13. Najbardziej pożądane książki przez Clary







Hej, hej kochani ! Tak długo czekałam na tę chwilę, kiedy w końcu skończy się tę bieg o przyszłość. Bardzo Was przepraszam, że tak długo mnie nie było. Już się tłumaczę ;) Właśnie jestem przy końcu matur (z czego ogromnie się cieszę). Sądziłam, że będę się strasznie stresować, jednak stresu nie miałam wcale. Najbardziej bałam się matematyki (ale tylko jakiś tydzień przed maturą), nie ma się czym chwalić dwóch próbnych nie zdałam bo miałam 14% (z polskiego 90% humaniści łączmy się ! :D). Matematyki nie rozumiałam już od przedszkola, jednak postanowiłam zabrać się za siebie i uczyć się jej no i ZDAŁAM ! Będę miała coś koło 56% więc moim zdaniem (nieskromnie ;d) jest to niesamowity progres z 14 ! Poza tym pisałam jeszcze polski podstawowy i rozszerzony (wybrałam temat o "Przedwiośniu", a na rozszerzeniu o "Bibliotece i jej użytkownikach"), angielski na podstawach, oraz WOS na rozszerzeniu i w piątek jeszcze historię na podstawach. Praktycznie została mi tylko ustna matura z polskiego i angielskiego. Mam nadzieję, że dobrze mi pójdzie :) Mam też nadzieję, że wybaczycie mi tą nieobecność, i że odpowiednio się usprawiedliwiłam ;). Marzyłam o tej chwili już od dawna kiedy w końcu będę mogła siedzieć i czytać, czytać, czytać i recenzować, recenzować i recenzować ;). Teraz zostało mi tylko wybranie kierunków studiów. Zawsze chciałam iść na psychologię, ale wątpię żebym się dostała. Najbardziej chciałabym studiować we Wrocławiu, byłam tam na wakacjach i zakochałam się w tym mieście ! Rozważam jeszcze Poznań. Zobaczymy jak to będzie. Chociaż na razie nie wyobrażam sobie, żebym mogła zostawić wszystko i wyjechać ;) Mam nadzieję, że znajdzie się wśród was chociaż jedna osoba, z którą będę mogła o tym porozmawiać. Wybór studiów to naprawdę ciężka decyzja ! 
Ale już przechodzę do książek :D

Oto lista tych ,o których marzę (numeracja przypadkowa):

1. Pieczęć Ognia - Gesa Schwartz
OPIS:
Paryż, czasy współczesne. Grim jest gargulcem, jednym ze strażników, których zadaniem jest ukrywanie przed ludźmi istnienia istot z innego świata. Z całą mocą nie znosi swojego nowego (dwieście lat to niezbyt wiele dla kamiennej rzeźby) miejsca pracy - zalewanej deszczem fasady budynku. Ale robota jest robotą i Grim, choć najchętniej zostawiłby Francję daleko za sobą, twardo stoi na straży Kodeksu, pilnując, by drobne utarczki demonów i wampirów nie wywlekły na światło dzienne tajemnic ich egzystencji. Pewnego dnia Grim spotyka jednak Mię, córkę nielekko psychicznego malarza-samobójcy. Mia obdarzona jest pewnym szczególnym darem - widzi to, czego nie widzą inni. Gdy w ręce tych dwojga wpada dziwny, pokryty tajemniczym pismem pergamin, staje się jasne, że czasy pokoju między mieszkańcami tego i innego świata właśnie dobiegły końca..
  
2. Czara wyroczni - Judith Merkle Riley  
OPIS:
Akcja powieści rozgrywa się w siedemnastowiecznym Paryżu, a jej fabuła oparta jest na dokumentach sądowych ze śledztwa, które prowadzono po aresztowaniu zawodowej wiedźmy i trucicielki, Marie Bosse. Dochodzenie ujawniło istnienie potężnej tajnej organizacji płatnych morderczyń, na której czele stała Katarzyna Montvoisin, wróżka wyższych sfer. Kiedy Ludwik XIV dowiedział się, iż jego kochanka, markiza de Montespan, kupowała od paryskich wiedźm zaklęcia, afrodyzjaki i trucizny, zatuszował sprawę i śledztwo przerwano. Powieść rozpoczyna się w okresie, gdy ta niezwykła kobieca mafia znajduje się u szczytu władzy. Zawiązany zostaje wówczas spisek, w którym idzie o życie króla.


3. Dom w Riverton - Kate Morton
OPIS:
Lato 1924. W wieczór hucznego przyjęcia z udziałem brytyjskiej śmietanki towarzyskiej, nad brzegiem jeziora sąsiadującego z ogromną wiejską rezydencją, pewien młody poeta odbiera sobie życie. Siostry Hannah i Emmeline Hartford, które jako jedyne są świadkami tego wydarzenia, nigdy więcej się nie zobaczą. Zima 1999. Dziewięćdziesięcioośmioletnią Grace Bradley, która w młodości pracowała jako służąca w rezydencji Riverton, odwiedza młoda reżyserka filmu o samobójstwie poety. Obudzone duchy przeszłości i wspomnienia zepchnięte w najdalsze zakamarki umysłu Grace ponownie wypływają na powierzchnię. Istnieje niebezpieczeństwo, że wyjdzie na jaw wstrząsająca tajemnica: wydarzenia zapomniane przez historię, których Grace nigdy nie zdołała wymazać z pamięci.

4.Biała jak mleko, czerwona jak krew

Leo jest młody, odważny, trochę bezczelny. I co ważne: świeżo zakochany, tą pierwszą, romantyczną, czerwoną jak krew miłością. Czerwień to zresztą jego ulubiony kolor, w przeciwieństwie do bieli, która kojarzy mu się ze smutkiem, pustką, samotnością. Leo postrzega świat poprzez kolory, także emocje i ludzi utożsamia z konkretnymi barwami.Czerwień to huragan, marzenia, pasja i... Beatrice - śliczna, ognistoruda dziewczyna, w której Leo potajemnie się kocha. Przyjaźń natomiast jest błękitna. Jak niebo, jak woda i ... jak Sylwia, najbliższa, najlepiej znana, rozumiejąca wszystko bez słów. Barwy się przenikają, łączą, powodują lekki zawrót głowy... A Leo zrobi wszystko, żeby zrozumieć, czym jest prawdziwa miłość.

5. Gwiazd naszych wina - John Green
OPIS: 
Szesnastoletnia Hazel choruje na raka i tylko dzięki cudownej terapii jej życie zostało przedłużone o kilka lat.
Jednak nie chodzi do szkoły, nie ma przyjaciół, nie funkcjonuje jak inne dziewczyny w jej wieku, zmuszona do taszczenia ze sobą butli z tlenem i poddawania się ciężkim kuracjom. Nagły zwrot w jej życiu następuje, gdy na spotkaniu grupy wsparcia dla chorej młodzieży poznaje niezwykłego chłopaka. Augustus jest nie tylko wspaniały, ale również, co zaskakuje Hazel, bardzo nią zainteresowany. Tak zaczyna się dla niej podróż, nieoczekiwana i wytęskniona zarazem, w poszukiwaniu odpowiedzi na najważniejsze pytania: czym są choroba i zdrowie, co znaczy życie i śmierć, jaki ślad człowiek może po sobie zostawić na świecie.


6. Idealnie dobrani
OPIS:
Czy istnieją idealne pary? Czy w nowoczesnym świecie singli i wolnych związków można znaleźć swoją drugą połówkę? Anne jest jak Ania z Zielonego Wzgórza - ma to samo imię, rude włosy oraz talent pisarski. Do szczęścia brakuje jej tylko mężczyzny, dla którego zabawa w związek nie kończy się po kilku spotkaniach. Gdy w jej ręce trafia wizytówka tajemniczej firmy kojarzącej pary, postanawia zaryzykować. Nie spodziewa się jednak, że zamiast na pierwszą randkę zostanie wysłana... prosto przed ołtarz. 


7. Mistyfikacja - Candace Camp 
OPIS:  
Lord Benedict Wincross i panna Camilla Ferrand od chwili poznania serdecznie się nie znoszą. Mimo wzajemnej niechęci, szybko zdają sobie sprawę, że ich przypadkowo zawarta znajomość może być korzystna dla obojga. Camilla potrzebuje mężczyzny, który towarzyszyłby jej podczas pobytu w domu dziadka. Pragnie, by starszy pan uwierzył, że jest zaręczona i nie martwił się dłużej o przyszłość wnuczki. Dla Benedicta to wspaniała okazja, by bez podejrzeń dostać się do rodzinnej posiadłości Camilli. Ma nadzieję wytropić tam niebezpieczny spisek, który stanowi zagrożenie dla kraju.Para zawiera układ. Będą udawać kochających się narzeczonych. Realizując każde swój cel, Benedict i Camilla coraz dalej brną w kłamstwa. Są pewni, że po skończonej maskaradzie już nigdy się nie spotkają. Pochłonięci odgrywaniem swoich ról nie zauważają jednak, jak rodzi się między nimi prawdziwe uczucie…

8. Paryski spadek - Ewa Grocholska 
OPIS:
Przełom lat 70. i 80. Cztery lata po powrocie do Polski z pamiętnych wakacji w mieście marzeń, Agnieszka i Ewa mają szansę powtórzyć swoje przygody. Dziewczęta dowiadują się o niespodziewanym spadku – maleńkiej mansardzie na ostatnim piętrze starej kamienicy, którą zapisał im kloszard zwany Napoleonem. Muszą załatwić masę formalności urzędowych związanych z tym darem. W Polsce nadal trwa komuna, a wyjazd za żelazną kurtynę z ogromną pieczęcią policji francuskiej w paszporcie jest wielce ryzykowny. Mimo to Agnieszka odważnie wyrusza na Zachód, licząc, że i tym razem szczęście jej nie opuści. Ewka od trzech lat przebywa w Stanach, ale zamierza do przyjaciółki dołączyć, by wesprzeć ją w walce z francuską niemocą urzędniczą. Dziewczyny jak zawsze mogą liczyć na niezawodną pomoc ich wypróbowanego na dobre i złe, przyjaciela Mariana, artysty z Montmartre`u. Jednak pozornie prosta do załatwienia sprawa przeradza się w wielką zagadkę, krok po kroku Agnieszka odkrywa całkiem nowe fakty związane z tym tajemniczym spadkiem..

9.Piękna debiutantka - Siri Mitchell 
OPIS:
Rok 1891. Siedemnastoletnia Klara Carter ma wkrótce zadebiutować na salonach Nowego Jorku. Zadanie postawione przed dziewczyną jest jasne - powinna oczarować Franklina De Vriesa na tyle, by się jej oświadczył. Małżeństwo może uratować pozycję rodziny. Klara nie chce ślubu tym bardziej, że do walki o względy młodzieńca staje również bliska przyjaciółka Lizzie. Rodzinna tragedia weryfikuje wszystkie plany...



Czy któraś z tych książek was zainteresowała? Może czytaliście? Coś polecacie, odradzacie ? Lub może znacie coś o podobnej fabule ? 
Ściskam was serdecznie :)
Clary. 

43 komentarze

  1. "Gwiazd naszych wina" i ja pożądam, a "Białą jak mleko, czerwoną jak krew" czytałam - cudowna książka! Polecam! (:

    OdpowiedzUsuń
  2. To gratuluję, że jesteś zadowolona z matur :) A co do studiowania, to wiedziona lokalnym patriotyzmem, powiem, że najlepszy Poznań :) Jeśli chodzi o książki, to czytałam "Mistyfikację" i ta powieść przekonała mnie do romansów historycznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha do Poznania mam bliżej do Wrocławia dużo dalej więc między innymi dlatego właśnie Wrocław bardziej u mnie plusuje ;)
      Na "Mistyfikację" mam taką ochotę, nie wiesz może czy ktoś nie chce się jej pozbyć (wymienić bądź sprzedać)?

