Jutra może nie być - Gabriela Gargaś


Tytuł: Jutra może nie być
Autorka: Gabriela Gargaś
Liczba stron: 383
Wydawnictwo: Feeria

Kinga niedawno skończyła trzydzieści lat i zaczyna zastawiać się nad swoim życiem. Czy aby na pewno będzie szczęśliwa z Darkiem, z którym planuje ślub? Czy związek, w którym jest od siedmiu lat nie jest wypalony? Jak się okazuje jest. Kobieta postanawia zmienić coś w swoim życiu i pisze do swojej dawnej miłości. M. jak jest nazywany przez całą książkę, to czterdziestoletni przystojny uwodziciel, który rozkochuje w sobie naszą bohaterkę. Kobieta odkrywa w sobie nowe pokłady namiętności, nie wyobraża sobie życia bez swojego ukochanego. Niestety M. ma żonę, od której trudno mu odejść.

Skoro mamy trzydzieści, trzydzieści pięć czy czterdzieści lat - nie należy się wygłupiać i zaczynać wszystkiego od nowa? Ale dlaczego by nie? Jaki wiek jest odpowiedni? 

To moje kolejne spotkanie z Gabrielą Gargaś, zdecydowanie jedną z moich ulubionych polskich pisarek. "Jutra może nie być" to jej debiutancka powieść o miłości, rozpaczy, przyjaźni i zmienianiu swojego życia. Główna bohaterka postanawia zerwać z narzeczonym, do którego już nic nie czuje i związać się z mężczyzną, którego poznała w pracy jako młoda dwudziestotrzyletnia dziewczyna. Najpierw rozpoczyna mailowy romans słowny, potem jest pierwsze spotkanie i kolejne. Wspólny wyjazd do Francji i totalne uzależnienie od M. Kinga w początkowej fazie zakochania nie widzi w M. żadnych wad, jednak może liczyć na czasem zimny kubeł wody od swoich najlepszych przyjaciół Okrucha - pani psycholog oraz Piotrka - rozwodnika.

Nie chcę letniego uczucia, odgrzewanego obiadu, twarzy wykrzywionej pretensją. Chcę być prawdziwie kochana, choćby grzeszną miłością. Choćby taką miłością, która nigdy nikomu nie powinna się zdarzyć.

Książka jest pełna cudownych zdań, mnóstwa cytatów, które zakreślałam ołówkiem by następnie przepisać je i mieć zawsze pod ręką. W każdej z książek tej autorki tak jest. Mnóstwo mądrości i dobrych rad wypływających z kart. Po raz kolejny jestem zauroczona historią jaką stworzyła Gabriela Gargaś. Pełna bólu i tęsknoty. Ale także nadziei i wiary. Przeczytałam już wszystkie książki jej autorstwa w oczekiwaniu na najnowszą, zachęcam Was do zapoznania się z jej twórczością.

Ocena: 
9/10

Namaluj mi słońce

PS. Bardzo polecam Wam "My Owl Barn" gdzie możecie zaprojektować swój własny kalendarz z sowami na 2015. Wystarczy wybrać miesiące i wydrukować. Ja już swój mam, jest cudowny ! Kalendarz

Z wyzwania:
♥ więcej niż 215 stron
♥ autorem jest kobieta
♥ napisał ktoś przed 30
♥ przeczytane w jeden weekend ( w zasadzie to w jeden dzień ;) )

12 komentarze

  1. Twórczość tej autorki nadal przede mną. Z chęcią przeczytałabym tę książkę, gdyż wpisuje się w mój gust czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo jestem ciekawa tej książki, dlatego zamierzam ją w tym roku przeczytać. Mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu równie mocno jak tobie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i uwielbiam! Mocna książka, bardzo poruszająca...

    OdpowiedzUsuń
  4. Lekturę tej książki mam już za sobą, bardzo mi się podobała . W tym momencie czytam najnowszą powieść tej autorki i... opinia pojawi się wkrótce;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam jeszcze przyjemności czytać książek tej autorki. Może kiedyś? :) P.S. Ładnie u Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie powieści, z których można potem wypisywać sporo ulubionych cytatów :) A na kalendarz z sowami zaraz zerknę - dzięki za link!

    OdpowiedzUsuń
  7. Po okładce myślałam, że jest to jakaś książka dla dzieci :) recenzja mnie bardzo przekonała do lektury :)

    Pozdrawiam, naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie czytałam tej książki, ale ostatnio dużo czytałam powieści polskich autorów, więc jestem za :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie poznałam powieści tej autorki, ale chętnie to zmienię:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książki o takim przesłaniu są jak najbardziej dla mnie wskazane i z chęcią kiedyś przeczytam tą pozycję.

    OdpowiedzUsuń