Kiedyś się odnajdziemy - Gabriela Gargaś





Raz na jakiś czas spotykam na swojej drodze książkę, od której nie mogę się oderwać. Strony przelatują mi między palcami i zderzam się z dwoma skrajnymi emocjami: bardzo chcę dowiedzieć się, co będzie dalej, ale też nie chce kończyć czytać tak świetnej opowieści. Taką książką okazała się najnowsza powieść Gabrieli Gargaś „Kiedyś się spotkamy”. 

Historia podzielona na części zaczyna się jeszcze przed II wojną światową na Wołyniu. Poznajemy Jankę Dobrzyńską, małą dziewczynkę, która musi szybko dorosnąć przez wybuch wojny. Wraz z ciotką ucieka z Ukrainy i nie mogąc zabrać małej siostrzyczki, oddaje ją obcej kobiecie, przysięgając, że po nią wróci. Po jakimś czasie to Jance ktoś wręcza małe zawiniątko. Maleńką dziewczynkę, którą postanawia się zaopiekować. 

W drugiej części poznajemy Tadeusza, który zakochuje się w starszej od siebie Annie. Niestety jest ona dziewczyną jego najlepszego przyjaciele Franciszka. Jak więc potoczą się losy tej trójki, którym przyszło żyć w ogarniętej wojną Warszawie?

W kolejnej części opowieści przenosimy się do powojennej Warszawy, gdzie splatają się losy Tadeusza, Anny i Franka. Co stanie się z tą trójką młodych ludzi, gdzie jest siostra Janki i co stało się z małym zawiniątkiem, którym miała się opiekować? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poznacie podczas lektury „Kiedyś się odnajdziemy”.

Książka okazała się wspaniałą opowieścią, czułam klimat wojennej i powojennej Warszawy. Zakończenie bardzo mi się podobało, ale pozostawiło też duży niedosyt. Dlaczego ta książka nie ma dwa razy więcej stron?! Mam nadzieję, że pojawią się kolejne części, bo z radością przeczytam o losach polubionych przeze mnie bohaterów. 

Ocena: 9/10
Tytuł: Kiedyś się odnajdziemy
Autorka: Gabriela Gargaś
Wydawnictwo:Czwarta Strona

1 komentarze

  1. Świetna książka! Była najlepszą pozycją, którą przeczytałam w 2019 roku :)

    OdpowiedzUsuń