      Usuń
    2. Nie orientuję się, ja miałam książkę z biblioteki. Może zajrzyj na podaj.net, albo allegro?

      Usuń
    3. Na allegro już patrzyłam ale o podaj.net nigdy nie słyszałam, sprawdzę dziękuję bardzo :)

      Usuń
  3. Czytałam "Gwiazd naszych wina" i stwierdzam, że jest absolutnie cudowna!! Polecam :) Reszty książek nie czytałam ale może jak je zdobędziesz i przeczytam twoje recenzje to coś mnie zainteresuje :))
    Pozdrawiam!
    CH.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy polecają tą książkę, więc chyba ją kupię ;)
      Mam nadzieję, że Cię zainteresują również inne tytuły :)

      Usuń
  4. "Dom w Riverton" to bardzo fajne czytadło. Warto przeczytać:) Na "gwiazd naszych wina" to i ja mam ochotę, i nawet zamówiłam już tę ksiązkę w bibliotece :)

    Gratuluję ładnych wyników:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż jeszcze do końca nic nie wiadomo jestem tylko pewna matematyki ;)
      Ja czytam tej autorki "Zapomniany ogród" wspaniała książka więc muszę sięgnąć po inne :)

      Usuń
  5. Ja również jestem tegoroczną maturzystką, mnie została jeszcze prezentacja z polskiego i francuski na poziomie rozszerzonym. Trzymam za nas i za nasze egzaminy kciuki:), matematyka to koszmar, ale na szczęście w tym roku CKE zlitowała się nad nami i dała nam całkiem prosty arkusz, wynik będę miała zbliżony do Twojego (tak myślę:)).
    Jeśli chodzi o książki, które opisałaś to najbardziej interesją mnie ,,Gwiazd naszych wina". Bardzo chętnie przeczytałabym tę powieść, fabuła zapowiada się naprawdę interesująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozszerzony francuski ?! Marzę o tym, żeby nauczyć się francuskiego! Masz jakieś rady ?

      Usuń
  6. A ja tam powiem, że dobry Wrocław:) Jaką alternatywę bierzesz też pod uwagę, jeśli chodzi o kierunek studiów?;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No to widzę, że maturę masz już z górki :). Ach, te czasy, kiedy się miało 5 miesięcy na czytanie... Miło pomarzyć! :) Ale powracając do rzeczywistości, to na pewno sobie poradzisz! :) Ja z matematyki pisemnej miałam 48% (chyba :P), niestety pamięć zawodzi. Z podanych przez ciebie tytułów pożądanych, to mam "Gwiazd naszych wina" oraz "Biała jak mleko, czerwona jak krew" i obu jeszcze nie przeczytałam! :P. Haha, bo nie mam czasu :P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na te książki to ja nie mam gotówki a nie czasu ;) a przerwę mam 4 miesiące ;)

      Usuń
  8. Gratulacje i powodzenia! Sama mam maturę za rok i mam ogromnego pietra, a o wybraniu kierunku studiów wolę nawet nie myśleć by się nie załamać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie dobrze ;) idź na coś co Cię interesuje :)

      Usuń
  9. Gratuluję matur;)
    Z twojej listy mam na półce "Gwiazd naszych wina" oraz "Białą jak mleko, czerwoną jak krew". Obydwie czekają na przeczytanie:) Resztę średnio kojarzę, ale mam nadzieję, że uda Ci się je zdobyć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och też bym je chciała mieć na swojej półce !
      A co do matur wyniki będę dopiero 28 czerwca ale dziękuję ;)

      Usuń
  10. Gratuluje matur, ja równie ż zdałam z matmy z czego jestem niezmiernie dumna :D Ja na rozszerzeniu wybrałam temat o Aresie, a biblioteki zostawiłam bo temat mnie przerażał :)
    Z listy : Gwiazd naszych wina <3 !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To high five ! :D
      mnie Ares totalnie przeraził, "Iliada" to nie dla mnie xd. Ja wybrałam temat o bibliotece z miłości do książek ;) mam nadzieję, że dobrze mi poszło :)

