"Sekretne życie pszczół" - Sue Monk Kidd


Tytuł: Sekretne życie pszczół
Autorka: Sue Monk Kidd
Liczba stron: 352
Wydawnictwo: Literackie

Czternastoletnia Lily Owens mieszka w Ameryce w latach 60 ubiegłego wieku. Jest dręczona wspomnieniami o utracie matki i musi żyć z T. Rayem - ojcem, który jest skory do przemocy. Mimo wszystko dziewczynka nie traci pogody ducha. Próbuje znaleźć jakieś pozytywne aspekty w swoim życiu. Ale jest ich naprawdę niewiele. Musi w skwarze sprzedawać brzoskwinie, cierpieć utratę matki. Pewne wydarzenie zmusza ją jednak do podjęcia stanowczych kroków. Ratując przed niechybną śmiercią swoją pomoc domową, czarnoskórą Rosaleen ucieka z nią do Tiburon. Kobiety w małym miasteczku odnajdują spokój, dach nad głową i pracę.

Książka na początku mnie porwała. Fabuła okazała się wciągająca, a szczególnie kreacja postaci. Jednak po dalszej lekturze stwierdziłam, że to nie dla mnie. Lily mimo że ma dopiero czternaście lat częściej zachowuje się jak osoba po trzydziestce. Jest przemądrzałą i chwilami wredna. Rosaleen nie jest lepsza. Zachowywała się po prostu głupio. Moją sympatię zdobyły trzy siostry, u których zamieszkały Lily i Rosaleen.

Powieść pokazuje zmiany jakie następowały po wystąpieniu Martina Luthera Kinga. Czarnoskórzy otrzymywali prawa, zaczynało się ich wyzwolenie. Oprócz tego jest Lily, która usilnie próbuje dowiedzieć się czegoś o swojej matce. A na dokładkę pszczoły, które były dla niej ratunkiem. Książka na jedno popołudnie. Do tego lekturę można uzupełnić filmem z 2008 roku.


Ocena: 6/10


Za książkę dziękuję wydawnictwu Literackie

6 komentarze

  1. Lubię tę książkę, choć bardziej kocham "Czarne skrzydła" :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak wiele recenzji tej książki zmusza mnie do sięgnięcia po nią. Jednak jestem dość zdziwiona, bo to chyba taka pierwsza recenzja w której książka ta nie dostała min. 8/10. Ale i tak sięgnę, bo sama chcę sie przekonać czy przypadnie mi do gustu, a może wręcz przeciwnie ;)

    mianigralibro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym dostać ją wreszcie w swoje ręce i wyrobić własną opinię ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam ,,Czarne skrzydła" i bardzo byłam z niej zadowolona, więc pewnie sięgnę również po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Może kiedyś będzie mi dane poznać ten tytuł - jestem bardzo ciekawa tej książki :)

    OdpowiedzUsuń