Zakochać się - Cecelia Ahern


Tytuł: Zakochać się
Autorka: Cecelia Ahern
Narracja: pierwszoosobowa
Liczba stron: 414
Wydawnictwo: Akurat
Recenzja przedpremierowa
Premiera książki: 2 lipca

Christine Rose kocha poradniki, ma ich setki. Na każdą okazję. Między innymi ma takie tytuły: "Jak cieszyć się życiem na 30 prostych sposobów", "Jak odzyskać apetyt kęs po kęsie" i tym podobne. Pewnej zimnej nocy powstrzymuje Simona przed popełnieniem samobójstwa, niestety nie do końca jej się to udaje. Jakiś czas później niemożliwe staje się możliwe i Christine powstrzymuje przed samobójstwem kolejnego mężczyznę. Jest to Adam Basil. Trzydziestoczterolatek, chciał skoczyć z mostu i zakończyć swoje życie, ale główna bohaterka odwodzi go od tego pomysłu. Zawierają dziwną umowę. Mianowicie, jeśli Christine uda się pokazać Adamowi jakie wspaniałe jest życie ten już nigdy nie będzie próbował się zabić, jeśli jednak się jej nie uda, mężczyzna skończy ze sobą za dwa tygodnie, w dzień swoich kolejnych urodzin. 

Najnowsza powieść Ceceli Ahren kompletnie mnie oczarowała. Książkę przeczytałam ekspresowo bo nie mogłam się oderwać. Autorka tak wykreowała świat i bohaterów, że spojrzenie chociaż przez okno uznawałam za stratę czasu. Książka nie jest długa, ale i tak autorce udało się w niej zmieścić wielu różnych bohaterów. Oczywiście najważniejsi są Christine i Adam, ale mamy też byłego męża Christine, który bardzo się jej uprzykrza, szaloną rodzinkę głównej bohaterki, oraz rodzinę Adama. Szalony układ jaki Rose zawarła z Basilem, zbliża ich do siebie. Początkowo kobieta ma oddać niedoszłemu samobójcy radość życia, potem pomóc odzyskać narzeczoną, ale czy w trakcie całego tego procesu nie zakochała się w nim ?

Książka ma wiele wątków, ale wszystkie idealnie się dopełniają. Ironiczny humor Adama niejednokrotnie wywoływał na mojej twarzy uśmiech, ale też emocje, które przekazywali mi bohaterowie, udzielały mi się do tego stopnia że kilka łez spłynęło mi po policzku. Dwa szalone tygodnie, i równie szalony pomysł bohaterów nie pozwolił mi przerwać lektury. Spędziłam z nimi cudowną niedzielę. Jak dla mnie ta książka to mistrzostwo świata, pełna miłości, lęku ale i samotności, oraz pełna wspaniałych wyznań.

Ocena
10/10

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu:

19 komentarze

  1. Po takiej ocenie koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, ale narobiłaś mi apetytu na tę książkę. W takim razie muszę koniecznie ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Ahern ostatnio rządzi na rynku książkowym:) i łezki były?Ojej:D No to musi coś w tej powieści być!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam tylko "Pamiętnik z przyszłości", a coraz więcej książek pani Ahern zdobywa pozytywne opinie. Może przeczytam coś jeszcze tej autorki, skoro jest coraz bardziej wychwalana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aha!
    Zgadzam się z Tobą w 100%!
    F e n om e n a l n a - własnie kończę lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie czekam na tę książkę. Zapowiada się niezwykle ciekawa lektura.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainteresował mnie ten wątek niedoszłego samobójstwa. Fabuła brzmi naprawdę ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Będę musiała się skusić na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chciałabym zapoznać się z twórczością tej autorki, a szczególnie o niej głośno ostatnio:)

    OdpowiedzUsuń
  10. wiedziałam, że ta książka zdobędzie maksimum punktów, z Ahern nie da się inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiecie co najbardziej mnie boli? Tak dużo książek, tak mało czasu... :/
    Przeczytam. No po prostu muszę przeczytać :D
    zapraszam do mnie: http://wyznania-czytelniczki.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jej, kiedy ja nadrobię wszystkie te zaległości z niepoznaniami dotąd pisarzami. Twórczość tej autorki mam w planach, odkąd usłyszałam o jej powieści "Sto imion".

    OdpowiedzUsuń
  13. Po takiej ocenie szkoda by było nie sięgnąć po rzeczona książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zakochać się zbiera duuuużo pozytywnych opinii, więc sama chcę dać szansę tej powieści, mimo że Sto imion mnie nie zachwyciło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Sto imion" oceniłam jeszcze niżej niż Ty, więc ta na pewno Ci spodoba ;)

      Usuń
  15. Pokochałam tą autorkę za "ps kocham cię" i moje uwielbienie do niej chyba się pogłębi po tej książce! :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Postaram sie ja niedługo znaleźć i przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń