Hopeless - Colleen Hover


Tytuł: Hopeless
Autorka: Colleen Hoover
Narracja: pierwszoosobowa
Tom: I
Liczba stron: 380
Wydawnictwo: Otwarte 

Jak tylko usłyszałam o Hopeless wiedziałam, że to nie książka dla mnie. To znaczy takie miałam wrażenia. Dlaczego ? Otóż zazwyczaj wszystkie nowe książki, z tych gatunków YA i NA nie trafiały mi do gustu. Patrząc na okładkę byłam przekonana, że to kolejny cienki romans. W końcu jednak tak wysoka ocena na Lubimy Czytać skusiła mnie do zakupu własnego egzemplarza. A co tam, raz się żyje pomyślałam. I cóż, książkę skończyłam czytać. Mogę wam powiedzieć jedno, ona jest :
F A N T A S T Y C Z N A.

Początek jakoś szczególnie mnie nie zachwycił. Już pierwsze słowa jakie wypowiada główna bohaterka to "dziwka". Okej - myślę - musi to być kolejna pusta brunetka, która rozum zgubiła w wyścigu cheerleaderek. A jednak nie. Jak się okazuje książka jest o prawie osiemnastoletniej Sky, która została adoptowana przez Karen, dość dziwną kobietę, która nie cierpi nowoczesnej technologii. Dlatego też Sky nie ma telewizora, nie chodzi do szkoły, uczy się w domu, a komórkę widziała tylko u swojej przyjaciółki Six. Gdyby nie Six, Sky (wiem mają dziwne imiona, ale sami się z tego śmieją) nie miałaby tylu chłopaków i nie oglądałaby filmów. Jest ona jej łączniczką z realnym światem. Przygoda zaczyna się gdy Sky buntuje się i zapisuje do ostatniej klasy liceum. Pech chce, że Six wyjeżdża na wymianę do Włoch i pozostawia główną bohaterkę samą sobie. Dziewczyna jednak nie załamuje się i przekracza szkolną bramę. Głównie dzięki szkole poznaje Holdera. Źródło jej największej miłości i jednocześnie puszkę pandory.

Holder nie jest moim chłopakiem, ale jeśli przyłapię go na tym, że spróbuje najlepszego pierwszego pocałunku w historii pierwszych pocałunków z inną dziewczyną, stanie się moim martwym niechłopakiem. 

Czytając recenzje tej książki tak naprawdę nie wiedziałam o czym ona jest. Ludzie głównie pisali jaka to jest fenomenalna, wyciska z nich łzy i takie tam. Chyba im się to udzieliło przez Collen Hoover, która używa naprawdę pięknych słów i łączy je w cudowne zdania, które są głównym elementem tej książki, i czynią ją tak dobrą. Moim zdaniem Hopeless należy uznać, trochę za dramat i trochę za komedię. Ma ona w sobie tajemnicę, Sky jest w końcu adoptowana i w tracie kilku miesięcy, odkryje prawdę (straszną) o sobie, miłość, ale i sarkazm połączony ze śmiech. Nie spodziewałam, się że Sky, która głównie siedzi w domu i czyta książki będzie taka pyskata. Słowne przepychanki, które prowadziła z Holderem, polecam do zapoznania się każdemu. Akcja stopniowa nabiera tempa, nadszedł nawet moment kiedy wrzasnęłam na całe gardło "ta książka jest fantastyczna!". Dziękuję autorce, bo już straciłam nadzieję, że seks można ładnie opisać. Naczytałam się tylu okropnych opisów tych scen, że już nie wierzyłam, że ów akt miłosny można ładnie ubrać w słowa. Autorce się udało. 

Polecam wam tą książkę. Jest pełna tajemnic, żartów i dramatu. Sama się dziwie, że Hoover, zmieściła to wszystko w jednej powieści. Jak się rozwinie miłość Sky i Holdera? Jaką tajemnicę kryje przeszłość dziewczyny? Jakie uzyska odpowiedzi? Przekonacie się czytając Hopeless, która wcale nie jest hopless. A na koniec mój osobisty apel: proszę o więcej takich książek. 

Ocena
10/10

19 komentarze

  1. W takim razie będę musiała przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trudno mi się ustosunkować co do tej książki. Może kiedyś, mam nadzieję :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę się doczekać aż ją przeczytam::)

    OdpowiedzUsuń
  4. Być może się skuszę, choć to nie do końca moje klimaty!

    OdpowiedzUsuń
  5. Same pozytywne oceny! Jak znajdę gdzieś promocję na ebooka, to kupię na pewno. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już od jakiegoś czasu jestem zainteresowana tą książką i na nią poluję, może wreszcie nadaży się okazja, bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo. Już po pierwszych recenzjach zapałałam chęcią :)

      Usuń
  7. Powiem Ci szczerze, że ja też raczej nie jestem fankom takich histori o miłości, ale poczytałam już tyle recenzji, które mnie przekonały. Jestem jej ciekawa. Nie ukrywam, że Twoja recenzja też była dla mnie ważna.

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, nie sądzę by przez długi czas pojawiło się coś co może chociażby dorównać Hopeless. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem ciekawa tej książki i to bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszy mnie Twoja entuzjastyczna opinia gdyż mam już własny egzemplarz książki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. proszę, w życiu bym nie powiedziała, że ta książka może reprezentować sobą coś więcej. z okładki wygląda mi to na tani młodzieżówy romans, a tu taka solidna fabuła.. jestem zaskoczona.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogłaś dać innej oceny ;-) Sama wystawiłam identyczną i również kocham książkę. Jedna z najlepszych jakie ostatnio czytałam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Marzę o tym, aby ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  14. Książkę mam w planach tym bardziej, że wszędzie widzę pozytywne recenzje na jej temat. Miło wiedzieć o czym jest:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Każdy pisze o tej książce, że w końcu chyba sama ją zakupię:D

    http://w-krainie-slow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Przez Ciebie nabrałam smaka na tą książkę! Ech... trzeba ją w końcu zdobić bo nie wytrzymam ;)

    namalowac-świat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo chętnie przeczytałabym tę powieść:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie niedawno ją przeczytałam i zgadzam sie z twoją opinią. Ta książka jest fenomenalna ;)

    OdpowiedzUsuń