Droga do domu - Gabriela Gargaś


Tytuł: Droga do domu
Autorka: Gabriela Gargaś
Liczba stron: 422
Wydawnictwo: Filia

Jeśli szukacie książki, która pochłonie was bez reszty, nie da o sobie zapomnieć tak długo aż jej nie przeczytacie to TADAM oto ona! Droga do domu książka tak wspaniała, że aż mam ochotę o tym krzyczeć. Gabriela Gargaś jak już kilkakrotnie wspomniałam, moja ulubiona polska pisarka wydała ku mojej uciesze i innych fanów kolejną książkę.

Każdy w życiu chociaż raz miał ochotę uciec. Przeżyć coś niezwykłego, spełnić marzenia. Antonina, Majka, Alicja, Ewa i Matylda biorą sprawy w swoje ręce i jadą w daleki świat. Choć może nie tak daleki bo tylko nad polskie morze, dla nich jest to jednak podróż życia. Każda z tych pięciu bohaterek mieszka w małej miejscowości Rodzinna. Tosia to siedemdziesięcioletnia kobieta, która zajmuje się swoją wnuczką dziś już dwudziestoletnią Majką, której rodzice wyemigrowali za lepszym życiem. Alicja straciła męża i została sama z synkiem Krzysiem. Ewa opuszcza mężczyznę swojego życia bo nie może znieść, że wiecznie nie ma go w domu i Matylda, która ukrywa straszną tajemnicę. Obwinia się o śmierć ukochanej osoby.

To była miłość złożona z codzienności, garści wspomnień, z tysiąca radości, z kilkudziesięciu smuteczków, z niedopowiedzianych zdań, z bliskości, ze zrozumienia i z kompromisów.

Przez splot różnych wydarzeń kobiety kupują starego busa i jadą w świat, głównie po tą by Tosia mogła odwiedzić przyjaciółkę. Dzięki tej podróży każda z nich zrozumie co to jest życie, jak wiele mają i za jak wiele mogą dziękować. Powieść uczy nas, że mimo wielu ogromnych strat i cierpień zawsze przyjdą nowe lepsze dni, wystarczy się na nie tylko otworzyć.

Bohaterki są w różnym wieku. Majka to moja rówieśniczka, ale bardziej utożsamiałam się z tymi starszymi jak Ewka. Gabriela Gargaś zawsze tak czaruje słowami, że trafiają one do głębi serca. Naprawdę. Dużo mądrości, ciepłych słów ale też kopa w przysłowiową dupę, zafundowała mi ta książka.

Ludzie czekający dzielą się na tych, którzy wiedzą. na co czekają i na tych, co czekają, sami nie wiedząc, na co.

Nie mogłam się od niej oderwać. Musiałam wiedzieć jaką tajemnicę kryję Matylda, a z czym zmaga się Antonia. Już od pierwszych słów wiedziałam, że książka trafi do grona moich ulubionych. Wiecie kiedy zaczynacie czytacie i już macie świadomość, że to TA książka. Ta, która nie pozwoli wam spać aż nie skończycie czytać, ta która zostawi w waszej głowie dużo refleksji i powodów do przemyśleń.

Idealna zarówno dla dwudziestolatki, trzydziestolatki czy pań po sześćdziesiątce. Dla każdego pokolenia. Cudowna, prawdziwa, powoduje wybuchy śmiechu ale też smutek. Milion emocji. Polecam i zachęcam. Przeczytajcie ją.

Ocena:10/10

6 komentarze

  1. zainteresowałaś mnie twórczością pani Gargaś. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś przeczytam, bo książka wydaje się interesująca. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze tej książki, ale mam ją w planach, dlatego bardzo się cieszę, że tak entuzjastycznie ją oceniasz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej, no to muszę dorwać ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po takiej ocenie dopisuję do listy książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam już jakiś czas temu. Poleciłam i POLECAM! Zgadzam sie z opinią, choć jestem panią z 60+. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń