi, który tylko oglądał ze mną film utrudniało zrozumienie niektórych rzeczy i musiałam Mu tłumaczyć to i owo. Ale ogolnie obie produkcje bardzo przyjemne ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. przrczytałam książkę oraz obejrzałam film wersję hiszpanńską:)

    OdpowiedzUsuń