17. Morderstwo w Orient Expressie - Agata Christie

Tytuł: Morderstwo w Orient Expressie
Autorka: Agatha Christie
Liczba stron: 264
Narracja: trzecioosobowa
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Ocena:6/7

Do przeczytania tej książki zachęciła mnie recenzja przeczytana u Patrycji, wysoka nota na Lubimy Czytać oraz ciekawie zapowiadająca się fabuła. Także od razu skierowałam swoje kroki do biblioteki i ku mojej radości książkę odnalazłam na półce. Jest to moje drugie spotkanie z Agatą i dużo bardziej udane. Pierwszą książkę tej autorki jaką przeczytałam była "Trzecia lokatorka", książka owszem ciekawa ale nie aż tak frapująca jak ta tutaj. Przed chwilą zakończyłam jej lekturę i śpieszę z recenzją.

Herkules Poirot wraca z Azji do Europy. Pociąg, którym podróżuje grzęźnie w zaspach śniegu. W nocy oczywiście w tajemniczych i niewyjaśnionych okolicznościach ginie jeden z bohaterów niejaki pan Ratchett,
który wcześniej prosił detektywa o ochronę. Herkules niezwykle uradowany możliwością śledztwa zabiera się do pracy. Fakty wskazują, że morderca jest w pociągu. Każdy zatem jest podejrzany.

Książka jest podzielona na trzy części. W pierwszej dowiadujemy się o morderstwie, po lekturze drugiej jesteśmy zaznajomieni z zeznaniami pasażerów, a w trzeciej Poirot zaczyna snuć wyjaśnienia sytuacji. W historii jest wielu bohaterów, każdy czymś się charakteryzuje i nie można go zapomnieć. Przy czytaniu trochę się naśmiałam. Styl autorki jest niesamowity, dzięki czemu książkę czyta się szybko. Bardzo podobało mi się w niej to, że wszyscy byli dla wszystkich niesamowicie uprzejmi i elokwentni co dzisiaj spotyka się rzadko. Każdy jest podejrzany o zamordowanie Ratchetta, który był powiązany z porwaniem dziecka państwa Armstrongów bogatej rodziny z Nowego Jorku. Na jaw wychodzą mroczne tajemnice. Poirot odkształca wydarzenia, które wydarzyły się w noc morderstwa i spokojnie rozmyśla nad rozwiązaniem sprawy. Muszę przyznać, że sama zaczęłam podejrzewać każdego a zakończenie przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Było to miłe spotkanie z klasyką kryminału (rewelacyjnego kryminału), które polecam każdemu bo książka jest naprawdę warta uwagi. Może sami pokusicie się o rozwiązanie zagadki ? Muszę dodać, że "Morderstwo w Orient Expressie" to prawdziwy hit, ponieważ na podstawie książki powstał film pełnometrażowy, odcinek serialu "Poirot" a nawet gra także zabierajcie się za czytanie ! :)

16 komentarze

  1. No tej autorki, w koncu musze jakams ksiazke przeczytac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nic nie czytałaś powinnaś jak najszybciej nadrobić zaległości :D

      Usuń
  2. Cieszę się, że Cię zachęciłam do przeczytania, widzę, że nie tylko mnie książka urzekła :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :D jestem zachwycona i cieszę się, że trafiłam na Twoją recenzję :)

      Usuń
  3. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od pewnego czasu obiecuję sobie, że sięgnę po tę autorkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale miałam wyczucie - akurat dziś wypożyczyłam tę książkę z biblioteki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ! :D mam nadzieję, że Ci przypadnie do gustu ! ^^

      Usuń
  6. Nie przepadam za Agatą Christi, mimo że kryminały lubię. Jakoś nie podchodzi mi jej styl i sposób prowadzenia śledztwa. Może jeszcze kiedyś spróbuję przebrnąć przez, którąś z jej książek.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lekturę tej książki mam już za sobą i faktycznie całkiem niezła...w każdym bądź razie zapoczątkowała moją znajomość z Christi:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna pisarka, genialna książka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Agatha Christie to jedna z moich ulubionych autorek z gatunku kryminalnych:)Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że wiele mnie ominęło, bo dotychczas nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po książki tej autorki :) Czas nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak, tu Christie króluje jako królowa kryminału. Muszę kiedyś koniecznie obejrzeć film.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeden z moich ulubionych kryminałów Christie.

    OdpowiedzUsuń