Trzecia - Magda Stachula



Dawno nie czytałam thrilleru, kiedyś uwielbiałam książki z tego gatunku, dlatego też miałam bardzo duże oczekiwania co do tej książki. Czytałam wiele pozytywnych opinii na temat debiutu autorki, byłam więc bardzo ciekawa jej drugiej książki, która wpadła w moje ręce. Chociaż bardzo chciałam, żeby mi się podoba to przecież nic na siłę prawda? Nie mogę podzielić zachwytu fanów.

W książce mamy trzy główne postaci. Elizę, Antona i Liliannę. Największa część narracji pochodzi od Elizy. Jest to młoda pani psycholog, która na pierwszy rzut oka wydaję się zupełnie normalną osobą, do momentu aż ktoś zaczyna ją śledzić. To znaczy wydaje jej się, że ktoś to robi. Wówczas zaczyna szaleć. Jest przerażona, brat nie wierzy w jej domysły, matka ją denerwuje, koleżanki ją denerwują. Generalnie jest po prostu irytująca. Potem pojawia się on. Mężczyzna, który faktycznie ją śledzi, ponieważ jest ona trzecia na jego liście. Na koniec pojawia się Lilianna, bogata pani prezes, która ma swoją świetnie prosperującą firmę. Jej serce zostało złamane, przez mężczyznę oczywiście. Wszystko kręci się wokół jedno faceta i kobiet, które miały obsesję na jego punkcie. Na początku myślałam, że wiem o co chodzi. Łatwo było połączyć fakty i domyślić się zakończenia, aż do momentu kiedy Elizie kompletnie odbija. Muszę przyznać, że wtedy byłam zaskoczona. Do końca nie wiadomo, kto jest zły. Każda z postaci ma motywy by być tym "złym", jednak czy są one usprawiedliwieniem? Nie sądzę.

Po przeczytaniu zastanawiałam się czy w tego typu książce powinnam polubić jakąś postać. Chciałabym, żeby tak było, niestety żadna z nich nie przypadła mi do gustu. Byłam tylko zawiedziona ich postępowaniem. Rozdziały są krótkie, czyta się szybko, a autorka dobrze pisze czegoś mi jednak zabrakło. Może sensu w działaniu całej trójki.

Ocena: 6/10
Liczba stron: 400
Wydawnictwo: Znak

3 komentarze

  1. Ja właśnie jutro zaczynam swoją przygodę z lekturą i jestem niezwykle ciekawa swoich odczuć!

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również ona nie zachwyciła :( Dość przeciętna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam na jej temat wiele pozytywnych recenzji. Widzę, że Twoja się znacznie wyróżnia, ale chyba i tak chciałabym się z nią zapoznać - ta szurnięta fabuła jakoś do mnie przemawia ;)

    OdpowiedzUsuń