16. Cykl Dary Anioła - PART I


Tytuł: Miasto Kości
Autor: Cassandre Clare
Liczba stron: 509
Narracja: trzecioosobowa
Seria: Tom I
Wydawnictwo: MAG
Ocena: 8/7




Moja ocena to oczywiście 8 na 7. Cykl jest przecudowny, przewspaniały i zachwycający. Książki czytałam 4 razy. Kłaniam się nisko Pani Cassandrze za stworzenie tak wspaniałej historii. Tym, którzy nigdy o książce nie słyszeli muszę wręcz czuję się zobowiązana ich zachęcić moją jak najbardziej subiektywną opinią.


Przybliżając początek: Anioł Razajel zmieszał swoją krew z krwią śmiertelnika tworząc tym samym rasę Nephilim, pół ludzi, pół aniołów. Są oni do dziś obecni wśród nas, niewidzialni chroniąc nas przed niebezpieczeństwem. Nazywają się Nocnymi Łowcami. 
Główna bohaterka to nastoletnia Clary, która pewnego dnia wraz ze swoim przyjacielem udałam się do klubu "Pandemonium". Tam jako jedyna widzi młodego przystojnego blondyna, który próbuje wbić sztylet w innego młodego chłopaka. Okazuje się, że jest on Nocnym Łowcom i właśnie próbował zabić demona. Clary jest zbulwersowana i nie wierzy w opowieści Jace'a potomka Anioła. Ucieka do domu, okazuje się jednak, że jej matka została porwana i że ona też była Nocną Łowczynią, przez całe życie oszukując Clary chroniąc ją przed brutalnym światem. Dziewczyna powoli zaczyna odkrywać tajemnice swojego życia, życia swojej matki, ojca i nowych znajomych. Jej najlepszy przyjaciel Simon, który ze światem Nocnych Łowców nic wspólnego nie miał również został do niego wciągnięty, no cóż w bardzo brutalny sposób. 

Jace jest pyskatym chłopakiem. To osoba, która doskonale zdaje sobie sprawę se swojego świetnego wyglądu i często to wykorzystuje. Jest sarkastyczny ale i też bardzo uczuciowy. Clary doskonale do niego pasuje potrafi utemperować chłopaka i zamknąć mu usta. Kontakty Jace'a z innym światem doprowadzały mnie do takiego śmiechu, iż moja mama dziwiła się co się ze mną dzieję. Także nie czytajcie tej książki w autobusie ani żadnym innym publicznym miejscu żeby nie wybuchnąć gromkim śmiechem! Tajemnice, które wypłynęły na światło dzienne wstrząsnęły mną tak bardzo, że żyłam długo w wielkim niedowierzaniu. Kartki aż płonęły mi pod palcami bo musiałam dowiedzieć się co będzie dalej.  Książka porusza tematy wilkołaków, wampirów ale w zupełnie inny sposób niż jest to powszechnie znane. Wielu męskich bohaterów wydało mi się bardzo seksownymi (tak właśnie tak!) i uwielbiam ich!

Moi ulubieni bohaterowie to:
Jace
Valentine <--- uwielbiam go!!
Luke
Magnus Bane
Raphael 
Clary 
Isabelle

Książkę doceniłam za lekki styl autorki, który powodował, że chciałam więcej i więcej i więcej. Kolejny duży plus to to, że w powieści jest mnóstwo czarnych charakterów w męskim wydaniu, a to lubię najbardziej.

*EKRANIZACJA
Film wchodzi do polskich kin 23 sierpnia 2013 roku, także już niedługo. Bardzo zawiodłam się obsadzeniem roli Clary, Jace i Isabelle. Jako Clary widziałam Emmę Roberts, a jako Jace'a Alexa Pettyfer'a. Podoba mi się za to bardzo postać Valentine i Magnusa ! ^^
Obejrzycie zwiastun ! kilk


17 komentarze

  1. Uwielbiam pierwszą część (na razie tylko jedną przeczytałam), drugą mam już wypożyczoną z biblioteki i czaka aż się za nią zabiorę. :)
    Niecierpliwie czekam na ekranizację chociaż tak jak ty nie jestem do końca zadowolona z obsady.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to nie zwlekaj zabieraj się za nią jak najszybciej ! :D

      Usuń
  2. Mam w planach tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham <3 czekam niecierpliwie na ostatni tom!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ogromną ochotę na całą serię, dlatego też wciąż rozglądam się za pierwszym tomem. (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest (lub była) w empiku w necie

      Usuń
  5. Czytałam pierwsze trzy tomy, które bardzo i to bardzo mi się podobały i wciągnęły na kilka przyjemnych godzin. Podobnie jak ty, serdecznie polecam tę serię:)
    Jace'a uwielbiam <3
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam naszą rozmowę na ten temat ! :D
      Ja sobie obiecałam, że przeczytam też 4 i 5 tom :d

      Usuń
    2. Jak można by było o niej zapomnieć :D

      Usuń
    3. Haha no właśnie :D

      Usuń
  6. Czytałam cztery części i naprawdę mi się podobały :))
    Pozdrawiam :) +obserwuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest piąta, szósta będzie w 2014 lub pod koniec 2013!

      Usuń
  7. Nie cierpię tego cyklu, uważam że jest ogromnie infantylny :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam 4 części zabieram się za piątą. Dla fanów Cassandry Clare polecam "Mechaniczny Anioł" i "Mechaniczny Książe"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym nie polecała, "Mechaniczny ..." jest dużo gorszy od "Miasta kości"

      Usuń
  9. Czekam aż ta książka trafi w moje ręce. Już prawie zasiadłam do oglądania filmu, ale jestem wytrwała :)

    OdpowiedzUsuń