      Usuń
  11. Wybrałaś bardzo fajne książki. Ja również chcę przeczytać większość z nich.
    Ja maturę zdaję za rok, ale już teraz martwię się o to co będę zdawać. Nie mam żadnego pomysłu, nie wiem jak to będzie :)
    Masz fajny blog. Na pewno zostanę tu na dłużej.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja nie jestem do końca zadowolona z mojego wyboru, ale może na dobre mi to wyjdzie ? Kto wie ;)
      Bardzo dziękuję :)

      Usuń
  12. Ciekawy wybór książek. Trzymam kciuki, aby udało Ci się je przeczytać:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że mi się uda ! :D

      Usuń
  13. Ech. Ja w tym roku miałam egzaminy gimnazjalne i też jestem nawet zadowolona. Sporo się przygotowałam i choć egzaminy były łatwe to nie uważam tego czasu przygotowań za stracony. Również jestem cienka z matmy i na próbnych wszystkie 3 zadania otwarte zrobiłam źle, a tu wszystkie dobrze! A/B/C/D nie spr, ale jestem dobrej myśli :)
    Jeżeli chodzi o Twoją listę to tak... "Gwiazd naszych wina" oraz "Białą jak mleko, czerwoną jak krew" czytałam i obie fenomenalne. Natomiast, "idealnie dobrani" to lekka, toaletowa lektura. Mi się podobała moja mama określiła ją mianem : 'dla debili' XD
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy właśnie tak mówią o tych książkach, że są fenomenalne więc muszę je koniecznie przeczytać ! :)
      A co do "idealnie dobranych" jest to idealna książka, które lubię czytać, żeby oderwać się od rzeczywistości i problemów ;d

      Usuń
  14. Bardzo ciekawe pozycje sobie upatrzyłaś :0 obyc je wszystkie zdobyła. Obserwuje z mila checia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Mam nadzieję, że mi się uda je wszystkie gdzieś upolować :D

      Usuń
  15. Również chętnie nabyłabym "Gwiazd naszych wina", "Idealnie dobrani" oraz "Biała jak mleko, czerwona jak krew".

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam "Idealnie dobrani"- fenomenalna powieść dla romantycznych dusz. Mam też "Biała jak mleko, czerwona jak krew", ale jeszcze jej nie czytałam.Chce natomiast poznać "Gwiazd naszych wina". Podobno jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam coś o "Mistyfikacji" i miałam zamiar sięgnąć po nią w najbliższej przyszłości. Jeśli recenzja się tutaj pojawi będę bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będę zadowolona jak w końcu książka trafi w moje ręce bo marze o niej ! :D

      Usuń
  18. Pozycja 1,2,4 i 5 bardzą mnie ciekawią, szczególnie Gwiazd naszych wina, mam nadzieję, że szybko uda mi sie przeczytać ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ksiąążki,uwielbiam:) Jestem niepoprawną kolekcjonerką książek... kucharskich:) Założyłam już sobie bana na amazona bo niestety uzależnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak uzależniania sama mam mnóstwo książek kucharskich ;)

      Usuń
  20. Miałam podobny problem z matmą, ale wzięłam korki i byłam zadowolona z wyniku. Zaznaczam, że maturkę pisałam kilka lat temu. Co do książek to jak znajdę trochę więcej czasu, to muszę zaopatrzyć się w popularne już "Gwiazd naszych wina".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również wzięłam dodatkowe lekcje, ale głównie sama zrobiłam bardzo dużo ;)

      Usuń
  21. Również bardzo chcę przeczytać "Gwiazd naszych wina"!:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Gwiazd naszych wina koniecznie muszę przeczytać. Co do Czary wyroczni- męczyłam się czytając tę książkę, ale może tobie bardziej się spodoba.
    Gratuluję, że matury poszły ci dobrze. Mnie to czeka za rok i kompletnie nie wiem jak to będzie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń